Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby som er 1 år 😊 det er mitt andre barn, og første ammet jeg til han var 2 år. Syns dette egentlig var litt lenge og hadde egentlig ikke så lyst å amme nr.2 av den grunnen, men ble overtalt av jordmor og samboer. Nå syns jeg igjen det begynner å bli slitsomt da babyen gjerne vil ammes ofte på natta, og en del om dagen, hun kaver masse, klorer og biter også noen ganger. Og det er mest bare ett ork, ikke særlig koselig. Så det jeg lurer på er kan jeg bare slutte helt? Skjønner jo at hun blir å gråte en del når hun ikke får puppen men blir jo å trøste da. Noen andre som har noen erfaringer de vil dele?

Anonymkode: 307c0...812

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk hetta i 13-14 mnd alder. Sa at puppen var tom, og avsluttet. Far fikk ta netterne en ukes tid, og ungen fikk all kos vi kunne gi, men når hun tok etter brystet ristet jeg på hodet, sa at den var tom/fri, og tilbydde kos og/eller vann, litt avhengig av situasjon og reaksjon. Sikkert noen som syns det er feil, men for oss var det slik det måtte bli. Etter ca 2 uker sov hun bedre på natta og sluttet å spørre etter pupp, men ville fortsatt ha kos, om ikke enda mer.

Anonymkode: 648cc...820

Skrevet

Ja, det er greit å bare avslutte. Hun kommer nok til å sutre en stund, men det går over. Tror det er lettere å gi seg nå enn om f.eks ett år igjen.

Hun MÅ ikke ha melk om natta lengre. Hun lever jo godt på vanlig mat nå. Jeg mener du kan slutte med god samvittighet. 

Anonymkode: 393aa...a21

• Liker 2
Skrevet

Ja, det går helt fint så lenge hun spiser greit fast føde. Evt spe på med mme. Nå anbefales det jo å amme til de er to, så for barnet er det jo bra. Samt for reduksjon i risiko for brystkreft…  Men om man klikker er det jo ikke så bra det heller… et år er iaf myyyye bedre enn ingenting! Så lenge su trøster og hjelper henne gjennom det går det jo bra at hun ikke er fornøyd. 

Anonymkode: 469dd...a7d

Skrevet

Takk for gode svar! Ja, jeg føler det er mer slit nå enn kos, gjør også sånn at far ikke får til å legge henne eller trøste. Og jeg begynner å bli skikkelig sliten av å ikke få noe tid for meg selv. 

Anonymkode: 307c0...812

Skrevet

Jeg valgte å trappe ned heller enn å slutte brått som jeg egentlig helst selv ville.. Det gikk greit å trappe ned og når vi til slutt sluttet helt så var det ikke noe sutring. Men det går nok helt fint å bare slutte også :)

Men er du midt i barnehagestart nå? Det anbefales vel å ikke gjøre store endringer som feks ammeslutt akkurat mens man driver med tilvenning?

Anonymkode: 590ea...47e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...