Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma har vært så snill at hun har vasket opp alt av klær til baby som kommer snart. Tingen er at jeg glemte å nevne at jeg helst ser at det vaskes med uparfymerte vaskemiddel. Er jeg teit/hysterisk om jeg vasker opp alt på nytt igjen, og hjelper det i det i det hele tatt å bare vaske det igjen? Får jeg vekk parfymestoffene baby potensielt kan reagere på av kun en vask? 
Mamma skal selvfølgelig ikke få vite at jeg vasker alt på nytt igjen stakkars. 

Anonymkode: 8aa6d...d55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville også vasket opp alt med uparfyrmert vaskemiddel ja. Som allergiker selv vil jeg si parfymen går bort av 1 vask.

Anonymkode: 9d965...976

• Liker 2
Skrevet

hvor ble det av myntvaskeriene osv hvor ble det av de offentlige badene...nei de forsvant med kravene til studentene til å leve som om de var ferdig med studiene...det er vel ikke noen studenthybler uten vaskemaskin og tørketrommel...og dusj.... 

men krav til fellesskapet er renhet og lukte billig deodorant..

ikke enkelt når man bor ute..da må en bare gå i klærne til de rundt deg spyr...så er det å kjøpe nytt...vaske seg får en gjøre på et banenor toalett...

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Mamma har vært så snill at hun har vasket opp alt av klær til baby som kommer snart. Tingen er at jeg glemte å nevne at jeg helst ser at det vaskes med uparfymerte vaskemiddel. Er jeg teit/hysterisk om jeg vasker opp alt på nytt igjen, og hjelper det i det i det hele tatt å bare vaske det igjen? Får jeg vekk parfymestoffene baby potensielt kan reagere på av kun en vask? 
Mamma skal selvfølgelig ikke få vite at jeg vasker alt på nytt igjen stakkars. 

Anonymkode: 8aa6d...d55

Jeg hadde vasket alt på nytt ja. Er det brukt parfyme så lukter det ganske sterkt, er ikke bra for verken luftveiene eller huden 🫣

Anonymkode: 7f5a2...c4c

Skrevet

Åh, det kommer litt an på. Jeg tror jeg ville ha vasket en del av det, kanskje ikke alt. Min mor vasket også klær hun hadde kjøpt til vår første med tøymykner med parfyme, for å være grei og gjøre det lettere for oss. Det vasket vi ikke igjen. Men det var jo bare noen få plagg, og ikke alt babyen skulle ha på seg. 

Vårt andre barn reagerer med utslett på parfyme i klærne (og sengetøyet hos foreldrene mine), så hadde det vært til henne, hadde vi endt med å vaske det uansett. 

Anonymkode: 9083f...218

Skrevet

Ville nok vasket det på nytt ja! 

Anonymkode: a0f81...237

Skrevet

Ville vasket det på nytt ja.

Kjøpte en klespakke brukt som var vasket med parfyme, vasket det én gang og lot det henge lufting til tørk med god avstand, så gikk det greit. 

Anonymkode: 54be8...5ec

Skrevet

Jeg ville nok vasket det på nytt faktisk.. Hater sånn vaskemiddel-parfyme-lukt av klær. Har vasket klær vi har arvet eller kjøpt som jeg synes lukter sånn tøymykner/vaskemiddel med parfyme og 1 vask har funket fint :)

Anonymkode: 079ca...0bb

• Liker 1
Skrevet

Ville vasket på nytt, men jeg hater parfymerte lukter da

Skrevet

Jeg er ikke hysterisk på sånt, men den lukten av vaskemiddel i klær er ganske sterk, så ja, jeg ville vasket babyens klær på nytt med parfymefritt vaskemiddel. Små babyer trenger ikke parfymerte ting, de lukter godt nok i seg selv, søt babyduft, og det er jo ikke bra for dem heller å bli omhyllet av parfymerte lukter og stoffer.

Skrevet

Jeg hadde vasket det på nytt. Takler ikke parfymert vaskemiddel på min egen hud engang.

Skrevet

Skjedde meg også! Jeg vasket alt på nytt i smug😅 La det ligge i en bøtte med vann og en god dose eddik før vask, det fjerner det meste av lukt. Og bruk en klunk eddik der man vanligvis har skyllemiddel i vaskemaskinen. 

Anonymkode: 1d59d...1c5

Skrevet

Nei, ville ha vasket det på nytt. Blir jo sjeldent brukt særlig lenge før det må til vask igjen uansett, så det er bortkastet. 

Anonymkode: d4593...c80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...