Gå til innhold

Damer: Når skal daten fortelle om potensproblemer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er et spørsmål til DAMER!: Jeg har potensproblemer, ikke helt impotent, men såpass at "den der" ikke er brukandes til så mye (og nei, det hjelper ikke med piller eller penispume eller noe annet dessverre). Jeg har nå kommet i kontakt med en dame på FB dating (er ny i dating gamet). Vi har tekstet en liten stund, og hun har nå ytret ønske om å treffes. Men jeg tenker; jeg må jo på ett eller annet tidspunkt fortelle henne om potensproblemene, siden dette naturligvis er en "major dealbreaker" for veldig mange damer. Men NÅR skal jeg fortelle det? Skal jeg fortelle det før vi møtes, eller på første date, eller etter første date hvis det blir snakk om å date videre? Når ville DU synes det var riktig tidspunkt for daten din å springe bomben???

Anonymkode: 2462d...877

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville visst fort. Fortell det etter første date du. 

Anonymkode: f0405...658

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Tinder bioen, på en smakfull måte. Og beskriv om du ønsker sex på andre måter eller ei. 

Da får du kontakt med kvinner som ikke ønsker sex av ulike grunner :) 

Anonymkode: 56bad...37c

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I Tinder bioen, på en smakfull måte. Og beskriv om du ønsker sex på andre måter eller ei. 

Da får du kontakt med kvinner som ikke ønsker sex av ulike grunner :) 

Anonymkode: 56bad...37c

Vurderte å skrive det i bioen ja, men syntes det ble litt for personlig, og noe som er bedre å ta på tomanshånd (er jo en veldig personlig og pinlig ting, synes jeg i hvert fall). Redd man skal oppfattes som litt for sex-fiksert også hvis man skriver det i bioen? (Er for øvrig veldig glad i sex ja, må bare gjøre andre ting når "den" ikke fungerer.)

• Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke svaret er så rett frem, jeg.

Selv har jeg vært så lenge singel nå at jeg på nettdating ville ønsket å vite før første møte, for jeg savner virkelig, virkelig, virkelig sex nå ;) (og nei, jeg har ikke tilfeldig sex, så er ikke derfor)

Men, hadde jeg blitt kjent med deg på en naturlig måte, hvor vi først var blitt kjent, kanskje som venner litt før vi begynte å date fordi vi likte den vi allerede da var blitt kjent med over tid - da hadde potensen din vært langt mindre viktig, for da hadde jeg likt deg som person og som mann! Og i en slik situasjon så ville din egen holdning til dette, og dine tanker om hvordan vi likevel kunne få et godt sexliv sammen vært avgjørende for hva jeg mente om dette videre. I en slik situasjon, hvor vi kjente hverandre før vi begynte å date, så tenker jeg at det hadde vært greit å ta noen dater før du fortalte om potensproblemene. Hvis disse utfordringene har gjort at du ikke orker ha sex mer, så hadde det vært en dealbreaker for meg. Om du følte lyst og nytelse og ønsket å fortsette å ha et aktivt sexliv tross utfordringene, da hadde jeg vært mindre bekymret for de utfordringene du har med potens.

Men fordi Tinder og nettdating er en helt annen arena å møtes, hvor folk har litt "bruk og kast"-holdninger, så tror jeg det er en forventning om å få vite slikt tidlig, selv om det på mange måter ikke er helt naturlig.

Tror du bare må gjøre det som føles riktig for deg og balansere det opp mot at hun/de du dater også fortjener ærlighet og respekt.

Anonymkode: 15438...494

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Dette er et spørsmål til DAMER!: Jeg har potensproblemer, ikke helt impotent, men såpass at "den der" ikke er brukandes til så mye (og nei, det hjelper ikke med piller eller penispume eller noe annet dessverre). Jeg har nå kommet i kontakt med en dame på FB dating (er ny i dating gamet). Vi har tekstet en liten stund, og hun har nå ytret ønske om å treffes. Men jeg tenker; jeg må jo på ett eller annet tidspunkt fortelle henne om potensproblemene, siden dette naturligvis er en "major dealbreaker" for veldig mange damer. Men NÅR skal jeg fortelle det? Skal jeg fortelle det før vi møtes, eller på første date, eller etter første date hvis det blir snakk om å date videre? Når ville DU synes det var riktig tidspunkt for daten din å springe bomben???

Hvis det ikke fungerer med piller/pumpe, tyder det på at problemet ditt sitter mellom ørene.
Jeg synes du skal gi daten en sjanse før du snakker deg ned.
Kanskje hun tenner deg såpass at understellet følger med?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite det litt uti første møte, før vi hadde sex, og det syntes jeg var helt riktig. Da hadde jeg rukket å bli noe kjent med ham, samtidig som jeg opplever at jeg "alltid" har visst det. Å skrive det i bio blir tmi. Jeg har heller ikke skrevet om mine problemet i bio men selvsagt sagt det tidlig i datingen.

I vårt tilfelle er det trolig både litt fysisk og litt psykisk årsak til ereksjonssvikten, men han har oftere perioder med stabil ereksjon nå og vil tuller og tøyser mye med det, det er ikke sånn pinlig steming rundt det.  Jeg er jo kåt på ham uansett hva som står eller ikke står, og sex og nytelse får vi til uansett. 

Anonymkode: 06737...1b1

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg hadde det ikke spilt noen rolle når du hadde fortalt det egentlig.

Din potens eller mangel på er ikke relevant for om jeg vill datet/vært i en relasjon med deg😊

Det aller meste jeg syntes er deilig og gøy med sex, innebærer ikke en (erigert) penis uansett💁🏼‍♀️

Anonymkode: ab3eb...c1c

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snart dere snakker om sex. For meg er det relativt tidlig, for jeg er ikke interessert i diverse overraskelser, og har preferanser og krav. Det regner jeg med han også har. 

Hvis en dame ikke vil snakke om sex tidlig bør du i det minste fortelle hva du liker og vil, da mener jeg om det er noe spesielt, og hva du ikke kan eller vil. Sier bare dette fordi jeg tror det kan være en løsning for enkelte. Har sett at mange damer her inne ikke vil snakke om sex tidlig, men om de slipper det, og bare får essensiell informasjon om mannen det er snakk om burde de tåle det..? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i Tinder bioen hvertfall, herregud. Litt privatliv må man få ha.

Ta det opp når sex kommer opp under datingen. 

Dater man, må man regne med å ikke få vite alt om en person på forhånd uansett.

Anonymkode: c9e0d...2d9

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager min ”whataboutism” men når mener dere ei kvinne skal informere om sine potensproblemer? 

Anonymkode: 2a999...2f2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker at det er fint å ta på tomannshånd, som du sier men gjerne før møtet.

Jeg er gira på å møte færrest mulig, så om det skulle være en dealbreaker, er det greit å vite. 

Nå ville ikke det vært en dealbreaker for min del, men noe jeg ville satt pris på å få vite. Det vitner om at du spiller med åpne kort, noe de fleste setter pris på.

Som du sier, sex er så mye mer enn penis i vagina 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville visst før treff, ettersom det dessverre ikke hadde vært noe poeng i å møte deg for min del 😕 Nå er heldigvis vi kvinner veldig forskjellige, så det er fullt mulig å finne noen som ikke synes det er så viktig 😊

Anonymkode: c98ce...cc3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville visst det fortest mulig. Før det var snakk om å møtes. Pga, eg ville ikke møtt deg, om du var impotent.

k49

Anonymkode: bea02...da6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg fortalte henne det nå i kveld. Og hun svarte at da var hun ikke interessert lenger. Ikke overraskende, men skuffende likevel...og litt leit, må bare innrømme det...men fullt forståelig selvfølgelig. Så sånn er det...bedre lykke neste gang. Men tenker i hvert fall at det var riktig å fortelle det før første date, så kommer nok til å fortsette å gjøre det.

• Liker 4
  • Hjerte 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner tar det personlig om mannen ikke kommer, eller mister ereksjonen under akten. De tror det er noe galt med dem og mister selvtilliten. 

Anonymkode: f617e...641

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var flink som sa det så fort. All ære til deg for det! Skjønner godt det er skuffende, men det finnes damer som ikke er så opptatt av det. Håper du finner en sånn dame. Jeg datet en mann fem ganger før det viste seg at han var impotent, noe han ikke hadde nevnt med et ord. Viste seg ikke før vi havnet i senga. Synes det er dårlig gjort å vente så lenge, fordi for meg er det uaktuelt å gå videre da. 

Anonymkode: a9100...dd3

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...