Gå til innhold

Førjulstråden 2024 - Skrytetråd 🎄

Bombasi

Anbefalte innlegg

Ollibolli skrev (23 timer siden):

Flinke folk i denne tråden altså 😁🥰👍

Vi har hatt juleverksted i helgen og barna har laget gaver til familien 😊 Så koselig!! Og elsker at ungdommen fortsatt synes det er så stas.

I dag skal jeg pakke inn kalendergaver når barna er på besøk hos besteforeldre. Da blir det julemusikk og kakao, som nytes helt alene 😂

Ønsker alle her en strålende søndag ☀️

Så koselig. Her har vi også startet å lage noe julepynt ❤️ i tillegg har jeg rukket å vaske ned badet. Herlig! 😀 Nå skal jeg kjøpe nye håndduker å henge opp. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19. november. Huset er rigget klar og har deilig førjulsstemning. Utelysene har kommet på. Nå er det bare adventsstakene og adventsstjernene som mangler for at høytiden er offisielt i gang.
Jeg prøver å være en tålmodig utålmodig type, men om 6 dager skal det skje! 🌟

Ellers registrerer jeg at nabolaget er treg i år, og har ikke kastet seg på mitt initiativ med å være først ute! 🤨 Så her har jeg skilt meg ut med å være en fjøsnisse i mange dager allerede. 🧑‍🎄 

Jeg har krøpet meg opp til 22/32 gjøremål fullført, og er i fin rute. Tenkte å vaske stue og kjøkken i løpet av uka. Etter det er punktene mine mer plankekjøring og kos, så det ser jeg fram til. 😊

Nå har vi det koselig på randen av høytiden, folkens. :nisseblunk:

(Bildet fra KG fotoarkiv)

star-6860582.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg laget appelsin-girlander (tørket appelsin i forrige uke), hengt opp et kristtorn-band ute ved inngangspartiet, festet en drøss granbar på en levegg ute (for å få litt grønt) og hørt på P7 juleradio. 

Ja, også har det snødd i hele dag ☃️  hei, julestemning! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juletreet er pyntet🎄og julepynten er også på plass(har ikke så mye pynt). Adventsstaken har ungene funnet frem og plassert i vinduskarmen(den er ikke på nå da). Julestjernen har vi ikke hentet ned enda, men blir nok å gjøre det neste uke. Jeg har veldig lyst til å få opp utelysene, men ingen av naboene har gjort det enda, så da venter jeg(utålmodig) på de😅🙈

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (På 16.11.2024 den 16.55):

Marsipankalenderene

20241116_164646.thumb.jpg.3672246750136afaa19c21bfbe701bf3.jpg

Nammm! 😋

Jeg kunne ikke hatt sånne, hadde slukt dem før første advent 😆

Men hvordan unngår dere at de blir harde?

Anonymkode: b5902...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nammm! 😋

Jeg kunne ikke hatt sånne, hadde slukt dem før første advent 😆

Men hvordan unngår dere at de blir harde?

De ligger i eskene og det kuttes bare av skiver. Vet ikke om de blir harde, jeg spiller ikke marsipan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE skrev (10 minutter siden):

De ligger i eskene og det kuttes bare av skiver. Vet ikke om de blir harde, jeg spiller ikke marsipan. 

Hvis man lager noe til andre, er det lurt å lage noe man ikke spiser selv. Jeg bruker selv det trikset når jeg kjøper spiselige gaver 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her og der bestilles det gaver, kanskje er vi halvveis nå? To av tre barn har laget besteforeldregaver. På søndag er det en måned til julaften og neste uke er det desember :yvonne:

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...