Gå til innhold

Hvilke "stereotypier" har vi på kvinneguiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare for gøy, hvilke "stereotypier" (i mangel på et bedre ord) har vi på kvinneguiden for trådstarter eller de som svarer? Jeg har gjenkjent noen ting som er typiske, og det har sikkert dere også? 

En typisk gjenganger jeg har merket meg er at TS spør om råd og tips om en konkret problemstilling, og får side opp og ned med gode råd. Men er fullstendig umottagelig for nye råd. Vedkommende har i bunn og grunn bestemt seg og søker bekreftelse, men fikk ikke helt den bekreftelsen han eller hun ønsket. Utover i tråden kan ofte TS tydelig bli irritert. 

Hva har du merket deg? 

Anonymkode: 5903e...3ef

• Liker 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I tråder om dating eller å finne kjærlighet, uansett hvor positivt fokus, eller generelt fokus, så kommer det alltid noen menn som påstår at dating er helt umulig for dem/menn generelt, og skriver enten kort eller langt, uansett om det ikke er relevant for trådens tema. 

Anonymkode: 432d2...faf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det finnes en del bedrevitere. :P

• Liker 1
Skrevet

Om å gjøre å ta ts mobben!

Anonymkode: 9c876...89e

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

At menn bare må jobbe med seg selv.

• Nyttig 2
Skrevet

"Dette har aldri vært et problem hos oss, da jeg og min mann legger stor vekt på god og åpen kommunikasjon"

Anonymkode: 9ed25...bdf

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Slå opp- mafiaen

• Liker 5
Skrevet

Å svare på ting som ikke har noe med temaet å gjøre:

"Dere som pynter til påske, hvortid pynter dere?

-Pynter ikke til påske

"Trenger å gå i meg mere jern, jeg liker ikke leverpostei, har du noen råd til matvarer?"

-Leverpostei....

Anonymkode: 8ca97...c3d

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å svare på ting som ikke har noe med temaet å gjøre:

"Dere som pynter til påske, hvortid pynter dere?

-Pynter ikke til påske

"Trenger å gå i meg mere jern, jeg liker ikke leverpostei, har du noen råd til matvarer?"

-Leverpostei....

*få i meg*

Skrevet

Har du spørsmål innenfor samliv eller kjærlighet og du nevner barn så slår det ut alarm i alle retninger. Da kommer det bitre særboertoget seilende inn med ett lass med karens. 

Anonymkode: a1a28...c5f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

De som rakker ned på TS for å ha stilt et spørsmål de synes er dumt. "Du kan jo bare Google det!" 

Synes de som klager på rettskriving til folk er verst, særlig om de later som om de ikke greier å lese teksten. 

• Liker 2
Skrevet

De som tror alle bor i byen,får levert Oda på døra, kan ta buss hver time,bor i bolig med flere leiligheter,har søppelsortering utenfor døra,bor i små leiligheter osv osv. 

Anonymkode: 541ef...d31

• Liker 4
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Bare for gøy, hvilke "stereotypier" (i mangel på et bedre ord) har vi på kvinneguiden for trådstarter eller de som svarer? Jeg har gjenkjent noen ting som er typiske, og det har sikkert dere også? 

En typisk gjenganger jeg har merket meg er at TS spør om råd og tips om en konkret problemstilling, og får side opp og ned med gode råd. Men er fullstendig umottagelig for nye råd. Vedkommende har i bunn og grunn bestemt seg og søker bekreftelse, men fikk ikke helt den bekreftelsen han eller hun ønsket. Utover i tråden kan ofte TS tydelig bli irritert. 

Hva har du merket deg? 

Anonymkode: 5903e...3ef

At menns følelser er mindre verdt enn kvinners.

Skrevet

Statistikkerne.

De misogonystiske statistikkerne.

Vs

De utdannede statistikkerne.

De med dårlig grammatikk 🙋‍♀️

Og norsklærerne. 

Anonymkode: b176b...80d

• Liker 1
Skrevet

Rødblyantene, som kun jakter på språkfeil, samme hva trådene handler om.  

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

De som ser alt enten svart eller hvitt uten evne til å tenke at det er variabler og nyanser i hvert tilfelle. De har en overbevisning om at deres måte å gjøre ting på er det eneste riktige. 

Anonymkode: d35e8...cf8

• Liker 1
Skrevet

Når en kvinnelig ts skriver om sine problemer med mannen om det er i forhold til foreldrerollen, samliv, psykisk og fysisk vold. Så er det alltid full støtte til ts. 

Men er det en mannlig ts som skriver om lignende temaer, så blir kommentarer vridd til at det er mannen som er problemet. 

- Hjelper du til hjemme

- Behandler du samboeren/kona de bra. 

Osv. 

Det blir ikke stilt kritiske spørsmål til en kvinnelig ts som har problemer med sin mann. 

Anonymkode: dbbfc...785

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når en kvinnelig ts skriver om sine problemer med mannen om det er i forhold til foreldrerollen, samliv, psykisk og fysisk vold. Så er det alltid full støtte til ts. 

Men er det en mannlig ts som skriver om lignende temaer, så blir kommentarer vridd til at det er mannen som er problemet. 

- Hjelper du til hjemme

- Behandler du samboeren/kona de bra. 

Osv. 

Det blir ikke stilt kritiske spørsmål til en kvinnelig ts som har problemer med sin mann. 

Også kan jeg tilføye. Hvis et hi handler om svigermor, så er det alltid hun som er problemet. 

Menn og svigermødre er alltid tapere

• Liker 1
Skrevet

At all sex som skjer uten roseblader i senga, 100% kåthet og vaginale serieorgasmer er en form for overgrep.

Anonymkode: b7f62...16c

• Liker 3
Skrevet

Menn er griser om de har sex med yngre kvinner, har behov for mer sex enn partner eller finner noen å leve med fra fattigere deler av verden.
Kvinner heies fram for de samme punktene.

Anonymkode: cafe5...533

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...