AnonymBruker Skrevet 21. august #1 Del Skrevet 21. august Jeg har ingen å spørre om dette, så håper noen kan hjelpe meg her. Er det sånn at hvis man ikke fører fravær i en time på Visma, så regnes ikke den timen med i årsregnskapet? Og da kan man risikere å måtte undervise flere timer totalt? Anonymkode: eec24...399 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august #2 Del Skrevet 21. august Nei. Du får kjeft fra avdelingslederen din som følger opp at alle registerer fravær. Evt av kontaktlæreren i klassa først. Det må gjøres, rett og slett. Anonymkode: 7fa92...9c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august #3 Del Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Du får kjeft fra avdelingslederen din som følger opp at alle registerer fravær. Evt av kontaktlæreren i klassa først. Det må gjøres, rett og slett. Anonymkode: 7fa92...9c8 Jeg har ikke tilgang. Anonymkode: eec24...399 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august #4 Del Skrevet 21. august Noen som kan svare på spørsmålet? Anonymkode: eec24...399 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august #5 Del Skrevet 21. august Nei. Det er ikke sånn. Du vil få din lønn og timene går uansett, uke for uke. Men om du tar vikartimer, så risikerer du å ikke få de utbetalt, da føring av tilstedeværelse er dokumentasjon for avholdte timer. Anonymkode: ff4a1...537 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august #6 Del Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Det er ikke sånn. Du vil få din lønn og timene går uansett, uke for uke. Men om du tar vikartimer, så risikerer du å ikke få de utbetalt, da føring av tilstedeværelse er dokumentasjon for avholdte timer. Anonymkode: ff4a1...537 En av kollegaene mine sa at Visma hele tiden holdt oversikt over avholdte timer og telte regnskap, og at det er dette som avgjør om noen timer faller bort mot slutten av året. Det stemmer altså ikke? Anonymkode: eec24...399 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #7 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (16 timer siden): En av kollegaene mine sa at Visma hele tiden holdt oversikt over avholdte timer og telte regnskap, og at det er dette som avgjør om noen timer faller bort mot slutten av året. Det stemmer altså ikke? Anonymkode: eec24...399 Stemmer at Visma teller timene, men hvordan skolene bruker dette regnskapet er avhengig av skolen. Her kan man ikke stole på Visma, da timesvikarer ikke får tilgang. Avvik fra reell undervisning logges da på en annen måte ift. årstimeregnskapet. Anonymkode: 48da6...6e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 22. august #8 Del Skrevet 22. august Visma teller timer, men du får ikke trekk i lønn nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #9 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Stemmer at Visma teller timene, men hvordan skolene bruker dette regnskapet er avhengig av skolen. Her kan man ikke stole på Visma, da timesvikarer ikke får tilgang. Avvik fra reell undervisning logges da på en annen måte ift. årstimeregnskapet. Anonymkode: 48da6...6e3 Hva er det da som avgjør at timer faller bort? takinova skrev (6 timer siden): Visma teller timer, men du får ikke trekk i lønn nei. Det var da heller ikke en del av spørsmålet. Anonymkode: eec24...399 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #10 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva er det da som avgjør at timer faller bort? Anonymkode: eec24...399 Det er hvorvidt en time faller bort eller ikke. Hvis en klasse er på klassetur og jeg da "mister" en norsktime med den klassen. Dette registreres selvsagt i Visma, men fordi Visma også regner vekk andre timer så må skolen ha et annet system for å telle. Anonymkode: 48da6...6e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #11 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er hvorvidt en time faller bort eller ikke. Hvis en klasse er på klassetur og jeg da "mister" en norsktime med den klassen. Dette registreres selvsagt i Visma, men fordi Visma også regner vekk andre timer så må skolen ha et annet system for å telle. Anonymkode: 48da6...6e3 Så da jobber du den timen gratis? Altså om du er på tur med klassen istedenfor å ha norsk med dem? Anonymkode: eec24...399 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #12 Del Skrevet 24. august Hos oss får man ikke betalt for vikartimer om man ikke registrerer fravær, men vanlige timer går på vanlig årslønn. Anonymkode: a2aac...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #13 Del Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hos oss får man ikke betalt for vikartimer om man ikke registrerer fravær, men vanlige timer går på vanlig årslønn. Anonymkode: a2aac...095 Joda, men det er ikke det jeg lurer på. Jeg lurer på om du må undervise flere timer i faget om du ikke får registrert fravær på elevene i Visma. Anonymkode: eec24...399 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 24. august #14 Del Skrevet 24. august Det er ikke slik hos oss, nei. Tror ikke det er noen fare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #15 Del Skrevet 24. august Snabeltann skrev (1 time siden): Det er ikke slik hos oss, nei. Tror ikke det er noen fare. Okay, så hva konkret er det som gjør at Visma viser færre undervisningstimer i uka i april og mai enn i oktober og februar, feks? En kollega fikk plutselig undervisningsfri fra mai, for da var timene brukt opp. Anonymkode: eec24...399 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 24. august #16 Del Skrevet 24. august (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Okay, så hva konkret er det som gjør at Visma viser færre undervisningstimer i uka i april og mai enn i oktober og februar, feks? En kollega fikk plutselig undervisningsfri fra mai, for da var timene brukt opp. Anonymkode: eec24...399 Vgs? Er det periodisering? A og b- uker? Eksamensforberedelser? Aner ikke. Det tror jeg hen må spørre ledelsen om. Usikker på vgs-systemet, jeg er i u-skolen. Men i fjor var sønnen min ferdig med geografi tidlig i mai, da hadde de ikke flere timer i faget. Endret 24. august av Snabeltann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå