Gå til innhold

Førjulstråden 2024 - Skrytetråd 🎄

Bombasi

Anbefalte innlegg

Pawn Hearts skrev (Akkurat nå):

Ingens "feil", men her i huset kan vi ikke starte med juleforberedelsene før vi har feiret 28. oktober med greske flagg, ouzo og rebetiko. 

Interessant. Ja, noen tradisjoner må man bare følge. 

Mens mange asiatere, også i Norge, drar fram juletre og julestjerne allerede 1. oktober. 

Hvorfor vet jeg ikke, men hinduisme er en åpen religion der de kjører litt sitt eget løp. 

Skulle funnet meg ei slik ei, ser jeg ;) 

Pawn Hearts skrev (2 minutter siden):

Og nå sniker jeg meg stille ut av denne tråden.

Du får stikke innom etter 28. oktober da 😊

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nesten ferdig med alle julegaver og godt i gang med kalendergaver 

Anonymkode: ab39f...76f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja det er ikke superbra der akkurat , blir like skuffet hver gang

Åja, trodde London var jule-mekka. Har noen i slekta som hvert år bare måååå til London for å finne julestemning og kjøpe julegaver. Har kun hørt deres versjon av det. ;) Kan jo hende det er en unnskyldning for å få seg en London-tur i året, som partnerne deres kjøper rått. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er nesten ferdig med alle julegaver og godt i gang med kalendergaver 

Wow! Du ligger med andre ord kjempegodt an til å få en fantastisk og rolig førjulstid. 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste juleforberedelsen jeg holder på med er å sy til julemarkedet som kanskje blir noe av. Men det har jeg egentlig holdt på med siden januar da🙊

Anonymkode: a9378...396

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste juleforberedelsen jeg holder på med er å sy til julemarkedet som kanskje blir noe av. Men det har jeg egentlig holdt på med siden januar da🙊

Så dette kunne du skrevet i Førjulstråden 2024 allerede i januar ... :D Får håpe julemarkedet blir noe av, men hvis ikke, kan du beholde det selv eller gi det bort (til noen som trenger det)?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, det var en tidlig førjulstråd. Jeg er treig hvert år med julegavene og pynter aldri før 23. des. Adventsstjerna, adventsstaken og lilla lys kommer frem 1.desember. Så er gammeldags sånn 😊 Men jeg elsker å se kalenderåpninger på YouTube gjennom hele høsten og når julebrusen kommer i butikk klarer jeg ikke holde meg unna. Jeg elsket julen før, men er ikke noe julemenneske lenger pga at jeg har så mye sorg i livet mitt og er svært deprimert. Men jeg prøver å glede meg hvert år likevel og prøver å finne tilbake til julegleden. 

Anonymkode: 203d0...ff0

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt billetter til en juleforestilling på teater, så fikk jeg de plassene jeg ønsket:) og så har jeg booket en hytte til romjulen.

Anonymkode: 9493b...717

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var en tidlig førjulstråd. Jeg er treig hvert år med julegavene og pynter aldri før 23. des. Adventsstjerna, adventsstaken og lilla lys kommer frem 1.desember. Så er gammeldags sånn 😊 Men jeg elsker å se kalenderåpninger på YouTube gjennom hele høsten og når julebrusen kommer i butikk klarer jeg ikke holde meg unna. Jeg elsket julen før, men er ikke noe julemenneske lenger pga at jeg har så mye sorg i livet mitt og er svært deprimert. Men jeg prøver å glede meg hvert år likevel og prøver å finne tilbake til julegleden. 

Ja, vi elsker visst å snakke om jul gjennom hele høsten. :D 

Lignende tråd ble opprettet mye tidligere i fjor, og årets tråd ble faktisk etterspurt for 1 måned siden, men jeg har drøyd i "respekt" for sommeren... ;) 

Trasig med sorg og depresjon :( Men fint at du prøver å få inne tilbake til julemagien igjen. Følg og skriv gjerne i tråden fram mot jul. Her kan vi inspirere hverandre og skape stemning sammen. Det er uansett koselig å snakke og tenke om jul innimellom. Det blir forhåpentligvis noen faste deltakere i tråden etterhvert som vi nærmer oss.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt billetter til en juleforestilling på teater, så fikk jeg de plassene jeg ønsket:) og så har jeg booket en hytte til romjulen.

Anonymkode: 9493b...717

Så bra! 😊 Har du tradisjon med å booke hytte til romjulen, eller skal du feire jul i "ukjent" terreng? :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 minutt siden):

Ja, vi elsker visst å snakke om jul gjennom hele høsten. :D 

Lignende tråd ble opprettet mye tidligere i fjor, og årets tråd ble faktisk etterspurt for 1 måned siden, men jeg har drøyd i "respekt" for sommeren... ;) 

Trasig med sorg og depresjon :( Men fint at du prøver å få inne tilbake til julemagien igjen. Følg og skriv gjerne i tråden fram mot jul. Her kan vi inspirere hverandre og skape stemning sammen. Det er uansett koselig å snakke og tenke om jul innimellom. Det blir forhåpentligvis noen faste deltakere i tråden etterhvert som vi nærmer oss.

Ja, det er ikke så enkelt. Jeg mistet min sjelevenn og mitt alt rett før jul i 2015 og det tapet kommer jeg aldri over :( Etter det har julen vært tung og trist selv om det alltid blir koselig på julaften likevel selv om jeg alltid gruer meg litt. Men ja, jeg skal følge tråden og skrive i den. Vil så gjerne finne tilbake til julemagien. 

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke så enkelt. Jeg mistet min sjelevenn og mitt alt rett før jul i 2015 og det tapet kommer jeg aldri over :( Etter det har julen vært tung og trist selv om det alltid blir koselig på julaften likevel selv om jeg alltid gruer meg litt. Men ja, jeg skal følge tråden og skrive i den. Vil så gjerne finne tilbake til julemagien. 

Så trist :( Julen er en høytid som ofte forsterker savnet og sorgen etter våre kjære man har mistet, så den kan gjøre vondt for mange. Likevel kommer julen hvert år, så man må bare gjøre det beste ut av det. Enten ved å følge tradisjonene sine eller å tenke nytt. Heldigvis er det ingen fasit for hvordan man skal feire jul og hva man bør eller skal føle i julen. Noen søker familien, andre trekker seg helt tilbake for seg selv. Du må bare senke skuldrene og lage deg den julen du ønsker - både med og uten sorg. Noen jobber imot sorgen, mens andre omfavner sorgen og lar julen være en minnerik tid for de som er borte. Det kan igjen gjøre julen spesiell og skape stemning på positiv vis. Men som sagt, man er invididualister og må gjøre det som er rett for seg selv.

Det er iallfall positivt at du søker julemagien. Det er et godt utgangspunkt. Håper du klarer å finne den i år. 😊

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (8 minutter siden):

Så trist :( Julen er en høytid som ofte forsterker savnet og sorgen etter våre kjære man har mistet, så den kan gjøre vondt for mange. Likevel kommer julen hvert år, så man må bare gjøre det beste ut av det. Enten ved å følge tradisjonene sine eller å tenke nytt. Heldigvis er det ingen fasit for hvordan man skal feire jul og hva man bør eller skal føle i julen. Noen søker familien, andre trekker seg helt tilbake for seg selv. Du må bare senke skuldrene og lage deg den julen du ønsker - både med og uten sorg. Noen jobber imot sorgen, mens andre omfavner sorgen og lar julen være en minnerik tid for de som er borte. Det kan igjen gjøre julen spesiell og skape stemning på positiv vis. Men som sagt, man er invididualister og må gjøre det som er rett for seg selv.

Det er iallfall positivt at du søker julemagien. Det er et godt utgangspunkt. Håper du klarer å finne den i år. 😊

Ja, veldig trist :trist:Ja, er akkurat det, julen forsterker sorgen og savnet og det er så vondt. Og det forsterker jo depresjonen også. Og det presset i samfunnet om at man skal være så ekstremt lykkelig og sosial hele tiden og gå i et utall juleselskaper. Jeg blir ikke bedt i noen andre juleselskaper enn selve julaften (har veldig liten familie og få venner og vennene mine er sammen med sin familie og har ikke tid til å treffe meg i julen) og helt ærlig er jeg bare glad til siden jeg har sosial angst og lite krefter pga sykdom. Men det er jo ikke "lov" å ikke være sosial i dagens samfunn. Så mens andre er supersosiale sitter jeg og samboeren og ser på Olsenbanden på tv 😂 ikke helt politisk korrekt, haha. Rir også turer i skogen med hestene mine, men det gjør jeg jo hele året. Men er noe eget i julen likevel. Er det som holder meg oppe.

Takk, ja jeg prøver så godt jeg kan å finne tilbake til julemagien og gjøre det beste ut av det. Kjøper alltid adventskalender og gleder meg til å åpne den. Så gruer jeg meg alltid når det nærmer seg selv om julaften sammen med samboeren og foreldrene mine alltid blir koselig.

Tenkte jeg skulle prøve å være litt tidlig ute med julegavene i år. Hvert år stresser jeg som en gal i siste liten med å få av gårde de gavene som skal sendes. Jeg handler de fleste gavene på nett uansett, så skjønner ikke hvorfor jeg må være så treig. Men i år skal jeg prøve å være ferdig til 1.desember. Ønsk meg lykke til, hehe :nisse:

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (58 minutter siden):

Så dette kunne du skrevet i Førjulstråden 2024 allerede i januar ... :D Får håpe julemarkedet blir noe av, men hvis ikke, kan du beholde det selv eller gi det bort (til noen som trenger det)?

Ja, det kunne jeg ha gjort🙊 i fjor stress-sydde jeg i fjorten dager før markedet, så da bestemte jeg meg for å starte tidlig i år🤪 Om det ikke blir marked selger jeg det på fb eller noe sånt, så det går sikkert fint😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt billetter til Oslo Gospel Choir sin julekonsert og Love Actually in concert, begge deler til uken før jul. Gleder meg veldig! Jeg hører ikke normalt på Oslo Gospel Choir, men jeg er vokst opp i et hjem der deres jule-CD ble spilt en del, så tror det kan by på mye nostalgi, som jo er kjernen i mye julestemning. Love Actually in concert vet jeg bli bra, da det er en av mine favorittjulefilmer og jeg var på samme konsept for Harry Potter tidligere i vår. Filmen vises på stort lerret uten musikken, mens fult live orkester spiller med hele veien. 

Om jeg får tatt ut resten av ferien min til jul, noe jeg tror bør gå fint, får jeg over 2 uker juleferie i år og siste dagen på jobb faller på dagen jeg skal på den første julekonserten. Jeg blir helt varm inne i meg av å tenke på det. Planen er booke bord på en restaurant før konserten hvor jeg vet de alltid pynter kjempefint til jul og har julemat på menyen. Perfekt måte å starte juleferien på, etter min mening! 

Jeg har også gjort litt innkjøp til jul. Første innkjøpene var allerede på salget rett etter jul i fjor, blant annet mange nye, fine julekuler til juletreet, så de ser jeg veldig frem til å pynte med i år. Jeg slo også til på 20% salg på Illums Bolighus forrige helg og kjøpte meg et oppvaskhåndkle i julemotiv fra Georg Jensen og 2 duftlys og 1 scent diffuser fra Skandinavisk i lukten Jul (pakken kommer i posten denne uken, så krysser fingrene for at de lukter godt). Dette er jo ting som bare blir plassert i en skuff på gjesterommet frem til julen nærmer seg, men godt med alt som er gjort og spesielt når man kan spare litt penger på å slå til når ting er på tilbud :)

Ellers har jeg også bestemt meg for å begynne å samle på juleservise i år, nærmere bestemt Kähler Hammershøi jul. Jeg fant middagstallerkene på 40% tidligere i sommer, så jeg kjøpte 6 stk, pluss 2 kopper på 30%. Til jul i år tenker jeg å supplere med 6 stk frokosttallerkner og 2 kopper til selv, slik at jeg har nok til å kunne ta det i bruk allerede i år, men ellers kommer jeg nok til å ønske meg resten til jul i årene fremover :) 

- H

Anonymkode: 0e8c1...5ba

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ferdig med nesten alle gavene. Skal strikke 4 par votter så er jeg helt i boks med det.

Skal også lage en adventskalender til min datter. Hun skal flytte ut til neste høst for å studere i en annen by. Jeg tenkte derfor at denne kalenderen Skal inneholde ting man måtte trenge til å flytte for første gang. Alt fra kaffekopp og tesil til pizzahjul og visp. Noen son har forslag?

Anonymkode: 389ca...9db

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har kjøpt litt julepynt i julehuset i Drøbak, de har mye fint i snømenn i år ☃️

Har også kjøpt noen julegaver, den første ble kjøpt in alt i romjulen i fjor! Jeg reiser en del, og kjøper mye i utlandet. Bare holdbare ting som blir kjøpt inn så tidlig, selvsagt. Bytting av gaver er det heldigvis ingen tradisjon for min min familie og krets, så da går det fint å kose seg med gavekjøp hele året. 😊

Takk og lov ingen som har begynt med "kun gaver til voksne" heller :laugh: dvs det var et vennepar som prøvde seg, men de gjorde lynkjapp retrett da noen antok at de heller ikke forventet gaver fra de gaveløse voksne til sine egne barn. 

Anonymkode: b5902...4a9

Her var jeg innom julebutikken på Bryggen i Bergen nettopp, jeg kjøpte faktisk ingenting. Min datter kjøpte en liten figur til juletreet.

Anonymkode: 616c6...08e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Javisst, et must for juleelskere! 🥰

https://www.visitgreateroslo.com/no/drobak-og-oscarsborg/artikler/drobaknissen/

Tar ofte en tur dit når julen virker alt for langt unna  🎅🎄 

Bergen har jo også et julehus, noen flere? Jeg skal også på juleshopping i London snart, de store varehusene der har åpnet juleavdelingen for sesongen for lenge siden :) 

Anonymkode: b5902...4a9

På Skei i gamle Sogn og fjordane er det et koselig julehus.

Anonymkode: 616c6...08e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

En god klem til deg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, sensommer er ikke det samme som at det "offisielt" er førjulstid. Jeg går jo i shorts fortsatt! ;) 

Men jeg ønsker deg en god jul senere i år en gang så håper jeg dere juleelskende galninger lar oss andre få ha sommeren i fred. ;) 

Anonymkode: a6ac0...867

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...