Gå til innhold

Kjærlighetssorg selv om alt er bra

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For første gang på mange år har jeg møtt en mann som viser omsorg, er konsistent i kommunikasjonen og gjør at jeg føler meg sett og verdifull. Det har satt i gang mye følelser på godt og nå vondt. De første 8 ukene var jeg bare i lykkerus og til og med sjefen min spurte hva som foregår fordi jeg var helt tussete og smilte konstant. Ringte daten min hyppig og sendte masse meldinger og vi har storkost oss i lag. I dag våknet jeg uten forvarsel med en stor klump i magen og smerte i brystet, klarer ikke spise og vil bare isolere meg og være i fred. Tenkte at nå ghoster han sikkert, og ble helt avskrudd. Han har ikke ghostet men tvert imot sendt en hyggelig melding om jeg har en fin dag. Jeg måtte presse meg selv til å svare hyggelig og late som ingenting, og nå orker jeg nesten ikke skrive eller prate mer i tilfelle han blir kald eller blokkerer meg.

Har allerede en slags kjærlighetssorg men tror han tror at alt er ok. Jeg er ingen ghoster så skal 100% ikke kutte han tvert ut, men følelsene sier jeg burde før han gjør det, så slipper jeg å føle på sorgen når det faktisk skjer. 

Lurer på om noen har opplevd det samme og om det gikk seg gradvis til eller valgte dere å avbryte relasjonen? Har gått til psykolog og fått god hjelp, hun har oppmuntret meg til å være åpen når slikt skjer men jeg var åpen om det en gang for 2 år siden og da ble jeg hånet av han jeg datet den gang og tar ikke den sjansen igjen. Han her er ikke typen til å håne da han er unik og faktisk utrolig snill, men tror kanskje han hadde mistet interessen. 

Anonymkode: a5040...df7

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva enn du gjør, IKKE send en melding til han der hvor du avbryter relasjonen eller sier at du kun vil ha han som en venn. Jeg kunne skrevet dette innlegget selv, fordi dette skjedde med meg i fjor, og jeg er fortsatt lei meg, snart ett år etter. Det jeg tenkte og trodde, det var at han var blitt lei av meg, fordi han ble stille, men sannheten var at han ble skuffet over meldingen fra meg, fordi han ville ha meg som noe mer enn en venn. Og jeg tenkte akkurat sånn som deg; Han vil sikkert ikke ha meg, jeg er sikkert ikke god nok, og det er bare et tidsspørsmål før han sender meg en avsluttende melding, der han avbryter relasjonen vår. Jeg sendte den meldingen fordi jeg ikke hadde orket å lese en sånn melding fra han, fordi det hadde knust meg. Men knust ble jeg uansett, men det var min egen melding som utløste det.

Så ikke send den meldingen, heller kommuniser ordentlig med han om hva du vil! Ikke gjør samme feilen som meg. Fordi jeg savner han fremdeles, hver eneste dag. Og jeg ønsker å legge meg inntil han hver eneste kveld.

Ikke la det fine du har NÅ bli ødelagt av tidligere opplevelse ( r ), men stol på magefølelsen din, og ikke vær redd for å kommunisere åpent og godt med han❤️

Anonymkode: c02c9...bda

• Liker 1
  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli sterkere i deg selv. Slutt å dramatiser. Dette kan gå fint. Chill.

Anonymkode: 28706...d5b

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalles fight and flight. Jeg kjente masse på det i bølger i starten med kjæresten. Selv nå når vi har vært sammen hele sommeren og planlegger fremtiden sammen. 

Jeg kommer fra en tøff bakgrunn og har alltid klart meg selv. Og selv om jeg har vært i seriøse forhold har ingen sluppet innpå meg og det er alltid jeg som har gått.

Kjæresten er noe helt nytt og annet. Vi fikk en øyeblikkelig tilhørighet med hverandre og vi kan prate om absolutt alt, vi er superforelsket og sexen er insane. Og når ting går så flytende så er det klart at en med min barndom blir livredd for å miste noe så fantastisk.

Men jeg fortalte han det og vi har pratet masse om det. Når det har skjedd har jeg vært ærlig og det har medført mange gode samtaler. Han kjenner seg også mye igjen pga lignende bakgrunn. 

Jeg har jobbet med meg selv og nå lar jeg bare frykten komme i bølger, men jeg lar den ikke ta over. Og jeg tenker at «Ok. Hva OM det går til helvete? Han gjør met lykkelig nå og jeg liker hvordan vi har det sammen nå.» Det er uansett ingen garantier for morgendagen og jeg vil leve i nuet. Ride or die baby.

Anonymkode: 046c1...321

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Hva enn du gjør, IKKE send en melding til han der hvor du avbryter relasjonen eller sier at du kun vil ha han som en venn. Jeg kunne skrevet dette innlegget selv, fordi dette skjedde med meg i fjor, og jeg er fortsatt lei meg, snart ett år etter. Det jeg tenkte og trodde, det var at han var blitt lei av meg, fordi han ble stille, men sannheten var at han ble skuffet over meldingen fra meg, fordi han ville ha meg som noe mer enn en venn. Og jeg tenkte akkurat sånn som deg; Han vil sikkert ikke ha meg, jeg er sikkert ikke god nok, og det er bare et tidsspørsmål før han sender meg en avsluttende melding, der han avbryter relasjonen vår. Jeg sendte den meldingen fordi jeg ikke hadde orket å lese en sånn melding fra han, fordi det hadde knust meg. Men knust ble jeg uansett, men det var min egen melding som utløste det.

Så ikke send den meldingen, heller kommuniser ordentlig med han om hva du vil! Ikke gjør samme feilen som meg. Fordi jeg savner han fremdeles, hver eneste dag. Og jeg ønsker å legge meg inntil han hver eneste kveld.

Ikke la det fine du har NÅ bli ødelagt av tidligere opplevelse ( r ), men stol på magefølelsen din, og ikke vær redd for å kommunisere åpent og godt med han❤️

Tusen takk for råd og erfaringen din ❤️ Det var litt på hengende håret egentlig fordi i går kveld var jeg mer stille enn vanlig over telefon og for første gang siden vi traff hverandre fikk jeg ikke god natt melding som «bekreftet» frykten at nå enten ghoster han eller han holder meg på gress, så hadde planlagt å avslutte det i dag men skal ha litt is i magen pga det du skrev, jeg vil ikke angre lenge etterpå 😕  

3 hours ago, AnonymBruker said:

Kalles fight and flight. Jeg kjente masse på det i bølger i starten med kjæresten. Selv nå når vi har vært sammen hele sommeren og planlegger fremtiden sammen. 

Jeg kommer fra en tøff bakgrunn og har alltid klart meg selv. Og selv om jeg har vært i seriøse forhold har ingen sluppet innpå meg og det er alltid jeg som har gått.

Kjæresten er noe helt nytt og annet. Vi fikk en øyeblikkelig tilhørighet med hverandre og vi kan prate om absolutt alt, vi er superforelsket og sexen er insane. Og når ting går så flytende så er det klart at en med min barndom blir livredd for å miste noe så fantastisk.

Men jeg fortalte han det og vi har pratet masse om det. Når det har skjedd har jeg vært ærlig og det har medført mange gode samtaler. Han kjenner seg også mye igjen pga lignende bakgrunn. 

Jeg har jobbet med meg selv og nå lar jeg bare frykten komme i bølger, men jeg lar den ikke ta over. Og jeg tenker at «Ok. Hva OM det går til helvete? Han gjør met lykkelig nå og jeg liker hvordan vi har det sammen nå.» Det er uansett ingen garantier for morgendagen og jeg vil leve i nuet. Ride or die baby.

Anonymkode: 046c1...321

Tusen takk for råd og erfaring. Med eksen stod jeg i det selv i bølgene, men de har blitt sterkere med årene og det var rett og slett en rå og rivende smerte jeg følte i kroppen i går, som du sikkert også har kjent på, og det er jo ikke til å holde ut. Er for godt til å være sant at han er denne fantastiske mannen og ikke bare holder meg på gress pga kjedsomhet, det gir ingen mening for meg hvorfor han skal vise at han bryr seg og være så snill daglig uten at det ligger noe bak. Føler derfor et vanvittig press på å se perfekt ut 24/7 også fordi jeg tenker det er det eneste som holder på han. Slitsomt. Har aldri brydd meg så mye om en mann før, føler mye omsorg for han og vil ikke såre han. Takk igjen ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten løsning jeg kom frem til som fjernet mye av angsten er at jeg kan være åpen og mottagelig for uskyldig flørt fra andre, kommer ikke til å gjengjelde flørten, men som en fluktrute om han ghoster, lurer meg eller holder meg på gress iht forpliktelse og kanskje treffer andre også. Er dette ok om det er det som skal til for å holde ut? I hvert fall frem til han har gitt uttrykk for at han bare vil ha meg. Kommer som nevnt ikke til å gjengjelde noe og er kun han jeg vil ha og kun han jeg vil ha sex med. Er bare en overlevelsesstrategi om det gir mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med deg? Har han skrevet eller sagt noe hyggelig til deg i dag? 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan går det med deg? Har han skrevet eller sagt noe hyggelig til deg i dag? 😊

Så snilt av deg som spør :klem3:🌹

Jeg fikk en god morgen melding og ble veldig glad for den. Men merker han bruker lengre tid enn normalt på å svare og holder samtalene litt mer på overflaten enn tidligere. Jeg er ganske ekstrem på å fange opp slike bittesmå endringer, er nok derfor jeg ble så trigget i går. Det verste har endelig lagt seg, men det er også litt fordi jeg har lagt litt lokk på dette og tenker at det kanskje ikke blir noe og at jeg fremdeles kan prate uskyldig med andre menn osv. Så det reddet meg litt og fjernet litt av presset på han og situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Så snilt av deg som spør :klem3:🌹

Jeg fikk en god morgen melding og ble veldig glad for den. Men merker han bruker lengre tid enn normalt på å svare og holder samtalene litt mer på overflaten enn tidligere. Jeg er ganske ekstrem på å fange opp slike bittesmå endringer, er nok derfor jeg ble så trigget i går. Det verste har endelig lagt seg, men det er også litt fordi jeg har lagt litt lokk på dette og tenker at det kanskje ikke blir noe og at jeg fremdeles kan prate uskyldig med andre menn osv. Så det reddet meg litt og fjernet litt av presset på han og situasjonen. 

Kanskje han holder samtalene litt mer på overflaten fordi han kanskje ikke vil virke for frempå? Selv om han bruker lenger tid på å svare deg, så trenger det heller ikke å bety noe ☺️ Men tro meg, jeg skjønner hvorfor du tenker som du gjør, jeg har vært der selv.

Det er bra at du har regulert det litt selv, sånn at du har " lagt litt lokk på det " som du sier. Du må bare følge hjertet ditt, til syvende og sist ❤️ Man føler seg veldig sårbar i en sånn situasjon.

Sender deg en god klem :klem:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje han holder samtalene litt mer på overflaten fordi han kanskje ikke vil virke for frempå? Selv om han bruker lenger tid på å svare deg, så trenger det heller ikke å bety noe ☺️ Men tro meg, jeg skjønner hvorfor du tenker som du gjør, jeg har vært der selv.

Det er bra at du har regulert det litt selv, sånn at du har " lagt litt lokk på det " som du sier. Du må bare følge hjertet ditt, til syvende og sist ❤️ Man føler seg veldig sårbar i en sånn situasjon.

Sender deg en god klem :klem:

Det kan være! Ble litt vin i går og sendte han melding at jeg ikke har lyst å møte andre enn han og så svarte han ganske kort, så fikk jeg panikk av det korte svaret og skrev at jeg må ut av relasjonen og at jeg føler meg kjempeflau. Da skrev han hvis dette handler om at du indirekte spør om jeg vil treffe andre så er svaret nei, jeg liker deg og har ikke behov eller lyst til å treffe andre og jeg savner deg veldig. Våknet med ganske fylleangst men var jo ikke så ille egentlig, jeg svarte at jeg savner han også å nevnte ikke vinen, pinlig å høres så dramatisk ut som i går men jeg var full av adrenalin og mange vonde følelser. Det var første og siste dramanelding jeg sendte i går 😅 Takker så mye for omtanken din, det setter jeg pris på ❤️❤️ :klem:

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelse er ikke tull. Har følt det slik selv med en som i begynnelsen overøste meg og var snill og god. Men magefølelsen sa at dette er for godt til å være sant, og det var det…

Anonymkode: 7d900...c35

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Magefølelse er ikke tull. Har følt det slik selv med en som i begynnelsen overøste meg og var snill og god. Men magefølelsen sa at dette er for godt til å være sant, og det var det…

Anonymkode: 7d900...c35

Om man har utrygg tilknytning, så kan man bli lurt av «magefølelsen» sin. 

Anonymkode: 87b23...9b9

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Om man har utrygg tilknytning, så kan man bli lurt av «magefølelsen» sin. 

Det er det som er så vanskelig 😕 Vet jeg har engstelig unnvikende tilknytning, det sa psykologen også. Så er vanskelig å vite hva som er hva, har vært utsatt for vold i relasjoner tidligere og møtt flere som har hatt psykopatiske trekk hvor de var snille i starten og så blitt forferdelige så nå venter jeg bare på at det skal skje med alle jeg treffer og som regel forlater jeg relasjonen før det går så langt og har ikke gitt noen sjanser. Før nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/22/2024 at 3:42 PM, AnonymBruker said:

En liten løsning jeg kom frem til som fjernet mye av angsten er at jeg kan være åpen og mottagelig for uskyldig flørt fra andre, kommer ikke til å gjengjelde flørten, men som en fluktrute om han ghoster, lurer meg eller holder meg på gress iht forpliktelse og kanskje treffer andre også. Er dette ok om det er det som skal til for å holde ut? I hvert fall frem til han har gitt uttrykk for at han bare vil ha meg. Kommer som nevnt ikke til å gjengjelde noe og er kun han jeg vil ha og kun han jeg vil ha sex med. Er bare en overlevelsesstrategi om det gir mening. 

Det høres ut som du har en unnvikende tilknytningsstil. Har du lest deg noe opp på dette? Avoidant attachment på engelsk. Eventuelt disorganized attachment.

Ved å lære om de forskjellige tilknytningsstilene vil du automatisk få større suksess når det kommer til romatinstiske relasjoner. Målet er å oppnå trygg tilknytning, for et håp om et trygt og godt samliv. Det er vanlig at en med unnvikende tilknytning og en med utrygg tilknytning er tiltrukket av hverandre, og begge parter trigger sår i underbevisstheten og man kan gå gjennom eb skikkelig vond prosess hvis man ikke blir bevisst på tegnene. Ved å vite hvordan disse tingene skjer, kan man bevisst bryte mønsteret.

At du er åpen for flørting og validering for andre, er det noe du hadde vært komfortabel med hvis du fikk vite at han gjorde? Bruker du det som en flukt fra følelsene som er ubehagelige (skummelt å begynne å falle for en fyr, skummelt å skulle åpne seg, skummelt å dele ekte intimitet etc). Det føles ofte langt tryggere med overfladisk flørting, men den oppførselen din er vekdig typisk unnvikende og vil kun vokse hvis du tillater deg å holde på slik. Og det er jo sårende ovenfor han, eller?

Anonymkode: a7aaf...6e0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er det som er så vanskelig 😕 Vet jeg har engstelig unnvikende tilknytning, det sa psykologen også. Så er vanskelig å vite hva som er hva, har vært utsatt for vold i relasjoner tidligere og møtt flere som har hatt psykopatiske trekk hvor de var snille i starten og så blitt forferdelige så nå venter jeg bare på at det skal skje med alle jeg treffer og som regel forlater jeg relasjonen før det går så langt og har ikke gitt noen sjanser. Før nå. 

Du må bare gå sakte frem. Jeg vet ikke hva du har delt med han av fortiden din, men ikke delt for mye eller for detaljert. OM han skulle vise seg å være en person med psykopatiske trekk, så vet de hvordan de skal bruke fortiden din mot deg. Ha is i magen. Vær tilgjengelig og by på deg selv, vis interesse, men ikke vis så mye interesse at det kan brukes for å manipulere deg. Om dere dater lenge nok, foreslå en helgetur, da er det lettere å se eventuelle røde flagg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men huff nå får jeg angst igjen, sendte en melding for 2 timer siden og den er uåpnet selv om jeg ser på snap at han var på for 8 minutter siden. Burde jeg bare komme meg ut av dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det høres ut som du har en unnvikende tilknytningsstil. Har du lest deg noe opp på dette? Avoidant attachment på engelsk. Eventuelt disorganized attachment.

Ved å lære om de forskjellige tilknytningsstilene vil du automatisk få større suksess når det kommer til romatinstiske relasjoner. Målet er å oppnå trygg tilknytning, for et håp om et trygt og godt samliv. Det er vanlig at en med unnvikende tilknytning og en med utrygg tilknytning er tiltrukket av hverandre, og begge parter trigger sår i underbevisstheten og man kan gå gjennom eb skikkelig vond prosess hvis man ikke blir bevisst på tegnene. Ved å vite hvordan disse tingene skjer, kan man bevisst bryte mønsteret.

At du er åpen for flørting og validering for andre, er det noe du hadde vært komfortabel med hvis du fikk vite at han gjorde? Bruker du det som en flukt fra følelsene som er ubehagelige (skummelt å begynne å falle for en fyr, skummelt å skulle åpne seg, skummelt å dele ekte intimitet etc). Det føles ofte langt tryggere med overfladisk flørting, men den oppførselen din er vekdig typisk unnvikende og vil kun vokse hvis du tillater deg å holde på slik. Og det er jo sårende ovenfor han, eller?

Anonymkode: a7aaf...6e0

Ja, du har veldig rett i det, det er absolutt en flukt fra følelsene, jeg takler disse følelsene for han dårlig, føler nesten at jeg elsker han og det gjør meg fysisk dårlig. Tusen takk for svar ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angsten din er kjip, og jeg råder deg til å la den ri over hver storm, for det går over. Ikke skriv så mye til ham i disse periodene. Hvorfor møtes dere ikke istedet? 

Jeg har avstandsforhold på 6 året nå og jeg er ofte engstelig og skaper litt drama i hodet mitt av og til som egentlig ikke har noe med virkeligheten å gjøre. Da føler jeg meg sur mot ham og kan lett finne noe å "krangle" om bare for at han skal forlate meg. Problemet mitt er at han biter ikke på 😅 og står stødig med meg. Han kjenner meg og lar meg bli ferdig. Så møtes vi og alt jeg tenkte på er uforståelig. Dette var verst i starten av forholdet da, nå i de siste to tre årene har jeg blitt sååå flink til å tie stille og dealer med ting alene istedet for å plage ham. For dagen etterpå er det uansett gått over 😉 

Du ts har nok en meget god kjæreste her, han har også gjort det tydelig at han bare vil ha deg. Du MÅ stole på at han er genuin og ikke kommer til å såre deg. Du er redd for å bli ghostet, men er han litt senere enn vanlig en dag må du tenke at det har sikkert sin gyldige grunn. Og mest sannsynlig er det bare i ditt hode det skjer. 

Lær deg å ikke ta sorger på forskudd, lev i nuet og kos deg med å ha finnet verdens beste mann, du er heldig, og du fortjener ham og han fortjener deg ❤️

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men huff nå får jeg angst igjen, sendte en melding for 2 timer siden og den er uåpnet selv om jeg ser på snap at han var på for 8 minutter siden. Burde jeg bare komme meg ut av dette? 

Huff føler med deg, jeg kan også bli sånn som deg. Det viktigste er at du ikke gjør noe forhastet, tenk på det til imorgen og se hvordan du føler det da.

Anonymkode: 2a2fa...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må bare gå sakte frem. Jeg vet ikke hva du har delt med han av fortiden din, men ikke delt for mye eller for detaljert. OM han skulle vise seg å være en person med psykopatiske trekk, så vet de hvordan de skal bruke fortiden din mot deg. Ha is i magen. Vær tilgjengelig og by på deg selv, vis interesse, men ikke vis så mye interesse at det kan brukes for å manipulere deg. Om dere dater lenge nok, foreslå en helgetur, da er det lettere å se eventuelle røde flagg. 

Han vet mye om fortiden men svært lite om fortiden min med menn, tror han ironisk nok tror jeg er ganske laidback i kjærlighetslivet. Fordi jeg egentlig er det, frem til jeg blir trigget som de siste dagene og nå som jeg så han er aktiv men ikke åpner snappen. Skal vise interesse men være mer tilbakeholden med interessen slik at det ikke kan brukes mot meg som du sier 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...