AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #1 Skrevet 21. august 2024 Samboer og jeg ble invitert i bryllup som er nå i helgen. Det er til hans fetter som jeg har møtt tre ganger. Vi har vært sammen i litt over to år. Samboer jobber i Nordsjøen og skulle hjem i morgen. Helikopteret har blitt utsatt til fredag kveld, for da var det en luke. Med tanke på været og hvor ustabilt det er, kan det hende at han ikke kan dra likevel fordi han er stuck i Nordsjøen. Er det merkelig av meg å dukke opp alene? Eller ikke komme? Jeg er veldig usikker på hva jeg burde gjøre. Jeg er tett med mine svigerforeldre, men de har nok å ta seg av med barnebarn vil jeg tro. Brødrene hans dukker opp med følge. Invitasjonen var til begge to, ikke noe +1. Jeg kjenner den nære familien, men jeg er redd jeg vil gå mye alene på lørdag og føle at jeg er et vedheng. Jeg vet ikke hvordan bordplasseringen er, så kan hende jeg ikke kjenner noen på bordet. Anonymkode: b6911...9e6
svartkatt Skrevet 21. august 2024 #2 Skrevet 21. august 2024 Det er klart du kan dra, men ingen kan tvinge deg om du ikke vil. 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #3 Skrevet 21. august 2024 Klart du kan dra så lenge du vil? Dette er jo utvidet familie, som du blir kjent med etterhvert 😊 Anonymkode: 648c3...083 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #4 Skrevet 21. august 2024 Bryllup er ganske sosiale greier og det at man ikke kjenner noen på bordet er sjelden et problem. Om du føler du kjenner familien ville jeg dratt. Anonymkode: 286c7...53d 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #5 Skrevet 21. august 2024 Hvis du ønsker og gå, så går du, hvis du ikke vil så lar du vær. Anonymkode: 678cb...ca7 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #6 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Klart du kan dra så lenge du vil? Dette er jo utvidet familie, som du blir kjent med etterhvert 😊 Anonymkode: 648c3...083 Jeg kjenner tanter, onkler, fettere og kusiner, pluss begge sett med besteforeldre. Dette er i utgangspunktet en liten familie. Jeg har ikke møtt noen på brudens side. Jeg er bare redd de jeg kjenner blir mer opptatt av å snakke med andre og jeg sitter igjen alene. Jeg skal snakke litt med svigermor om dette blir realiteten for å lufte tankene litt. Jeg er redd for at det hele blir en litt kjip opplevelse hvis jeg drar. Anonymkode: b6911...9e6 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #7 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bryllup er ganske sosiale greier og det at man ikke kjenner noen på bordet er sjelden et problem. Om du føler du kjenner familien ville jeg dratt. Anonymkode: 286c7...53d Jeg håper det hjelper på. I alle fall at jeg blir satt sammen med kjæresten/samboeren til brødrene. Jeg kjenner hans side, men ikke hennes side. I tillegg er de glad i å mixe litt rundt på bordene, som jeg har blitt fortalt fra en dåp de arrangerte. Anonymkode: b6911...9e6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #8 Skrevet 21. august 2024 Nå vet jeg ikke hvor nære de er, men hvis de er nær, kan vel kjæresten din spørre om bordplassering? Jeg hadde ikke tatt meg nær av det. Til felles for bryllup jeg har vært i er ca slik bordplassering: Foreldre/søsken/besteforeldre/forlovere + brudeparet Tanter og onkler / søskenbarn med partnere Venner Stort sett har plasseringen vært slik at det ikke blir mikset for mye. Noen av brudens søskenbarn + brudgommen sitter gjerne på samme bord, men også med noen i familien de kjenner. Jeg har vel opplevd at 90% oftest er par. Single familiemedlemmer har sittet med andre familiemedlemmer, mens jeg har sett at single venner/mer perifere kan ende opp med en "restplass". Stort sett får man kun snakket med de som.sitter ved siden av om det er runde bord / de som sitter ved siden av eller på andre siden vi langbord. Sist jeg var i bryllup var halve bordet på ene siden venner fra brudens side, mens andre halvdel brudgommens (alle par). Snakket kun med mine venner, og det gjorde brudgommens venner også. Så der hadde det vært kjedelig som "singel". Tenker dette avhenger av hvor sosial du er. Om du kommer til å føle deg veldig ukomfortabel eller har bedre ting å finne på, så kan du droppe det. Er jo bare å si du ikke er i form eller noe. Ellers kan du jo bli til middag og evt kaker og dra hjem tidlig hvis du føler for det. Anonymkode: ea22d...71a
