AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #1 Skrevet 21. august 2024 Mamma har vært så snill at hun har vasket opp alt av klær til baby som kommer snart. Tingen er at jeg glemte å nevne at jeg helst ser at det vaskes med uparfymerte vaskemiddel. Er jeg teit/hysterisk om jeg vasker opp alt på nytt igjen, og hjelper det i det i det hele tatt å bare vaske det igjen? Får jeg vekk parfymestoffene baby potensielt kan reagere på av kun en vask? Mamma skal selvfølgelig ikke få vite at jeg vasker alt på nytt igjen stakkars. Anonymkode: 8aa6d...d55
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #2 Skrevet 21. august 2024 Jeg ville også vasket opp alt med uparfyrmert vaskemiddel ja. Som allergiker selv vil jeg si parfymen går bort av 1 vask. Anonymkode: 9d965...976 2
Baktus2024 Skrevet 21. august 2024 #3 Skrevet 21. august 2024 hvor ble det av myntvaskeriene osv hvor ble det av de offentlige badene...nei de forsvant med kravene til studentene til å leve som om de var ferdig med studiene...det er vel ikke noen studenthybler uten vaskemaskin og tørketrommel...og dusj.... men krav til fellesskapet er renhet og lukte billig deodorant.. ikke enkelt når man bor ute..da må en bare gå i klærne til de rundt deg spyr...så er det å kjøpe nytt...vaske seg får en gjøre på et banenor toalett...
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #4 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Mamma har vært så snill at hun har vasket opp alt av klær til baby som kommer snart. Tingen er at jeg glemte å nevne at jeg helst ser at det vaskes med uparfymerte vaskemiddel. Er jeg teit/hysterisk om jeg vasker opp alt på nytt igjen, og hjelper det i det i det hele tatt å bare vaske det igjen? Får jeg vekk parfymestoffene baby potensielt kan reagere på av kun en vask? Mamma skal selvfølgelig ikke få vite at jeg vasker alt på nytt igjen stakkars. Anonymkode: 8aa6d...d55 Jeg hadde vasket alt på nytt ja. Er det brukt parfyme så lukter det ganske sterkt, er ikke bra for verken luftveiene eller huden 🫣 Anonymkode: 7f5a2...c4c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #5 Skrevet 21. august 2024 Åh, det kommer litt an på. Jeg tror jeg ville ha vasket en del av det, kanskje ikke alt. Min mor vasket også klær hun hadde kjøpt til vår første med tøymykner med parfyme, for å være grei og gjøre det lettere for oss. Det vasket vi ikke igjen. Men det var jo bare noen få plagg, og ikke alt babyen skulle ha på seg. Vårt andre barn reagerer med utslett på parfyme i klærne (og sengetøyet hos foreldrene mine), så hadde det vært til henne, hadde vi endt med å vaske det uansett. Anonymkode: 9083f...218
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #6 Skrevet 21. august 2024 Ville nok vasket det på nytt ja! Anonymkode: a0f81...237
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #7 Skrevet 21. august 2024 Ville vasket det på nytt ja. Kjøpte en klespakke brukt som var vasket med parfyme, vasket det én gang og lot det henge lufting til tørk med god avstand, så gikk det greit. Anonymkode: 54be8...5ec
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #8 Skrevet 21. august 2024 Jeg ville nok vasket det på nytt faktisk.. Hater sånn vaskemiddel-parfyme-lukt av klær. Har vasket klær vi har arvet eller kjøpt som jeg synes lukter sånn tøymykner/vaskemiddel med parfyme og 1 vask har funket fint Anonymkode: 079ca...0bb 1
Anonym6789 Skrevet 22. august 2024 #9 Skrevet 22. august 2024 Ville vasket på nytt, men jeg hater parfymerte lukter da
Million Skrevet 22. august 2024 #10 Skrevet 22. august 2024 Jeg er ikke hysterisk på sånt, men den lukten av vaskemiddel i klær er ganske sterk, så ja, jeg ville vasket babyens klær på nytt med parfymefritt vaskemiddel. Små babyer trenger ikke parfymerte ting, de lukter godt nok i seg selv, søt babyduft, og det er jo ikke bra for dem heller å bli omhyllet av parfymerte lukter og stoffer.
Lorieen Skrevet 22. august 2024 #11 Skrevet 22. august 2024 Jeg hadde vasket det på nytt. Takler ikke parfymert vaskemiddel på min egen hud engang.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #12 Skrevet 22. august 2024 Skjedde meg også! Jeg vasket alt på nytt i smug😅 La det ligge i en bøtte med vann og en god dose eddik før vask, det fjerner det meste av lukt. Og bruk en klunk eddik der man vanligvis har skyllemiddel i vaskemaskinen. Anonymkode: 1d59d...1c5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #13 Skrevet 22. august 2024 Nei, ville ha vasket det på nytt. Blir jo sjeldent brukt særlig lenge før det må til vask igjen uansett, så det er bortkastet. Anonymkode: d4593...c80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå