AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #1 Skrevet 21. august 2024 Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men kanskje noen har noen råd? Jeg sliter med helseangst. Men det er ikke jeg som er alvorlig syk, men barna mine. Jeg har to barn, første er 4 år og når han var 1 år var jeg sikker på at han hadde autisme. Helt overbevist om at hadde en diagnose. Det har han da altså ikke. Jeg lovet meg selv at jeg aldri skulle gå ned i den angst spiralen igjen, men så kom mitt andre barn. Hun er 1,5 år, og jeg er livredd for at hun har barnealzheimer. Det er selvsagt helt umulig å finne ut om hun har det, så ung, men her er jeg!! I en ond, forferdelig spiral av angst. Jeg har Google forbud, har slettet alt av sosialemedier og det hjelper litt i perioder. Men når jeg er trøtt og sliten, så kommer angsten krypende… Andre som har slitt med dette og funnet en kur? Jeg orker ikke ha det slik lenger.. Det er ikke bare «litt angst og nerver», jeg blir svimmel, får ikke puste, og slutter å fungere i dagesvis. Jeg har vært med legen, men fikk ikke så mye hjelp der. Skal gå til en privat lege i begynnelsen av september, men føler at det er lite hjelp å få. Anonymkode: bfeed...f1b 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #2 Skrevet 21. august 2024 Det er vel gjerne behandling hos psykolog for angst du trenger. Fastlege kan henvise deg til psykolog i det offentlige, spesielt hvis angsten er hemmende for deg Anonymkode: 66f10...3d0 2 1
mommyaka Skrevet 21. august 2024 #3 Skrevet 21. august 2024 Kur finnes ikke...men du bør snakke med en psykolog. Men kan det ligge mer bak angsten din? Har du opplevd noe som trigger dette? Jeg selv har helse angst og fik det etter min far døde. Men..prøv å tenk så n her...har baeca dine det bra nå og imorgen? Lever de helt normalt? Ja da har du ingen ting å frykte... skulle er barn få autisme...betyr ikke at det dør... autisme har mange grader ... Som du sier ikke google mer...jeg har selv vært der...du har 2 friske barn...og nei vi kan ikke stoppe ting..om noe skulle skje med barna våre... Mem det vi kan...er å være i nuet og ikke bekymre oss... før vi faktisk må
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #4 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Andre som har slitt med dette og funnet en kur? Jeg orker ikke ha det slik lenger.. Det er ikke bare «litt angst og nerver», jeg blir svimmel, får ikke puste, og slutter å fungere i dagesvis. Jeg har vært med legen, men fikk ikke så mye hjelp der. Skal gå til en privat lege i begynnelsen av september, men føler at det er lite hjelp å få. Anonymkode: bfeed...f1b Behandling for angst/helseangst er medisiner og samtaleterapi. Du må tilbake til legen din og forklare ordentlig hvordan dette påvirker livet ditt. Anonymkode: 80f00...230
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå