Gå til innhold

Hver gang vi møtes 2025

Centimeteren

Anbefalte innlegg

Tantemor skrev (8 timer siden):

Visste ikke at Aksel Hennie var så flink til å synge 🤩👏👏

Ikke jeg heller! Til jeg kom på at han jo faktisk spiller hovedrollen i musikalen Jesus Christ Superstar, så han må jo kunne synge bra! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CrazyChick90 skrev (9 timer siden):

Det irriterer meg fortsatt at tv2 påstår at det synges live. Lytt til studioinnspilling på spotify og lydbilde vi får så hører du at det er klin likt! Man kan også se til tider dårlig lip sync på deltagerne i programmet. Hvorfor skal det alltid juges om bruk av autotune, endret lydbilde og mangel på live opptreden? Dette gjelder også programmer som the voice, beat for beat og stjernekamp. Hvorfor skal de skjule dette?

For noen år siden gikk vel tv2 ut med at det ble brukt autotune i the voice. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det er bare Carola, fordi hun er diva og har forlangt det, som har fått innvilget playback. Det virker absolutt som at de andre faktisk synger.

Jeg leste også noe for et par år siden at innspillingene tok alltid så himmelsk lang tid fordi hvis noen ikke var fornøyd med enten musikken eller egen prestasjon så måtte de synge på nytt igjen og igjen, helt til opptakene ble bra nok. 

Tror dagene deres er helt vilt lang. De sitter mange timer rundt det bordet for å si det sånn 😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainbow skrev (1 time siden):

Ikke jeg heller! Til jeg kom på at han jo faktisk spiller hovedrollen i musikalen Jesus Christ Superstar, så han må jo kunne synge bra! 

Tøft, det visste jeg ikke 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantemor skrev (3 minutter siden):

Jeg tror at det er bare Carola, fordi hun er diva og har forlangt det, som har fått innvilget playback. Det virker absolutt som at de andre faktisk synger.

Jeg leste også noe for et par år siden at innspillingene tok alltid så himmelsk lang tid fordi hvis noen ikke var fornøyd med enten musikken eller egen prestasjon så måtte de synge på nytt igjen og igjen, helt til opptakene ble bra nok. 

Tror dagene deres er helt vilt lang. De sitter mange timer rundt det bordet for å si det sånn 😅

Men ikke sikkert hun har faket, for tenk hvordan den mikrofonen er som en del av kroppen hennes etter hele livet som artist. Hun VET hvor langt unna hun må holde mikrofonen tilpasset hvordan hun bruker stemmen!

Mulig det er fake, men det er neppe mikrofonbevegelsene som avslører det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulla Ullsokk skrev (4 minutter siden):

Men ikke sikkert hun har faket, for tenk hvordan den mikrofonen er som en del av kroppen hennes etter hele livet som artist. Hun VET hvor langt unna hun må holde mikrofonen tilpasset hvordan hun bruker stemmen!

Mulig det er fake, men det er neppe mikrofonbevegelsene som avslører det.

Ingen mikrofon gir så jevn lyd og klang når man holder den på den måten. Spesielt ikke om man synger bort fra mikken. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LilliMilli skrev (11 minutter siden):

Ingen mikrofon gir så jevn lyd og klang når man holder den på den måten. Spesielt ikke om man synger bort fra mikken. 

Og det vet du bedre enn Carola? 🤔

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (14 timer siden):

Ah, Thomas er en kjekk mann ❤️

Astrid S og Fay Wildhagen var en nydelig kombinasjon, min favoritt i kveld. 

Enig!🥰👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantemor skrev (2 timer siden):

Carola virker utilpass ( bortsett fra i episoden ‘hennes’) Hun passer ikke inn heller, utkledd for store scener som hun er. Medbragt 10++kofferter, må hun vel kunne finne noe som er litt mer nedpå … ?!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulla Ullsokk skrev (2 timer siden):

Og det vet du bedre enn Carola? 🤔

Tror Carola også vet det🤘🏻

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, uansett, live eller ikke live, det er Carola som synger det som synges, og det kan ingen ta fra henne🙌🏻 Så ved nærmere ettertanke skal jeg legge den lille bristen i mine illusjoner bort, og fortsette og kose meg med et av de fineste programmene jeg vet på TV(2play-vel å merke). 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (På 5.1.2025 den 3.33):

Hva? Bjella har en helt rå stemme jo...hes og herlig.

Den mannen har veldig karisma 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollami skrev (15 timer siden):

Trodde denne tråden skulle handle om musikk og prestasjoner?? Noen som har sett kveldens episode med Thomas Dybdal?? Hvem var best/ verst? Selv synes jeg Carola leverte dårligst i kveld ( både musikalsk og visuelt😅) Astrid S med Fay Wildhagen var en god match😊👍

Kjartan er bare så RÅ!!!! 🙌🙌🙌🙌

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tantemor skrev (3 timer siden):

Jeg mistenker det samme om Carola. Lydbildet er alt for jevnt ifht mikrofonføringen hennes uansett hvor rutinert hun er. Jeg tipper singback på henne som kriterium for deltakelse 🫣

Og for å være ærlig, det gjør meg ingenting at man "jukser litt" i denne type program, men de burde bare være ærlig om det. Og Jada, jeg spekulerer selvsagt bare. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe som er helt vanlig, ikke bare på TV, unntakene er stort sett mindre kjente artister som spiller på pub,er og lignende. På TV hører de som er tilstede en miks av live-lyd og opptak, på konserter opplever man stort sett opptak som overdøver artistene som egentlig bare mimer, og dette gjelder de aller fleste. Jeg hørte om det første gang for rundt 40 år siden da ett kjent band spilte i Norge men da trodde jeg ikke på det da noen sa en mikronledning lå løst på gulvet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at Ina Wroldsen er helt fantastisk! Synes hennes opptredener både med Carola og nå Thomas var helt nydelige.  

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ina og Astrid, alltid gode opptredener syntes jeg.

Kjartan er ikke helt min stil, ei heller Bjella. 

Carola blir for - ja jeg vet ikke helt hva jeg skal sette fingeren på, men hun blir så camp på en måte.

Jonas har flere gjester som jeg syntes gir låtene hans et oppsving, så er spent på hva han kommer med hver gang.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollami skrev (20 timer siden):

Trodde denne tråden skulle handle om musikk og prestasjoner?? Noen som har sett kveldens episode med Thomas Dybdal?? Hvem var best/ verst? Selv synes jeg Carola leverte dårligst i kveld ( både musikalsk og visuelt😅) Astrid S med Fay Wildhagen var en god match😊👍

Carola fikk slakt av anmelderne også. Og de synes det var kleint at hun lot det bli en ny ode til sin egen datter.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (1 time siden):

Ina og Astrid, alltid gode opptredener syntes jeg.

Kjartan er ikke helt min stil, ei heller Bjella. 

Carola blir for - ja jeg vet ikke helt hva jeg skal sette fingeren på, men hun blir så camp på en måte.

Jonas har flere gjester som jeg syntes gir låtene hans et oppsving, så er spent på hva han kommer med hver gang.

Bjella og Kjartan Lauritzen har jo en helt annen stil enn de andre, derfor blir deres tolkninger også mer annerledes, men ikke dårlige for det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får meg bare ikke til å tro at Kjartan har playback, man hører at han synger selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...