Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er jeg så overveldet av mangelen på støtte rundt meg. Dagen i går var så vanskelig. To kolleger var sure. Han ene er en eldre kar som har bestemt seg for at jeg ikke duger. Han ringte meg i dag på teams ved en feiltagelse, og det var så uhyggelig. Ønsket han en fin dag videre og han la på midt i setningen. I tillegg til det så forsøkte lederen min å presse meg til å reise i en uke som virkelig bare blir stress. Jeg har intet valg åpenbart. 

Og så var det to andre kolleger, som jeg trodde var greie, som jeg tok i å snakke stygt om meg, og så er det en annen kollega som jeg prøvde å smile til, hun bare så merkelig ut og snudde seg vekk. I tillegg har en annen kollega snakket skikkelig stygt til meg forrige uke. Skikkelig stygt. 

Nå har katten min har plutselig blitt syk og forgiftet. Tanken om at noen Kansje har forgiftet pus var liksom dråpen. Er så overveldet av mangelen på vennlighet. I tillegg fikk jeg ingen støtte av en god kompis når jeg fortalte om katten. Jeg nevnte det fem timer siden og har ikke hørt noe. Han bryr seg virkelig ikke. 

Jeg må jo være en helt pyton person, som irriterer så mange, og som ingen faktisk bryr seg om. Det er ikke ofte jeg er så lei meg som det her, eller er fortvilet over å være ensom, men i dag er jeg overveldet av hvor lite folk bryr seg. 🤯

Jeg føler ikke at jeg fortjener det her. Jeg mobber ikke, jeg henger ikke ut folk, jeg kjefter ikke og jeg sier hei til en kollega som sier hei til meg. Jeg er ikke en slem person. Men allikevel liker ingen meg. 🤷😥

Anonymkode: d8778...efe

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det kommer til kollegaer har jeg sett at de ofte er bestevenner som klemmer når de møtes, men baksnakker de bak deres rygg. Kan fort være de er sånn mot andre også, så ikke ta deg nær av alt. Når du forlater arbeidsplassen så la alt det kjipe som skjer der bli der. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt meg en tur til fastlegen og søkt ny jobb. Lykke til 

Anonymkode: 8b1ee...778

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når det kommer til kollegaer har jeg sett at de ofte er bestevenner som klemmer når de møtes, men baksnakker de bak deres rygg. Kan fort være de er sånn mot andre også, så ikke ta deg nær av alt. Når du forlater arbeidsplassen så la alt det kjipe som skjer der bli der. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt meg en tur til fastlegen og søkt ny jobb. Lykke til 

Anonymkode: 8b1ee...778

Jeg skal sykemelde meg? 🤔 Ja, altså.. Det er veldig dårlig miljø. Og jeg sliter litt med å komme godt overens med de andre. De er ikke på min alder. Men som regler så er de greie. Det var liksom den ene dagen omtrent alle var sure. Jeg forstår ikke helt hva jeg har gjort men jeg har vel irritert noen. 

Men ja ser jo at det ikke er beste stedet å jobbe. 

Skrevet

Det skulle vært et sannhetsserum i kaffen sånn at alle bare indirekte og direkte plumper ut med alt de har i tankene. Eller kanskje det er noe som ville tatt for mye tid???

Ikke tolke så mye på jobb. Folk virrer rundt i kafferus og i arbeidsoppgaver. Bare ha som mål å aldri bli personlig på jobb, bortsett fra i humoristiske vendinger, da får du fine dager på jobb! 

Skrevet

Ts, husk at enkelte dager kommer bare all dritt på en gang. Og så er man uheldig med at folk som har en dårlig dag lar det gå utover deg. Jeg håper virkelig det går bra med Katten din ❤️❤️❤️

Så vil jeg også si til deg at livet er kort, vurder å finne deg en annen jobb hvor det er et litt lettere miljø. Jeg har selv hatt en jobb hvor de fleste av kollegaene mine begynte å nærme seg pensjonsalder, og jeg følte meg gammel selv til slutt av å være i en sånn gruppe.

Anonymkode: d8f4f...66f

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts, husk at enkelte dager kommer bare all dritt på en gang. Og så er man uheldig med at folk som har en dårlig dag lar det gå utover deg. Jeg håper virkelig det går bra med Katten din ❤️❤️❤️

Så vil jeg også si til deg at livet er kort, vurder å finne deg en annen jobb hvor det er et litt lettere miljø. Jeg har selv hatt en jobb hvor de fleste av kollegaene mine begynte å nærme seg pensjonsalder, og jeg følte meg gammel selv til slutt av å være i en sånn gruppe.

Anonymkode: d8f4f...66f

I min jobb er de enten ti år eldre, eller minst ti år yngre. Men det er ikke bare alderen. De er kansje litt dømmende og firkanta og så passer jeg ikke så godt inn fordi jeg er ekstremt lite firkanta av meg. Men ja jeg er på jakt etter det rette miljøet for meg. Et sted der det er flere som meg.

Katten overlevde og har det mye bedre i dag. ❤️

• Hjerte 3
Skrevet

❤️ Uff, dette høres ut som en dag der alt går på tverke. Det er skikkelig vondt med slike dager. Har dem jeg også. Der det føles som at nærmest hele universet konspirerer mot meg. 

Håper du fikk det litt bedre i går, og har det litt bedre nå. Sender deg styrke, du er ikke pyton, selv om livet av og til er det. ❤️ 

Anonymkode: 33635...fe9

Skrevet

Det hørtes ut som ett bytte av jobb er nødvendig ja. Jeg jobbet på tvers av avdelinger på en institusjon. Alle vakter kunne være tunge, men den ene avdelingen var fylt med sure, gamle kjerringer. En vakt på 8 timer føltes ut som den varte i 16. Jeg følte meg dum og i veien, helt motsatt av vanlig. Boikottet hele avdelingen etter tredje vakt.

Å engasjere seg i en type frivillighet eller ferdigshetsbasert hobby i fellesskap er kanskje en ide. Det er noe med å samarbeide med andre og få egen innsats anerkjent og verdsatt av andre. Selv om man kanskje ikke er typen som trenger mange nære vennskap for å ikke føle seg ensom. 

Skrevet

Jeg kjenner deg jo ikke, men du høres i overkant nærtagende ut. Lederen forsøkte å presse deg til å reise i en uke? Hvis det er en del av jobben din, så kan vel lederen "presse" deg til å ta den reisen, men du har jo åpenbart nektet?

At noen ringer deg ved en feiltakelse på Teams er virkelig ikke noe å ta ille opp. Samme med å tolke hvert eneste blikk fra kollegaer. Kjempetrist med katten, men sjansen for at noen har forgiftet den med vilje er lik null. Du overtenker og overanalyserer.

Ta litt tid for deg selv, ring en venn og søk ny jobb.

Anonymkode: 78a1b...ae0

Skrevet

Søk ny jobb, det er jo bare å hive seg rundt en kveld og søke på alt som kan være interessant. Etter jobb bør du ha fokus på ting som er bra for deg. Gjør ting som gjør deg glad. Har også hatt en jobb der jeg ikke hadde det bra, men det er bare deg selv som kan snu det. Jeg sa opp og søkte på alt jeg kunne. Fikk kjapt jobb og trengte derfor ikke gå uten. Støtter ikke sykemelding før du ev tar opp med sjefen at du ikke har det bra på jobb.

Anonymkode: 16c7c...fec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...