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #9 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå vet jeg ikke hvor nære de er, men hvis de er nær, kan vel kjæresten din spørre om bordplassering? Jeg hadde ikke tatt meg nær av det. Til felles for bryllup jeg har vært i er ca slik bordplassering: Foreldre/søsken/besteforeldre/forlovere + brudeparet Tanter og onkler / søskenbarn med partnere Venner Stort sett har plasseringen vært slik at det ikke blir mikset for mye. Noen av brudens søskenbarn + brudgommen sitter gjerne på samme bord, men også med noen i familien de kjenner. Jeg har vel opplevd at 90% oftest er par. Single familiemedlemmer har sittet med andre familiemedlemmer, mens jeg har sett at single venner/mer perifere kan ende opp med en "restplass". Stort sett får man kun snakket med de som.sitter ved siden av om det er runde bord / de som sitter ved siden av eller på andre siden vi langbord. Sist jeg var i bryllup var halve bordet på ene siden venner fra brudens side, mens andre halvdel brudgommens (alle par). Snakket kun med mine venner, og det gjorde brudgommens venner også. Så der hadde det vært kjedelig som "singel". Tenker dette avhenger av hvor sosial du er. Om du kommer til å føle deg veldig ukomfortabel eller har bedre ting å finne på, så kan du droppe det. Er jo bare å si du ikke er i form eller noe. Ellers kan du jo bli til middag og evt kaker og dra hjem tidlig hvis du føler for det. Anonymkode: ea22d...71a Dette hjelper meg litt. Jeg har ikke vært i bryllup siden jeg var sikkert 4-5 år gammel til min egen kusine. Husker ingenting😅 Siden bryllupet er på lørdag vil jeg tro de ikke har mulighet til å flytte meg rundt for mye på bordplassering. Av oss to (samboer og meg) er jeg mer ekstrovert enn han. Jeg er relativt sosial av meg og kan fint prate med folk. Heldigvis. Det kjedelige er jo at det blir mer for svigermor å gjøre (plukke meg opp på vei til kirken, f.eks). Jeg vet hun har hatt mye å gjøre ifht bryllupet og jeg vil heller ikke være enda en person som hun må legge til på listen sin. Samboers bil står på flyplassen og jeg vil helst ikke kjøre den. Anonymkode: b6911...9e6 1
Brunello Skrevet 21. august 2024 #10 Skrevet 21. august 2024 Har du lyst til å dra, så drar du. Dersom du ikke har lyst til å dra, vil ingen reagere på at du ikke kommer.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #11 Skrevet 21. august 2024 Brunello skrev (6 minutter siden): Har du lyst til å dra, så drar du. Dersom du ikke har lyst til å dra, vil ingen reagere på at du ikke kommer. Jeg er litt redd for hva som blir sagt om jeg ikke kommer også. Jeg dukket ikke opp i brudeparets barn sin bursdag forrige helg (samboer var på jobb) fordi jeg følte det ikke var naturlig. Jeg hadde dratt om han var hjemme, men ikke uten han. Bryllupet er jeg mer usikker på hva jeg skal gjøre med. Strek i regningen at han kanskje ikke er hjemme, til tross for at han søkte om fridag i julen (2023). Været får man gjort veldig lite med. Anonymkode: b6911...9e6
Millimani Skrevet 22. august 2024 #12 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (På 21.8.2024 den 19.14): Jeg kjenner tanter, onkler, fettere og kusiner, pluss begge sett med besteforeldre. Dette er i utgangspunktet en liten familie. Jeg har ikke møtt noen på brudens side. Jeg er bare redd de jeg kjenner blir mer opptatt av å snakke med andre og jeg sitter igjen alene. Jeg skal snakke litt med svigermor om dette blir realiteten for å lufte tankene litt. Jeg er redd for at det hele blir en litt kjip opplevelse hvis jeg drar. Anonymkode: b6911...9e6 Du må bare dra Når du likevel kjenner så mange har du jo den fordelen. Du kan også tilby deg å hjelpe med ungene, eller å hjelpe med andre ting. Dessuten er det vel helt frivillig hvor lenge du skal være der. 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #13 Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (På 21.8.2024 den 19.05): Samboer og jeg ble invitert i bryllup som er nå i helgen. Det er til hans fetter som jeg har møtt tre ganger. Vi har vært sammen i litt over to år. Samboer jobber i Nordsjøen og skulle hjem i morgen. Helikopteret har blitt utsatt til fredag kveld, for da var det en luke. Med tanke på været og hvor ustabilt det er, kan det hende at han ikke kan dra likevel fordi han er stuck i Nordsjøen. Er det merkelig av meg å dukke opp alene? Eller ikke komme? Jeg er veldig usikker på hva jeg burde gjøre. Jeg er tett med mine svigerforeldre, men de har nok å ta seg av med barnebarn vil jeg tro. Brødrene hans dukker opp med følge. Invitasjonen var til begge to, ikke noe +1. Jeg kjenner den nære familien, men jeg er redd jeg vil gå mye alene på lørdag og føle at jeg er et vedheng. Jeg vet ikke hvordan bordplasseringen er, så kan hende jeg ikke kjenner noen på bordet. Anonymkode: b6911...9e6 Ja! Just do it! Hvem bryr seg liksom? Du kommer i prat med noen uansett så slapp av! Anonymkode: 45258...6b4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #14 Skrevet 23. august 2024 Ja, du er invitert i et bryllup og jeg antar at du har takket ja. Da møter du selvsagt opp. Noe annet er frekt. Anonymkode: c168b...a46 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #15 Skrevet 23. august 2024 Flighten ble kansellert. Satt opp ny i morgen tidlig. Stoler ikke helt på at han kommer seg hjem og kommer bare til å føle meg veldig alene uten han. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, du er invitert i et bryllup og jeg antar at du har takket ja. Da møter du selvsagt opp. Noe annet er frekt. Anonymkode: c168b...a46 Jeg skjønner det er frekt, men skal man delta på enhver bekostning? Hva om noen i min familie døde akutt? Skal jeg stå der og ha det kjipt? Akkurat nå er det heldigvis veldig bagatellmessig, men fortsatt veldig kjedelig for min del. Jeg kjenner ingen på brudens side og har møtt paret tre ganger. Anonymkode: b6911...9e6
mereo Skrevet 23. august 2024 #16 Skrevet 23. august 2024 Vet du hva det koster dem at du ikke møter? Det samme som om du hadde møtt opp! Har du svart at du kommer er det faktisk ufint at du ikke møter når grunnen for ikke å gå er så dårlig som den er. 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #17 Skrevet 23. august 2024 mereo skrev (1 time siden): Vet du hva det koster dem at du ikke møter? Det samme som om du hadde møtt opp! Har du svart at du kommer er det faktisk ufint at du ikke møter når grunnen for ikke å gå er så dårlig som den er. Dårlig grunn? Jeg kjenner jeg er utilpass av å gå uten samboeren min. Jeg synes det blir kjipt og jeg er redd for at jeg blir sittende mye alene. Det er faktisk realiteten. Jeg har lyst til å ha det gøy, ikke sitte der og henge med nebbet fordi alle andre prater sammen og du blir bare glemt. Snakket med han nå og han sa det er rart dersom folk spør «hvem er du?» og så må du forklare at «jeg er samboeren til x, som er x til brudgommen», «ja hvor er han da?» Jeg spurte også han om han ville dratt i bryllup til en i min familie uten meg og da sa han nei. Jeg har sagt ja, men folk kan da for faen meg bli syk eller andre hendelser. For min er jeg hverken syk eller har dødsfall i familien, men jeg synes det er kjipt å sitte en hel lørdag ig kanskje bli glemt og ha en kjip opplevelse. Anonymkode: b6911...9e6
mereo Skrevet 23. august 2024 #18 Skrevet 23. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dårlig grunn? Jeg kjenner jeg er utilpass av å gå uten samboeren min. Jeg synes det blir kjipt og jeg er redd for at jeg blir sittende mye alene. Det er faktisk realiteten. Jeg har lyst til å ha det gøy, ikke sitte der og henge med nebbet fordi alle andre prater sammen og du blir bare glemt. Snakket med han nå og han sa det er rart dersom folk spør «hvem er du?» og så må du forklare at «jeg er samboeren til x, som er x til brudgommen», «ja hvor er han da?» Jeg spurte også han om han ville dratt i bryllup til en i min familie uten meg og da sa han nei. Jeg har sagt ja, men folk kan da for faen meg bli syk eller andre hendelser. For min er jeg hverken syk eller har dødsfall i familien, men jeg synes det er kjipt å sitte en hel lørdag ig kanskje bli glemt og ha en kjip opplevelse. Anonymkode: b6911...9e6 Ja, det er dårlig grunn. Sykdom og dødsfall er jo noe annet, en grunn brudeparet forstår. Hva har du tenkt til å si til de da? Det er normalt å informere om at man ikke kommer uavhengig av grunn. Å bare droppe å møte er mangel på respekt. Endret 24. august 2024 av mereo
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #19 Skrevet 23. august 2024 mereo skrev (1 time siden): Ja, det er dårlig grunn. Sykdom og dødsfall er jo noe annet, en grunn brudeparet forstår. Hva har du tenkt til å si til de da? Det er normalt å informere om at man ikke kommer uavhengig av grunn. Å bare drippe å møte er mangel på respekt. Så da mener du at jeg skal gå og ha det kjipt da? Wow, flott menneske du er. Anonymkode: b6911...9e6
PM75 Skrevet 23. august 2024 #20 Skrevet 23. august 2024 Du har takket ja & da møter du opp. Du vil kunne dele en viktig dag med familien som blir en del av felles familieminner fremover. Og du kan lære mye om familien ved taler osv. Og hvem vet - kanskje du faktisk koser deg? 😃 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå