vill_i_vest Skrevet 21. august 2024 #1 Skrevet 21. august 2024 Heisann. Jeg leier en kjellerleilighet i et hus bygd på 70 tallet. Ett av rommene, som har parkett fra ca 90 tallet, brukes til bod. Det har ett vindu, så det er lyst i rommet på dagtid. Jeg har oppbevart noen kasser der og gikk inn dit i dag. Ved den ene kassen (som er full av permer), i tillegg til ett område midt på gulvet, har det oppstått to store flekker med en gjennomsiktig, seigete substans. Det lukter og føles ut som kvae, og ser ut som en liten vanndam. Flekkene er på størrelse med frokosttallerkener. Jeg har hørt med utleier om han kjenner til hva dette kan være, men han vet ikke. Jeg har nå vasket det vekk. Det var lett å få vekk med vann. Er det noen som har en anelse om hva dette kan være? Kan det være kvae etter så mange år, og kan det oppstå på den måten? Evt noen andre forslag?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #2 Skrevet 21. august 2024 Helt umulig å si uten å se eller lukte, men kvae er ikke lett å vaske bort med vann, og det kommer i såfall fra der man ser kvister. Om det blir ringer, så må det nok ha noe med fukt å gjøre. Kan være noe gammelt søl som pipler opp pga økt fukt. Vært veldig fuktig denne sommeren, så jorda er veldig mettet. Anonymkode: 3718a...c23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå