AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #1 Skrevet 21. august 2024 Jeg er gravid og vi snakker om sommerferie til neste år når vi er invitert i bryllup i utlande til neste er. Det vil da si at vi har et barn på 1 år i tillegg på hans som er 9. Samboer vil helst dra alene, noe jeg også er enig i. Men så av samvittighet foe hans barn så ønsker han å ta barnet han har fra før av med, men ikke vårt felles barn. Mulig jeg er litt hormell om dagen, men føler mye av fokuset under graviditeten han handlet om hans «forje famili» og blir faktisk litt skuffet over at han ikke ønsker det nye barnet med på ferie… Er jeg urimelig som reagerer med å bli skuffet over dette? Anonymkode: 78f34...da3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #2 Skrevet 21. august 2024 9år? Han husker turen. 1år? Hva får denne ut av turen annet enn bli torturert av trykk i kabinen på fly. Stress og faenskap. Anonymkode: 1d6f2...df8 25 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #3 Skrevet 21. august 2024 Jeg skjønner tankegangen, men det var ikke det samboeren argumenterte med. Anonymkode: 78f34...da3 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #4 Skrevet 21. august 2024 Jeg kan forstå at han ønsker en ferie alene med 9-åringen, spesielt etter et nytt søsken har kommet inn i bilde. Men det er jo også viktig at han prioriterer ferie med dere som en familie, enten om 9-åringen er med da også, eller om det bare blir dere tre. Jeg ville dog ikke blitt skuffet over at han ønsker en ferie med barnet han har fra før, det ville jeg faktisk sett som noe positivt. Anonymkode: 3cc18...cfb 6
TomBombadil Skrevet 21. august 2024 #5 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er gravid og vi snakker om sommerferie til neste år når vi er invitert i bryllup i utlande til neste er. Det vil da si at vi har et barn på 1 år i tillegg på hans som er 9. Samboer vil helst dra alene, noe jeg også er enig i. Men så av samvittighet foe hans barn så ønsker han å ta barnet han har fra før av med, men ikke vårt felles barn. Mulig jeg er litt hormell om dagen, men føler mye av fokuset under graviditeten han handlet om hans «forje famili» og blir faktisk litt skuffet over at han ikke ønsker det nye barnet med på ferie… Er jeg urimelig som reagerer med å bli skuffet over dette? Anonymkode: 78f34...da3 Ja, du er urimelig. Felles barn er 1år, hans er 9. Når du først tenker det er greit at han drar alene, er det uproblematisk at eldste er med. 22 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #6 Skrevet 21. august 2024 Ja, jeg synes du er urimelig. Barnet på 9 vil jo ikke bety mindre for han en fellesbarnet. Er det det du vil? Anonymkode: 7d3e1...953 14 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #7 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er jeg urimelig som reagerer med å bli skuffet over dette? Anonymkode: 78f34...da3 Du er veldig urimelig. Klart han skal ta med sitt barn på 9 år hvis han ønsker det. Anonymkode: 223af...862 14
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #8 Skrevet 21. august 2024 Dere skal feriere i landet hvor bryllupet er? Tenker han at kun han og barnet hans reiser på ferie og bryllupet? Eller får du være med, men ikke babyen, som da er igjen i Norge med barnevakt? Anonymkode: a39f6...a9f 3
Taffel Skrevet 21. august 2024 #9 Skrevet 21. august 2024 Reise fra en 1 åring? Hvor lenge skal dere være borte? 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #10 Skrevet 21. august 2024 Ikke noe likhetstegn mellom å være hormonell og urimelig. Jeg tenker at far sikkert vil pleie sin dårlige samvittighet. Og at du bør oppmuntre far og barn til å feriere bare de to. Men at en weekend-tur med bryllup som agenda neppe er stedet. Det blir fint for dere voksne. Også tenker jeg at du skal ta følelsen på alvor, når du følet at fokuset er på "hans forrige" familie. For den tanken må du prøve å løse opp i, enten den er reell eller opplevd. Anonymkode: e44d6...fac 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #11 Skrevet 21. august 2024 Vær heller glad for at han fortsatt har en god relasjon med sønn fra tidligere forhold og tar han med til utlandet. Det hadde aldri min far gjort i barndommen. Det var stor sett besøk hvor pga samværavtaler Anonymkode: 5bedd...415 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #12 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke noe likhetstegn mellom å være hormonell og urimelig. Jeg tenker at far sikkert vil pleie sin dårlige samvittighet. Og at du bør oppmuntre far og barn til å feriere bare de to. Men at en weekend-tur med bryllup som agenda neppe er stedet. Det blir fint for dere voksne. Også tenker jeg at du skal ta følelsen på alvor, når du følet at fokuset er på "hans forrige" familie. For den tanken må du prøve å løse opp i, enten den er reell eller opplevd. Anonymkode: e44d6...fac Jeg ser nå at jeg leste feil... Om samboer drar alene og vil ha med barnet sitt, tenker jeg det er helt udramatisk. Anonymkode: e44d6...fac 6
TomBombadil Skrevet 21. august 2024 #13 Skrevet 21. august 2024 Taffel skrev (4 minutter siden): Reise fra en 1 åring? Hvor lenge skal dere være borte? TS har da ikke sagt noe om å reise fra ettåringen. Les HI. 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #14 Skrevet 21. august 2024 Helt udramatisk, faktisk tenker jeg det er en god løsning for alle parter. Pust med magen, dette vil gå fint. 9åringen vil få litt alenetid med pappa noe som blir godt for dem to, og du og babyen vil gå litt roligtid dere to hjemme. Ikke les for mye inn i dette annet enn det er en praktisk løsning for alle. Anonymkode: 8ea2a...7a1 6 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #15 Skrevet 21. august 2024 Så flott at han tar med 9-åringen. Tar han med 1-åringen i tillegg, vil alt foregå på 1-åringens premisser. Nå får 9-åringen en fin tur med pappaen sin. Anonymkode: 61a9e...ace 3 5
TomBombadil Skrevet 21. august 2024 #16 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så flott at han tar med 9-åringen. Tar han med 1-åringen i tillegg, vil alt foregå på 1-åringens premisser. Nå får 9-åringen en fin tur med pappaen sin. Anonymkode: 61a9e...ace Vet ikke helt hvor gøy bryllup er for en 9-åring da. Vi får håpe det ikke er en mann som har vansker med å kontrollere alkoholkonsum i sosiale lag. Men det at 9-åringen drar på tur alene med sin far er helt uproblematisk. 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #17 Skrevet 21. august 2024 Null problem. Hadde 9-åringen og vært din hadde du sikkert tenkt dette hadde vært vinn-vinn. Det er nok ikke bare enkelt for en 9-åring at pappa får nytt barn med ny dame, og han har sikkert måtte tåle at babyen har fått det meste av oppmerksomheten. Det høres veldig fint ut at han da får litt kvalitetstid alene med pappaen. Antar bryllupet ikke varer hele ferien, og at dere kan finne på noe som en familie tidligere/senere den sommeren? Det er dessverre slik noen ganger når man har flere barn, spesielt når det er stor aldersforskjell, at familien må dele seg opp. Anonymkode: 4266a...d32 4
Taffel Skrevet 21. august 2024 #18 Skrevet 21. august 2024 15 minutter siden, TomBombadil said: TS har da ikke sagt noe om å reise fra ettåringen. Les HI. Der står det da at han ikke ønsker 1. Åringen (fellesbarnet) med?
Pippi Lotta Skrevet 21. august 2024 #19 Skrevet 21. august 2024 Du er nok hormonel, men prøv å fokusere på hva som er barnas beste her. Denne 9 åringen skal bli storebror for dit barn, da er det viktig at han ikke føller seg nedprioritert. Så kjempe bra at faren prioriterer å ta med seg gutten og slik forebygger sjalusi, det kommer til å gagne barne dit!!! Når barne dit er 9 år er storebror 18 år og har null interese av å feriere med far. Så blir masse tid for at barne ditt kan få allene tur å alene ferier, men det må vente til barne er gammelt nok til å få utbytte av det. Som ettåring blir tryge rammer og mamma det viktigste ❤️ 1 1
Paneera Skrevet 21. august 2024 #20 Skrevet 21. august 2024 Jeg trodde først dere alle skulle reise på ferie sammen, men at han ikke ville ha med 1 åringen. Men ser nå at du heller ikke skal være med, og da tenker jeg det er helt greit å dra alene med 9 åringen 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå