AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #1 Skrevet 21. august 2024 Jeg er sammen med en mann som har barn og da en x han forholder seg til. Jeg har også barn. Problemet er at kjæresten har vært uærlig med meg i begynnelsen av forholdet når det gjelder hans x. Han ødela tilliten mellom oss og jeg sa til han at eneste måten å ordne dette på er at han forteller xen at han er i ett forhold med meg. Syntes ikke det var greit at han skjulte meg for henne. Hans reaksjon var: Nei, jeg kan ikke fortelle henne det, det er for tidlig. Jeg vil ikke såre henne. Vil ikke gjøre henne noe vondt. Når jeg spurte han hvorfor det er for tidlig og hva vondt det vil gjøre henne å få vite at han er i ett forhold, klarte han ikke å svare på. Han sa derimot at han ikke vil gjøre xen sin noe vondt, fordi hvis han gjør henne vondt er det som å gjøre barnet sitt vondt. Altså hvis mor ikke har det bra, har ikke barnet det bra. Det er jeg selvfølgelig helt enig i og det er sånn det skal være. Man bør gjøre sitt beste for at moren til barnet skal ha det bra. Men, problemet for meg nå er at, siden han brøyt tilliten, skjulte meg for xen og nekta å fortelle henne at han er i ett forhold med meg. Har dette ikke gjort meg noe bra. Jeg har vært skuffet og såret, sovet dårlig, ikke spist. Og ja rett og slett ikke hatt det bra. Jeg er alenemor, har 100% omsorg alene for ungen og jobber 100%. Problemer mitt er da at når han VET at når en mor ikke har det bra, har ikke barnet det bra. Tenkte han ikke ett sekund på at mitt barn ikke får det bra når han gjør disse tingene mot meg? Tenker han på hvordan det påvirker mitt barn? Nei, det gjorde han ikke. Så nå er han sur fordi jeg konfronterer han med dette og mener at han faktisk ikke bryr seg om meg eller hverfall ikke mitt barn. Og at jeg ikke kan være sammen med en mann som setter følelsene til en annen kvinne forran mine, og faktisk driter i å såre og ødelegge meg så lenge moren til hans barn har det bra. Da får jeg til svar. Hvorfor må jeg såre moren til mitt barn? Er jo ikke det det handler om. Handler om at når han faktisk har driti på leggen og ødelagt tilsluttet i forholdet vårt og valgt å gjøre ting på en uetisk måte så finnes det noe som heter konsekvenser. Og at de konsekvensene går utover hans x, ok. Sånn er livet. Men for meg har han vist at han ikke bryr seg å gjøre følelsesmessig skade på en annen mor så lenge det ikke er moren til hans barn.. Håper dere forsto, litt komplisert. Prøvde å formulere meg så godt som mulig. Anonymkode: 47a04...ca7 1 8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #2 Skrevet 21. august 2024 Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor lenge siden er det siden han var sammen med eksen? Hvorfor er det så viktig for deg at eksen vet om deg? Anonymkode: b91a2...ad9 20 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #3 Skrevet 21. august 2024 Han er er kuet under eksen, dropp denne tøffelen som ALLTID kommer til å såre deg ved å tekkes eksen og danse etter hennes pipe. Dette blir ikke bedre. Menn som er besatt av eksen sin må gjerne være single mens de venter på den. Anonymkode: ca783...c6c 8 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #4 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor lenge siden er det siden han var sammen med eksen? Hvorfor er det så viktig for deg at eksen vet om deg? Anonymkode: b91a2...ad9 Er du morsom? Leste du historien? Anonymkode: ca783...c6c 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #5 Skrevet 21. august 2024 Har du møtt barnet hans? Det virker ikke sånn.. Anonymkode: b91a2...ad9 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #6 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor lenge siden er det siden han var sammen med eksen? Hvorfor er det så viktig for deg at eksen vet om deg? Anonymkode: b91a2...ad9 Vi har vært sammen i snart ett år. Det var viktig for meg at eksen fikk vite at han er sammen med meg fordi jeg merket at han skjulte meg for henne. Så fant jeg jo ut at det ble slutt mellom dem veldig kort tid før jeg og han ble sammen. Anonymkode: 47a04...ca7 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #7 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du møtt barnet hans? Det virker ikke sånn.. Anonymkode: b91a2...ad9 Nei det har jeg ikke. Anonymkode: 47a04...ca7
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #8 Skrevet 21. august 2024 Hvor lenge er det siden det ble slutt mellom de? Og hvor lenge har dere vært sammen? Dersom det ikke er lenge siden bruddet forstår jeg og respekterer om han synes det er for tidlig Anonymkode: 8dbd6...2fe 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #9 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor lenge er det siden det ble slutt mellom de? Og hvor lenge har dere vært sammen? Dersom det ikke er lenge siden bruddet forstår jeg og respekterer om han synes det er for tidlig Anonymkode: 8dbd6...2fe Han ble sammen med meg veldig kort tid etter at det ble slutt mellom han og xen. Anonymkode: 47a04...ca7
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #10 Skrevet 21. august 2024 Sannheten er at han er en feig fjott! Og feige fjotter som ham kvitter man seg med når man har barn. Jeg tar for gitt at du og han ikke ble sammen før forholdet til hans eks ble avsluttet og han bodde for seg selv? Resten av mitt svar er basert på at dere ikke overlappet når han fremdeles var sammen med eksen. I så fall så tenker jeg at hvis han mener hans barns mor er så ustabil og svak at hun ikke tåler å høre at han er i et nytt forhold - hvordan kan den kvinnen da være en trygg omsorgsperson for hans barn? Om han ikke stoler på henne som voksen nok til å greie å ta ansvar for egne følelser slik at de ikke går utover felles barn, da bør han ta det opp med familievernkontoret eller barnevernet. Men saken er at han ikke ønsker å innrømme for eksen at han er i et forhold. Han vil ikke. Og da er nok dessverre spørsmålet hvorfor - og svaret på det er nok ikke positivt for deg. Han prioriterer sin eks' følelser og relasjonen til henne langt over dine følelser og relasjonen til deg. Han er umoden, han nærmest gaslighter deg. Nei, dropp ham. Han vil du aldri bli lykkelig sammen med! Anonymkode: e561e...041 6 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #11 Skrevet 21. august 2024 Skjuler han forholdet deres for alle? Eller har han ingen felles bekjente med henne? Anonymkode: 266a7...472 1
KaraThrace Skrevet 21. august 2024 #12 Skrevet 21. august 2024 Hvis du blir så såret av en potensielt stefar til barnet ditt når det ikke en gang er gått ett år, det er ingen tegn til bedring.. Du blir så såret at det går utover din evne til å ta vare på ditt eget barn… For guds skyld, kvinne, løp! Ta beina fatt og la han være. Så jobber du med deg selv før du vurderer å ta noen inn i livet ditt. Slutt å la en ukjent tredjepart (EKSEN til kjæresten din!) styre ditt liv og dine følelser. 18 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #13 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han ble sammen med meg veldig kort tid etter at det ble slutt mellom han og xen. Anonymkode: 47a04...ca7 Hmm… er du helt sikker på at det ikke er overlapp? At han kan ha vært sammen med deg og xen samtidig, og ikke vil at noen av dere finner ut? Anonymkode: f2370...98c 16 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #14 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjuler han forholdet deres for alle? Eller har han ingen felles bekjente med henne? Anonymkode: 266a7...472 Han har ingen felles bekjente med henne. Han har ikke skjult meg for sine kolleger og sin vennegjeng. Han skjulte meg kun for henne. Anonymkode: 47a04...ca7
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #15 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han ble sammen med meg veldig kort tid etter at det ble slutt mellom han og xen. Anonymkode: 47a04...ca7 Så han kunne hoppe på deg, men ikke innrømme det? Taper. Anonymkode: ca783...c6c 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #16 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så han kunne hoppe på deg, men ikke innrømme det? Taper. Anonymkode: ca783...c6c Akuratt det jeg sier til han. Det var ikke for tidlig å bli sammen med meg, bare for tidlig for eksen din å tåle at du er i ett nytt forhold. Anonymkode: 47a04...ca7 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #17 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Akuratt det jeg sier til han. Det var ikke for tidlig å bli sammen med meg, bare for tidlig for eksen din å tåle at du er i ett nytt forhold. Anonymkode: 47a04...ca7 Han er en tafatt idiot, og han skåner neppe eksen sin, han vil bare ikke at hun skal vite at han enten traff deg mens han var med henne ELLER at han hoppet på deg så snart det var over. Han har nok jugd henne i trynet og sagt han er singel. Hva tror han hun kommer til å føle når hun finner ut, han tenker ikke spesielt langt frem. Anonymkode: ca783...c6c 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #18 Skrevet 21. august 2024 Her et du problemet. Det er vanlig at ekser kan syns ting er kjipt en stund etter det er slutt. Hvis han gjorde det slutt kan hun syns det er kjipt, hun kan bruke lengre tid på å komme over han spesielt om bruddet skjedde brått. Ble dere sammen kort tid etter kan hun jo mistenke utroskap, at dere allerede hadde noe på gang. Du vet jo at du er sammen med han. Så jeg forstår ikke hvorfor det ikke er godt nok? Du virker veldig usikker. Det virker jo som han skal si det, bare ikke med en gang. Hvis han vet at hun kommer til å gå rett i kjelleren/deprimert, så gjør han det jo av hensyn til barna. Kanskje han kan løse det med å tilby å ha barna lengre eller fortelle når han har samvær slik hun ikke må tenke på ungene akkurat da. Det er jo slik at det er jo hun som har "mistet" en. Du har jo fått han. Så lenge han ikke skjuler at dere er sammen ovenfor familie og venner, så ser jeg ikke problemet. At du absolutt vil at eksen skal vite, vitner vel mer om ditt behov for å gni det inn? Anonymkode: b0d94...245 9 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #19 Skrevet 21. august 2024 Meg over. Og ellers har vel eksempel strengt tatt ikke noe med hvem han blir sammen med? Man har ikke opplysningsplikt. Anonymkode: b0d94...245 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #20 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her et du problemet. Det er vanlig at ekser kan syns ting er kjipt en stund etter det er slutt. Hvis han gjorde det slutt kan hun syns det er kjipt, hun kan bruke lengre tid på å komme over han spesielt om bruddet skjedde brått. Ble dere sammen kort tid etter kan hun jo mistenke utroskap, at dere allerede hadde noe på gang. Du vet jo at du er sammen med han. Så jeg forstår ikke hvorfor det ikke er godt nok? Du virker veldig usikker. Det virker jo som han skal si det, bare ikke med en gang. Hvis han vet at hun kommer til å gå rett i kjelleren/deprimert, så gjør han det jo av hensyn til barna. Kanskje han kan løse det med å tilby å ha barna lengre eller fortelle når han har samvær slik hun ikke må tenke på ungene akkurat da. Det er jo slik at det er jo hun som har "mistet" en. Du har jo fått han. Så lenge han ikke skjuler at dere er sammen ovenfor familie og venner, så ser jeg ikke problemet. At du absolutt vil at eksen skal vite, vitner vel mer om ditt behov for å gni det inn? Anonymkode: b0d94...245 Det var hun som gjorde det slutt. Ikke han. Anonymkode: 47a04...ca7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå