Gå til innhold

Hver gang vi møtes 2025

Centimeteren

Anbefalte innlegg

alkasil skrev (57 minutter siden):

Jeg får meg bare ikke til å tro at Kjartan har playback, man hører at han synger selv.

De synger live for de andre artistene, men lyden i TV-programmet er fra studioinnspillingen av sangen.

Endret av Grüner
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bvp skrev (14 timer siden):

Dette er noe som er helt vanlig, ikke bare på TV, unntakene er stort sett mindre kjente artister som spiller på pub,er og lignende. På TV hører de som er tilstede en miks av live-lyd og opptak, på konserter opplever man stort sett opptak som overdøver artistene som egentlig bare mimer, og dette gjelder de aller fleste. Jeg hørte om det første gang for rundt 40 år siden da ett kjent band spilte i Norge men da trodde jeg ikke på det da noen sa en mikronledning lå løst på gulvet.

Tror jeg ikke på. Hvorfor er artister tilstede på konsert om de ikke synger?? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyChick90 skrev (På 12.1.2025 den 2.03):

Det irriterer meg fortsatt at tv2 påstår at det synges live. Lytt til studioinnspilling på spotify og lydbilde vi får så hører du at det er klin likt! Man kan også se til tider dårlig lip sync på deltagerne i programmet. Hvorfor skal det alltid juges om bruk av autotune, endret lydbilde og mangel på live opptreden? Dette gjelder også programmer som the voice, beat for beat og stjernekamp. Hvorfor skal de skjule dette?

Det stemmer ikke at alle låtene er klin like på spotify kontra i programmet. F.eks versjonen av Mother i Ina Wroldsen sin dag. Der avviker slutten på sangen i programmet fra spotify versjonen. Samme med Emilie Hollow i fjor, når hun sang highasakite sin sang. Der var også slutten ulik. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (På 13.1.2025 den 19.35):

https://www.kk.no/underholdning/detaljen-du-trolig-gikk-glipp-av-1/82506328 

Den fikk jeg faktisk med meg, at Carola dro en strofe av Främling, men det så ikke ut som noen reagerte på den. 

Jeg også, men mulig ”Främling” har gått i glemmeboka for mange? Hun vil gjerne ha fokus på seg selv, virker det som…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollami skrev (3 timer siden):

Jeg også, men mulig ”Främling” har gått i glemmeboka for mange? Hun vil gjerne ha fokus på seg selv, virker det som…

Opplevde der mer som at hun virkelig prøvde å involvere seg i denne episoden. Hun virker litt off rett og slett, ikke uinteressert, men mer «utafor». Om det er fordi ansiktet er vanskelig å lese pga alt som er gjort med det, om hun er ukomfortabel, om det er språket…vet ikke. Men opplever henne ikke som uinteressert eller «se bare på meg!» Mer at hun prøver å passe inn, og kanskje ikke helt får det til. Synes hun virket hakket mer med nå enn forrige episode. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ninaen skrev (5 minutter siden):

Opplevde der mer som at hun virkelig prøvde å involvere seg i denne episoden. Hun virker litt off rett og slett, ikke uinteressert, men mer «utafor». Om det er fordi ansiktet er vanskelig å lese pga alt som er gjort med det, om hun er ukomfortabel, om det er språket…vet ikke. Men opplever henne ikke som uinteressert eller «se bare på meg!» Mer at hun prøver å passe inn, og kanskje ikke helt får det til. Synes hun virket hakket mer med nå enn forrige episode. 

Jeg oppfatter henne som uinteressert. Vanligvis har hun et litt intenst og strålende blikk. Nå er stort sett øynene ganske "døde".

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulla Ullsokk skrev (På 6.1.2025 den 14.53):

Han er jo bare supersøt, men jeg hadde sett den serien «6899 til eg døyr» så det visste jeg. Facinerende type!

Jeg har møtt Carola via jobb for mange år siden og hun virket ekte varm, men botoxen skjuler det, ja. Dessverre. Trist.

Liiiiiten avsporing, men takk for serietips! For en koselig serie - for noen folk!!! 🥰🙌🏻👏🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporing og gjengivelse av innhold fra ekstern kilde. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt tolkningene av Astrid S sine sanger som nå er på Spotify? INGEN som var virkelig fine, kule eller som jeg ville høre igjen, for en skuffelse! Andre som er enig eller bare meg? Kan jo være det blir bedre når en ser videoen live i morgen, men er skuffa..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lineaaa skrev (2 timer siden):

Hørt tolkningene av Astrid S sine sanger som nå er på Spotify? INGEN som var virkelig fine, kule eller som jeg ville høre igjen, for en skuffelse! Andre som er enig eller bare meg? Kan jo være det blir bedre når en ser videoen live i morgen, men er skuffa..

Jeg hørte Jonas sin nå, og den synes i hvert fall jeg var veldig fin :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lineaaa skrev (På 17.1.2025 den 11.49):

Jeg digga coveret til Kjartan Lauritzen. Hører ikke mye på han til vanlig, men synes han har gjort det utrolig bra i hver gang vi møtes. Veldig fin fyr🫶🏻.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym35445 skrev (1 time siden):

Jeg digga coveret til Kjartan Lauritzen. Hører ikke mye på han til vanlig, men synes han har gjort det utrolig bra i hver gang vi møtes. Veldig fin fyr🫶🏻.

Legger til att tolkningen til Jona Benyoub også var magisk🫶🏻.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anonym35445 skrev (1 time siden):

Legger til att tolkningen til Jona Benyoub også var magisk🫶🏻.

Jeg syntes den var banal.. men det han har levert i forrige episoder har vært magisk! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lineaaa skrev (På 17.1.2025 den 10.49):

Jeg syns Carola sin var den fineste denne gangen. Jeg syns det er en nydelig melodi og den fungerte fint også på svensk med enkelte engelske input. Denne var nokså tro mot orginalen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (16 minutter siden):

Jeg syns Carola sin var den fineste denne gangen. Jeg syns det er en nydelig melodi og den fungerte fint også på svensk med enkelte engelske input. Denne var nokså tro mot orginalen.

Enig i att den var bra, men akkurat «når snøen smelter» er litt hellig for meg. Så skal mye til å måle se opp mot når Astrid S synger den for min del. Er virkelig en av di fineste julesangene❤️.

Endret av anonym35445
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ulla Ullsokk skrev (På 12.1.2025 den 10.25):

Hvis ikke Stjernekamp er live så vet ikke jeg, for der hender det jo at det synges ganske elendig!

Stjernekamp er live, men de bruker autotune. Da kan det rettes opp en halvtone, og synger de surere en den halve tonen så vil det ikke bli rettet opp.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shikarni12 skrev (På 13.1.2025 den 19.51):

Det stemmer ikke at alle låtene er klin like på spotify kontra i programmet. F.eks versjonen av Mother i Ina Wroldsen sin dag. Der avviker slutten på sangen i programmet fra spotify versjonen. Samme med Emilie Hollow i fjor, når hun sang highasakite sin sang. Der var også slutten ulik. 

Jada, deg er klart noe kan klippes bort og legges til i studioversjon, men har man litt peiling på musikk så hører man at de ikke synger live. For Ola Nordmann så er det dessverre ikke så lett å oppfatte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte Carola, Ina sin og Kjartan sin tolking best ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble felt mange tårer igår. For et nydelig menneske Astrid er. 

Kjartan/Per har et nydelig smil. Igår syns jeg Jonas og Thomas sin tolkning var best. 

«Når snøen smelter» er en favoritt hos meg og jeg tror ikke den kan synges bedre enn Astrid🙈

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...