AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #41 Del Skrevet 24. august 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet er enklere sagt enn gjort - men prøv å ikke legg for mye i det. Og ikke gi alt av deg selv om du føler du får lite tilbake. Pust, legg fra deg telefonen og finn på noe annet. La han komme til deg nå. Menn merker om energien vår skifter til "desperasjonsmodus", det er jeg helt sikker på. Og jeg har vært i dine sko, så her snakker jeg av dyrkjøpt erfaring. Observer hva han gjør og husk at DU OGSÅ SKAL VELGE en mann som er bra for DEG. Jeg kjenner meg godt igjen i alt du skriver som sagt og det er kjempevanskelig! Så vær snill med deg selv. Klem til deg ❤️ Anonymkode: 92407...aed Tusen takk snille deg, tar til meg alt du skriver 🌹 Anonymkode: a5040...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #42 Del Skrevet 25. august 2024 Det du beskriver med bildene er en kjent taktikk for å fore opp under usikkerhet! Det har svært ofte resultatet av at man blir mer ivrig etter å søke bekreftelse fra dem, og litt etter litt gir vi mer og mer, og krysser kanskje litt grenser vi ellers ikke ville gjort osv. Og av og til gir de bekreftelser, men disse blir over tid mindre og mindre, men vi er da blir programmert til å bli SÅ LYKKELIG av praktisk talt brødsmuler. Anonymkode: a7aaf...6e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #43 Del Skrevet 25. august 2024 Sliter med samme. Har lært meg at det kan komme av en av disse grunnene: 1. Jeg ubevisst tar kjærlighetssorgen på forhånd fordi jeg tror ikke jeg er god nok, og venter bare på å bli dumpet, og vil heller være forberedt. 2. Jeg er vandt til ustabile forhold som gir veldig adrenalin/stress/varm/kald og når en relasjon heller er trygg, konsistent og rolig, så FØLES det utrygt for meg fordi det er ukjent. Noe føles feil for hvor er stresset og nervøsiteten. Så jeg fremprovoserer det selv, eller tenker at jeg ikke er forelsket. 3. Han merker at du holder igjen litt og er også god på å lese andre, slik at han toner ørlite ned i takt med deg. Dessverre det motsatte av hva du trenger, men det vet jo ikke han. 4. Noe er feil. En eneste løsning på alle fire alternativene, det er å snakke med han. Jeg øver på å være sårbar. Ikke hinte, men si rett ut at jeg er redd, jeg har ikke så gode erfaringer, og jeg trenger nok litt mer bekreftelse, spesielt hvis jeg virker stille. At han ikke skal følge min intensitet, men gi det han føler for. Det gir meg trygghet. Anonymkode: 1eef2...26d 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #44 Del Skrevet 25. august 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Det du beskriver med bildene er en kjent taktikk for å fore opp under usikkerhet! Det har svært ofte resultatet av at man blir mer ivrig etter å søke bekreftelse fra dem, og litt etter litt gir vi mer og mer, og krysser kanskje litt grenser vi ellers ikke ville gjort osv. Og av og til gir de bekreftelser, men disse blir over tid mindre og mindre, men vi er da blir programmert til å bli SÅ LYKKELIG av praktisk talt brødsmuler. Anonymkode: a7aaf...6e0 Men tror du han gjør dette bevisst? Jeg vil ikke sende mer bilder av meg på en stund, så har heldigvis motsatt effekt på meg. Får fortsette å sende av katten siden det bare er den som blir kommentert 😆 3 hours ago, AnonymBruker said: Sliter med samme. Har lært meg at det kan komme av en av disse grunnene: 1. Jeg ubevisst tar kjærlighetssorgen på forhånd fordi jeg tror ikke jeg er god nok, og venter bare på å bli dumpet, og vil heller være forberedt. 2. Jeg er vandt til ustabile forhold som gir veldig adrenalin/stress/varm/kald og når en relasjon heller er trygg, konsistent og rolig, så FØLES det utrygt for meg fordi det er ukjent. Noe føles feil for hvor er stresset og nervøsiteten. Så jeg fremprovoserer det selv, eller tenker at jeg ikke er forelsket. 3. Han merker at du holder igjen litt og er også god på å lese andre, slik at han toner ørlite ned i takt med deg. Dessverre det motsatte av hva du trenger, men det vet jo ikke han. 4. Noe er feil. En eneste løsning på alle fire alternativene, det er å snakke med han. Jeg øver på å være sårbar. Ikke hinte, men si rett ut at jeg er redd, jeg har ikke så gode erfaringer, og jeg trenger nok litt mer bekreftelse, spesielt hvis jeg virker stille. At han ikke skal følge min intensitet, men gi det han føler for. Det gir meg trygghet. Anonymkode: 1eef2...26d Veldig fint og reflektert skrevet! Og alle punktene er vesentlige grunner. Har så lyst å bare si at jeg er redd (og forsåvidt forvirret) men stoler ikke nok på han til det, blir redd han prater meg etter munnen men ikke forstår. Var veldig åpen, lykkelig og trygg på han men har blitt utrygg etter han har blitt mindre forutsigbar i det siste. Nå føler jeg litt at han er en fremmed. Anonymkode: a5040...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #45 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 11.25): Tusen takk for råd og erfaringen din ❤️ Det var litt på hengende håret egentlig fordi i går kveld var jeg mer stille enn vanlig over telefon og for første gang siden vi traff hverandre fikk jeg ikke god natt melding som «bekreftet» frykten at nå enten ghoster han eller han holder meg på gress, så hadde planlagt å avslutte det i dag men skal ha litt is i magen pga det du skrev, jeg vil ikke angre lenge etterpå 😕 Tusen takk for råd og erfaring. Med eksen stod jeg i det selv i bølgene, men de har blitt sterkere med årene og det var rett og slett en rå og rivende smerte jeg følte i kroppen i går, som du sikkert også har kjent på, og det er jo ikke til å holde ut. Er for godt til å være sant at han er denne fantastiske mannen og ikke bare holder meg på gress pga kjedsomhet, det gir ingen mening for meg hvorfor han skal vise at han bryr seg og være så snill daglig uten at det ligger noe bak. Føler derfor et vanvittig press på å se perfekt ut 24/7 også fordi jeg tenker det er det eneste som holder på han. Slitsomt. Har aldri brydd meg så mye om en mann før, føler mye omsorg for han og vil ikke såre han. Takk igjen ❤️ Anonymkode: a5040...df7 Vær åpen med han om disse følelsene, så forstår han mer. Åpen om at du er redd for å miste han, at det er for godt til å være sant, firtell dine tidligere opplevelser og åssen det har preget deg Anonymkode: 3ce68...ddc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #46 Del Skrevet 25. august 2024 Hvordan går det med deg? Anonymkode: 92407...aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #47 Del Skrevet 25. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvordan går det med deg? Anonymkode: 92407...aed Tusen takk som spør ❤️ Helgen har vært krevende men angsten har heldigvis lagt seg mye ned, nå har jeg heller en sorgfølelse som er stabil og mye lettere å håndtere enn de brå toppene. Han har brukt lang tid på å svare de siste dagene og spesielt i dag, skjønner nesten ikke poenget med hvorfor han gadd å ringe for å si god morgen når han fra mitt synspunkt har mistet interessen. Jeg har fremdeles sterke følelser og er forelsket og vil bare ha han, men føles ut som at jeg har tatt en indre avgjørelse på at mtp avstanden så ser jeg ikke dette fungere i lengden når jeg skal ha det så mye vondt på innsiden, så jeg tror det kommer til å gradvis renne ut i sanden. Anonymkode: a5040...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #48 Del Skrevet 25. august 2024 Du må huske på at du skal ha det bra i et forhold, og at du skal føle deg trygg. Om han begynner å bli ustabil i kontakten kan det være lurt å ta litt avstand for å sortere tanker. Er det reelt eller noe du innbiller deg på grunn av tidligere erfaringer. Anonymkode: d907d...d22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #49 Del Skrevet 25. august 2024 32 minutter siden, AnonymBruker said: Du må huske på at du skal ha det bra i et forhold, og at du skal føle deg trygg. Om han begynner å bli ustabil i kontakten kan det være lurt å ta litt avstand for å sortere tanker. Er det reelt eller noe du innbiller deg på grunn av tidligere erfaringer. Anonymkode: d907d...d22 Det er reelt fordi de første månedene sendte han bokstavelig talt melding hvert 5 minutt eller svarte umiddelbart og ringte flere ganger om dagen. Et så høyt trykk kan man selvsagt ikke vedlikeholde over tid, men det har gått fra det til å være pålogget men fremdeles vente flere timer med å svare. Han ringte i dag og hadde masse spørsmål om bursdagen og da følte jeg han var interessert igjen, men poff ble det flere timer til neste svar og svaret jeg fikk var veldig kort. Nå høres det ut som at jeg melder konstant men det gjør jeg ikke, speiler kun han så melder når han melder og er han kort er jeg kort osv. Men ja, dette føles ikke bra ut, hele helgen ble ødelagt og frynsete nerver osv. Anonymkode: a5040...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #50 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er reelt fordi de første månedene sendte han bokstavelig talt melding hvert 5 minutt eller svarte umiddelbart og ringte flere ganger om dagen. Et så høyt trykk kan man selvsagt ikke vedlikeholde over tid, men det har gått fra det til å være pålogget men fremdeles vente flere timer med å svare. Han ringte i dag og hadde masse spørsmål om bursdagen og da følte jeg han var interessert igjen, men poff ble det flere timer til neste svar og svaret jeg fikk var veldig kort. Nå høres det ut som at jeg melder konstant men det gjør jeg ikke, speiler kun han så melder når han melder og er han kort er jeg kort osv. Men ja, dette føles ikke bra ut, hele helgen ble ødelagt og frynsete nerver osv. Anonymkode: a5040...df7 Det var alvorlig mye meldinger i starten, syns egentlig det er red flag. Anonymkode: 59818...649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #51 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er reelt fordi de første månedene sendte han bokstavelig talt melding hvert 5 minutt eller svarte umiddelbart og ringte flere ganger om dagen. Et så høyt trykk kan man selvsagt ikke vedlikeholde over tid, men det har gått fra det til å være pålogget men fremdeles vente flere timer med å svare. Han ringte i dag og hadde masse spørsmål om bursdagen og da følte jeg han var interessert igjen, men poff ble det flere timer til neste svar og svaret jeg fikk var veldig kort. Nå høres det ut som at jeg melder konstant men det gjør jeg ikke, speiler kun han så melder når han melder og er han kort er jeg kort osv. Men ja, dette føles ikke bra ut, hele helgen ble ødelagt og frynsete nerver osv. Anonymkode: a5040...df7 Hvis dere har hatt en realsjon så lenge, kan du ikke si noe om at du opplever han har endret seg? Anonymkode: d907d...d22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #52 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det er reelt fordi de første månedene sendte han bokstavelig talt melding hvert 5 minutt eller svarte umiddelbart og ringte flere ganger om dagen. Et så høyt trykk kan man selvsagt ikke vedlikeholde over tid, men det har gått fra det til å være pålogget men fremdeles vente flere timer med å svare. Han ringte i dag og hadde masse spørsmål om bursdagen og da følte jeg han var interessert igjen, men poff ble det flere timer til neste svar og svaret jeg fikk var veldig kort. Nå høres det ut som at jeg melder konstant men det gjør jeg ikke, speiler kun han så melder når han melder og er han kort er jeg kort osv. Men ja, dette føles ikke bra ut, hele helgen ble ødelagt og frynsete nerver osv. Anonymkode: a5040...df7 Har han drevet med love bombing kanskje? Anonymkode: 87b23...9b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 25. august 2024 #53 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det er reelt fordi de første månedene sendte han bokstavelig talt melding hvert 5 minutt eller svarte umiddelbart og ringte flere ganger om dagen. Et så høyt trykk kan man selvsagt ikke vedlikeholde over tid, men det har gått fra det til å være pålogget men fremdeles vente flere timer med å svare. Han ringte i dag og hadde masse spørsmål om bursdagen og da følte jeg han var interessert igjen, men poff ble det flere timer til neste svar og svaret jeg fikk var veldig kort. Nå høres det ut som at jeg melder konstant men det gjør jeg ikke, speiler kun han så melder når han melder og er han kort er jeg kort osv. Men ja, dette føles ikke bra ut, hele helgen ble ødelagt og frynsete nerver osv. Anonymkode: a5040...df7 Ikke legg hele din lykke og selvfølelse i hva han gjør , sier og mener . Legg deg litt bakpå å tenk at det som skjer , det skjer . Du kommer til å klare deg uansett ❤️ . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #54 Del Skrevet 25. august 2024 Er det red flag dersom meldingene i starten er mange og romantiske? Er det for å prøve å hekte? Anonymkode: c02c9...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #55 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det red flag dersom meldingene i starten er mange og romantiske? Er det for å prøve å hekte? Anonymkode: c02c9...bda Kan være love bombing, kommer litt an på hvor tidlig disse romantiske meldingene startet, og hvor «romantiske» de var. Anonymkode: 87b23...9b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #56 Del Skrevet 25. august 2024 Nå tok jeg mot til meg og ringte for å si litt om hvordan jeg føler det, så spurte han om eggløsningen min før jeg rakk å si noe og samtalen endte litt seksuelt uten at jeg skal gå mer inn på det.. Men jeg sa på slutten at jeg syns det er tungt med avstanden så sa han at han syns det er veldig tungt selv og at FaceTime ikke er nok og at han er nødt til å se meg snart igjen fordi han har så mye savn i kroppen. Så jeg vet ikke om det var kåtskap som trigget han til å bli så emosjonell eller om det var fordi jeg tørte å si at jeg har det tungt pga savn. Men tar til meg alle ord i tråden og skal jobbe hardt for å ikke gjøre han til «hele livet» mitt som jeg har gjort i det siste, skal virkelig prøve å ha is i magen og ta en dag av gangen om det forblir et forhold eller ikke. Anonymkode: a5040...df7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #57 Del Skrevet 25. august 2024 Nå fikk jeg melding etter samtalen. «Det går ikke et minutt uten at jeg tenker på deg, du er i hodet mitt absolutt hele dagen» Anonymkode: a5040...df7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kommodevaran Skrevet 25. august 2024 #58 Del Skrevet 25. august 2024 Det er litt håpløst å analysere enkelthendelser, for alt kan bety så mangt. Det kan jo hende at katten din får komplimenter fordi det føles trygt for ham, eller fordi folk generelt blir glade når man sier pene ting om kjæledyrene deres. Jeg bruker ikke snap selv, men på både Messenger og WhatsApp hender det ofte at jeg ser jeg har fått en melding, men velger å ikke åpne før jeg har det roligere rundt meg og kan lese og svare ordentlig. Noen ganger får jeg melding av kjæresten mens jeg er midt i en samtale med mamma, og da blir det til at jeg svarer kjæresten først når den andre samtalen er over eller har dabbet av. Noen ganger er jeg bare kjapt innom på Messenger for å sjekke opp noe fra en tidligere samtale, eller for å svare på melding fra noen jeg har en avtale med, og tenker ikke engang på de andre nye meldingene som har kommet. Regner også med at jeg ofte vises som online på enkelte apper bare fordi jeg sitter med telefonen i hånden og gjør andre ting. Jeg kjenner meg veldig igjen i det med å ha vært i ustabile forhold tidligere, og så bli panisk ved hver minste lille forandring. Da jeg møtte nåværende kjæreste var vi selvfølgelig veldig ivrige, svarte raskt, lange meldinger, osv. Etter noen måneder syntes jeg han plutselig ble så treig til å svare, og svarene ble så korte. Jeg var skråsikker på at nå hadde han gått lei av meg. Etter en ukes tid med dette tok jeg det opp. Viste seg at han egentlig syns det er ganske slitsomt å tekste, og foretrekker telefonsamtaler. Han var på ingen måte lei av meg, bare av å skrive 😅 Jeg hadde tidligere unngått telefonsamtaler, siden jeg føler at jeg da avbryter folk i hverdagen og er til plage, men på grunn av dette begynte jeg å heller ofte ringe ham når jeg ville ha kontakt, og han er alltid glad for å høre fra meg. Vi feiret nettopp toårsdag, og jeg er veldig glad for at jeg ikke meldte meg ut da ting begynte å forandre seg litt, da ville jeg gått glipp av utrolig mye godt 🙂 Det kan være veldig utfordrende å lære seg å stole på andre mennesker igjen. Og også å stole på seg selv, at man kommer til å klare seg selv hvis man skulle ende opp med å bli såret. Men så hender det jo at man får svært god lønn for strevet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #59 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Nå tok jeg mot til meg og ringte for å si litt om hvordan jeg føler det, så spurte han om eggløsningen min før jeg rakk å si noe og samtalen endte litt seksuelt uten at jeg skal gå mer inn på det.. Men jeg sa på slutten at jeg syns det er tungt med avstanden så sa han at han syns det er veldig tungt selv og at FaceTime ikke er nok og at han er nødt til å se meg snart igjen fordi han har så mye savn i kroppen. Så jeg vet ikke om det var kåtskap som trigget han til å bli så emosjonell eller om det var fordi jeg tørte å si at jeg har det tungt pga savn. Men tar til meg alle ord i tråden og skal jobbe hardt for å ikke gjøre han til «hele livet» mitt som jeg har gjort i det siste, skal virkelig prøve å ha is i magen og ta en dag av gangen om det forblir et forhold eller ikke. Anonymkode: a5040...df7 Det er jo skjønnt, men er det normalt at menn spørr om eggløsning? Sånn foruten rundt graviditet? Anonymkode: 59818...649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #60 Del Skrevet 25. august 2024 13 minutter siden, kommodevaran said: Det er litt håpløst å analysere enkelthendelser, for alt kan bety så mangt. Det kan jo hende at katten din får komplimenter fordi det føles trygt for ham, eller fordi folk generelt blir glade når man sier pene ting om kjæledyrene deres. Jeg bruker ikke snap selv, men på både Messenger og WhatsApp hender det ofte at jeg ser jeg har fått en melding, men velger å ikke åpne før jeg har det roligere rundt meg og kan lese og svare ordentlig. Noen ganger får jeg melding av kjæresten mens jeg er midt i en samtale med mamma, og da blir det til at jeg svarer kjæresten først når den andre samtalen er over eller har dabbet av. Noen ganger er jeg bare kjapt innom på Messenger for å sjekke opp noe fra en tidligere samtale, eller for å svare på melding fra noen jeg har en avtale med, og tenker ikke engang på de andre nye meldingene som har kommet. Regner også med at jeg ofte vises som online på enkelte apper bare fordi jeg sitter med telefonen i hånden og gjør andre ting. Jeg kjenner meg veldig igjen i det med å ha vært i ustabile forhold tidligere, og så bli panisk ved hver minste lille forandring. Da jeg møtte nåværende kjæreste var vi selvfølgelig veldig ivrige, svarte raskt, lange meldinger, osv. Etter noen måneder syntes jeg han plutselig ble så treig til å svare, og svarene ble så korte. Jeg var skråsikker på at nå hadde han gått lei av meg. Etter en ukes tid med dette tok jeg det opp. Viste seg at han egentlig syns det er ganske slitsomt å tekste, og foretrekker telefonsamtaler. Han var på ingen måte lei av meg, bare av å skrive 😅 Jeg hadde tidligere unngått telefonsamtaler, siden jeg føler at jeg da avbryter folk i hverdagen og er til plage, men på grunn av dette begynte jeg å heller ofte ringe ham når jeg ville ha kontakt, og han er alltid glad for å høre fra meg. Vi feiret nettopp toårsdag, og jeg er veldig glad for at jeg ikke meldte meg ut da ting begynte å forandre seg litt, da ville jeg gått glipp av utrolig mye godt 🙂 Det kan være veldig utfordrende å lære seg å stole på andre mennesker igjen. Og også å stole på seg selv, at man kommer til å klare seg selv hvis man skulle ende opp med å bli såret. Men så hender det jo at man får svært god lønn for strevet. Tusen takk, setter kjempestor pris på langt og nyttig svar Glad det ble dere! Anonymkode: a5040...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå