Gå til innhold

Førjulstråden 2024 - Skrytetråd 🎄

Bombasi

Anbefalte innlegg

Vi skal ikke feire jul hjemme eller ha noe selskap - så jeg vurderer å skrote julevasken. 

Altså, vi holder det jo rent selvfølgelig, men vi står over den skrubbingen. Kan vente med den til tomme januar kommer 😂 

Jeg har forresten strikket flere av de små gave-prosjektene, det går fort nå som jeg først kom inn i det. Må på strikkebutikken å kjøpe ull-for til noen av prosjektene :) kan få til det i dag eller mandag, tenker jeg. 

Noen julegaver har begynt å falle på plass, men ikke så mange som jeg hadde håpet… Jeg må sette meg ned og planlegge :) 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå er jeg ferdig med så og si alle julegaver. Har igjen et par ting til pappa, men vet hva jeg skal kjøpe. Pakket inn noen i går mens jeg hørte på julesanger, og der var sykt koselig!

Vi skal feire jul hjemme hos oss selv for første gang, med mine foreldre på besøk. Jeg har handlet inn så mye pynt og borddekorasjon, det har gått litt for langt. 😂 Jeg merker jeg gleder meg veldig til å "stelle til jul". Mannen og jeg skal pynte første adventhelgen, og det kommer til å bli så god julestemning av det.

Anonymkode: 3a6b6...002

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da er jeg så og si i mål med juleforberedelsene her hjemme. Jeg bor alene i en 3-roms leilighet, så "heldigvis" ikke alt for mange rom å rydde, vaske og pynte. Men jeg brukte mye av sommerferien min i år på å rydde, kaste/gi vekk og organisere, så det var til stor hjelp nå når det var tid for julevasken. Jeg gikk skikkelig grundig til verks med kjøkkenet og badet for et par uker siden og denne uken tok jeg en skikkelig vask på hele leilighet. Så nå tenker jeg det skal gå fint å holde det ved like med vanlige helgerengjøringer frem mot jul + at jeg nok tar en litt utvidet vask igjen rett før jeg starter juleferien min i midten av desember.  Jeg pyntet også leiligheten til jul denne uken. Jeg har mye julepynt, spesielt når det kommer til juletreet, så det tok meg 4 fulle ettermiddager å komme i mål. Jeg kjører alltid full julepynt fra midten av november, så juletre, stjerner i vinduene og alt. Det er altså sååå koselig! Jeg begynte også å brenne JUL-lyset, bruke JUL-duftpinner fra Skandinavisk og bruke julesåpen og julefuktighetskremen fra Molton Brown (Marvellous Mandarin & Spice) i går og leiligheten min lukter altså så godt nå! Senere i dag tenkte jeg å bake julebrød for første gang. Kommer nok til å fryse ned det meste, men gleder meg til å smake litt først.

Jeg har bare én julegave igjen nå, men er ellers ferdig med alle andre + to bursdagsgaver som skal gies vekk i løpet av desember. Den siste gaven tror jeg skal være grei å kjøpe, men venter foreløpig på noen ønsker fra mottaker (det er til et barn og der føler jeg interessene deres endrer seg ofte fra år til år, så alltid greit å få en pekepinn på hva de like nå for tiden før man kjøper gaver).

Jeg er nok sikkert tidlig ute i manges øyne, men jeg elsker julen og selv om jeg pynter tidlig, så syns jeg det er  alltid er vemodig når alt skal pakkes ned i begynnelsen av januar (selv om det er også er godt med nytt år og ny, frisk start). De kommende ukene har jeg veldig mye program etter jobb i ukedagene og i helgene, så jeg er veldig glad for at jeg slipper å tenke på juleforberedelser da! Det gjenstår selvsagt ting som å bake julekaker og sånn, men det har jeg planlagt dager for i desember. Jeg holder også på å planlegge handling av mat og drikke til julen. 

- H

Anonymkode: 0e8c1...5ba

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ferdig med alle julegaver. Har vasket opp røde gardiner. Klar for advent. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Juleduker og gardiner har ligget ferdig strøket siden august. Idag har jeg vasket kjøkken og 3julegaver er bestilt. 

Anonymkode: 16478...a5e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av siste døgn har jeg bestilt eller kjøpt gaver til fire til (venter fremdeles på tre ønskelister) og i dag kjøpte jeg (i tillegg til sjokoladekalenderne vi allerede har) Flax-kalendere til meg og mannen min. Må jo håpe på en million til jul, selv om det aldri har vært i nærheten av det før. :D:D 

Barna skal støpe såper til besteforeldregenerasjonen så jeg har handlet inn det de trenger til det. Alle kalendergavene ble pakket inn for to uker siden, det er vel ny rekord tror jeg! Jeg må henge dem opp noen dager før desember starter for det er litt koselig å se alle gavene henge der før man begynner å plukke dem ned én og én. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:opplyser:

Alle kalendere er i hus.

Tror jeg. Har en mistanke om at mann&barn planlegger noe jeg ikke skal vite om enda. Har overhørt en samtale og ser at den som sist ble brukt til pakkekalender er borte. 

Herregud så dum jeg vil føle meg om jeg tar feil :sjenert:

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I dag har jeg kost meg på julemesse,en årlig tradisjon for å få litt julestemning. Og fått handlet to sorter julekaker.

Anonymkode: 616c6...08e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ferdig med alle julegaver unntatt to, men vet hva jeg skal kjøpe. De neste to ukene skal brukes til vasking, og så er det adventspynting.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

I dag har jeg kost meg på julemesse,en årlig tradisjon for å få litt julestemning. Og fått handlet to sorter julekaker.

Anonymkode: 616c6...08e

Det er koselig det!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som vet om en plass i Oslo man kan få tak i Delfiakake? Har gjort to relativt mislykkede forsøk på å lage den selv. Har tidligere fått tak i på Folkemuseet under julemarkedene der, men tror ikke jeg kommer meg dit i år.

Anonymkode: b5902...4a9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (57 minutter siden):

Marsipankalenderene

20241116_164646.thumb.jpg.3672246750136afaa19c21bfbe701bf3.jpg

Åh, de var fine! 😍

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi baket pepperkaker🥰 Har som tradisjon at vi baker pepperkaker med ungene og nevøer/nieser når vi feirer bursdagen til guttungen😊 Regner med at vi må bake en gang til i desember, men det er bare koselig🎄🎅🏻❄️

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (5 timer siden):

:opplyser:

Alle kalendere er i hus.

Tror jeg. Har en mistanke om at mann&barn planlegger noe jeg ikke skal vite om enda. Har overhørt en samtale og ser at den som sist ble brukt til pakkekalender er borte. 

Herregud så dum jeg vil føle meg om jeg tar feil :sjenert:

Jeg håper du har rett!  Og for en koselig overraskelse i så fall! :hjerter_rundt:

Kjempesøte marsipankalendere. 

Endret av Arkana
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (1 time siden):

Jeg håper du har rett!  Og for en koselig overraskelse i så fall! :hjerter_rundt:

Kjempesøte marsipankalendere. 

De overrasket meg med pakkekalender (faktisk mitt livs første pakkekalender) for to år siden. Jeg var SÅ rørt og ble utrolig glad 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinke folk i denne tråden altså 😁🥰👍

Vi har hatt juleverksted i helgen og barna har laget gaver til familien 😊 Så koselig!! Og elsker at ungdommen fortsatt synes det er så stas.

I dag skal jeg pakke inn kalendergaver når barna er på besøk hos besteforeldre. Da blir det julemusikk og kakao, som nytes helt alene 😂

Ønsker alle her en strålende søndag ☀️

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gule bomber er laget, pakket i esker og lagt i fryseren. Datter lagde 4 brett mislykkede cookies vi får ta en ny runde med en annen dag. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (8 minutter siden):

Gule bomber er laget

Jøss, tenkte jeg, her er det noen som skal gå inn i julen med et smell av Jesu fødsel og død samtidig. :knegg: 

Så måtte google opplegget! Og må si at de kakene så riktig så gode ut. :nisseblunk: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (7 timer siden):

Jøss, tenkte jeg, her er det noen som skal gå inn i julen med et smell av Jesu fødsel og død samtidig. :knegg: 

Så måtte google opplegget! Og må si at de kakene så riktig så gode ut. :nisseblunk: 

De er veeeldig gode. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...