Gå til innhold

Førjulstråden 2024 - Skrytetråd 🎄

Bombasi

Anbefalte innlegg

Fru Uperfekt skrev (På 2.11.2024 den 1.34):

Vurdert å ha en einerbusk? Den kan stå året rundt.

Jeg har det. De er så fine 🤩

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er flere her vi bor som har hengt opp julelys ute. Selv om det er tidligere enn vi gjør det er det vanskelig å ikke bli glad av å se lysene i høstmørket. Det er veldig koselig.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser julemarkedet i Oslo åpnet i dag, så dit skal jeg i morgen. I dag har jeg kjøpt julekalender 😁

Anonymkode: b5902...4a9

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Startet smått med å vaske og sortere. Ryddet og sortert klesskapene til barna. Gitt bort mye og selger det som er fint brukt. Tenkte å ta rommet til yngste til uken. 

Skrubbet stekeovnen. Demonterte absolutt alt, vasket og monterte. Det var deilig det. 
Håper jeg kan ta kjøkkenskapet i uka som kommer.

mangler kun en julegave, og den er vanskelig kjenner jeg. 

frysa er fylt opp med julemat fra slakteren. Slipper å leite etter ribbe i desember.

i morgen skal jeg begynne å skrive opp handlelisten for jul. Greit å fylle på ettersom en husker på ting. 

Anonymkode: b869a...a19

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så filmen My Norwegian holiday på TV2 play, men ble kanskje mer latter enn julestemning 😅 Det er den som ble spilt inn i Bergen, vet dere, de la ut falsk snø på Bryggen. Mange rare norske tradisjoner jeg ikke hadde hørt om der gitt, og merkelig nok snakker alle norsk med en veldig rar aksent. Og hvis man som norsk skiløper legger opp, får man tydeligvis hetsende norsk mobb etter seg 🤣

Anbefaler denne filmen til alle som vil komme i godt lattermildt humør i førjulstiden. :) 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått hengt opp julelysene ute nå :juletre2:
Tennes iløpet av uka! Vi er jo snart halvveis i november, tenk, og da går det rett oppover mot advent! Er bare 14 dager til jeg og mange flere har julerødt hus og full advent! :nisse:

Men må ha mer lys ute. Har ventet tålmodig på tilbud på lyslenker, og i dag har Europris lansert 40% salg på alle lyslenker hele neste uke, så da er det bare å handle inn! Perfekt timing siden lysene måtte bli kjøpt denne uken for å være klar til alt tennes. :D 

Nå kjenner jeg på den søte førjulsstemningen. :tree:

(Bildet fra KG fotoarkiv)

celebration-7486747.jpg

• Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg (nesten) ferdig med julegavene. De siste må kjøpes nærmere jul, for det er spiselige ting. Hele 42 gaver har det blitt 😅 Er så fornøyd! Har også kun to skap igjen å rydde/vaske før jeg har vært igjennom hele huset 😁 Ble plutselig litt lenge å vente på desember nå 😂 Skal pynte hele huset den første adventshelgen. Nå får jeg i hvert fall masse tid til barnas forestillinger og avslutninger. Gleder meg stort til å se eldste spille i Snøfall 🥰 Sånt blir det julestemning av!

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 20.28):

Ser julemarkedet i Oslo åpnet i dag, så dit skal jeg i morgen.

Koselig! Jeg og datteren min skal ta med Mamma og min franske tante (som feirer jul med oss i år og som vi ikke har sett på 10 år) dit i romjulen. Det blir veldig hyggelig. :jepp:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg virkelig begynt å glede meg til jul. Flytta tidligere i høst inn i ny leilighet og planlegger straks å kjøpe mye julepynt og dekorere den med 🤩 Tenker på hva slags julehefter jeg vil lese, hvilke julekaker jeg vil bake, og ulike julegaver jeg skal kjøpe til venner og familie. Har virkelig begynt å glede meg til jul i år, mer enn tidligere 😄

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her fikk jeg pakket inn noen gaver i kveld. En gave skal sendes,resten blir her til julekvelden.

Anonymkode: 616c6...08e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere! Hold dere fast! 

Men jeg er ENDELIG i gang med de små gave-strikkeprosjektene mine. Det er bare små ting som festes utenpå pakkene, så gr jo fort når jeg først er i gang. Men at det tok såååå lang tid da gitt…

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (1 time siden):

Dere! Hold dere fast! 

Men jeg er ENDELIG i gang med de små gave-strikkeprosjektene mine. Det er bare små ting som festes utenpå pakkene, så gr jo fort når jeg først er i gang. Men at det tok såååå lang tid da gitt…

Men for et fantastisk prosjekt!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19/32 punkt på lista er utført. :nisse: Og det blir nok fullført et par punkter til inn mot eller i helga, samt at utelysene blir tent i helga.

Vi er jo midt i november nå! Herifra og videre er alt med jul lov! :D 

Jeg er i gang med å gjøre deler av huset rødt og søtt. Samt drar ned en del pynteting fra kvesten for å matche det røde som har kommet opp. Jula baller på seg når man først går i gang. Særlig når jeg ikke har et fiber motstand i meg lenger... 😜 Men nisser, kuler og slikt skal få vente et par uker til! 

Har for øvrig ikke satt opp adventen. Den kommer opp enten neste helg eller rett etter den helga. Mandag 25. har jeg garantert fått advent i hus. 🌟

Så hos meg er det stadig framdrift. Det går rettveien! Bare hiv dere rundt :nisseblunk:

(Bildet fra KG fotoarkiv)

santa-clause-3010837.jpg

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (På 6.11.2024 den 20.48):

Takket være en effektiv oktober har jeg tillatt meg å være lat noen dager. Såpass lat at jeg har mistet tråden. Ikke bra. Sånn kan jeg ikke ha det. Har visstnok fullført 15 av 32 punkt på lista og er snart halvveis og i fin rute. Nå venter mange punkt som er direkte koselig.

Til helga handler det om å få opp utelysene, for lysene skal jo tennes neste helg. Neste helg!!! :D Og siden jeg er en enslig stubbe i et stort hus som ikke trenger å ta hensyn til noe eller noen, så tenkte jeg å dra fram røde duker til denne helga. Ja, du hørte riktig, denne helga. Visstnok ikke i stua og kjøkkenet, men ellers i huset. Gardiner får vente på seg til neste helg. Skal jo ikke skjemme meg helt ut for folk på utsiden med å ta gardinene opp nå... 😜 Er tross alt ingen som har gjort lignende i nærområdet. Så ikke si det til noen at dukene kommer fram nå!

Så det var skrytet mitt for denne gang. Har ikke dere noe å skryte over? Eller glede dere til? Eller uansett? :nisse:

Føler meg nesten litt flau, for her kom de røde gardinene opp (og lys utendørs) første helgen i november.🫢 (Er et lite "prosjekt" med 10 lengder i stua, og ville få det gjort). Aner ikke hva naboene tenker.🤪 Jaja. Ikke noe annen julepynt som har kommet opp her enda, da, så man er kanskje ikke så "gal" likevel. 😅 Men det kommer nok så smått opp til helgen, her også. Da er vi jo tross alt over halvveis i november. 😇🎄

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kolibrien skrev (1 minutt siden):

Føler meg nesten litt flau, for her kom de røde gardinene opp (og lys utendørs) første helgen i november.🫢 (Er et lite "prosjekt" med 10 lengder i stua, og ville få det gjort). Aner ikke hva naboene tenker.🤪 Jaja. Ikke noe annen julepynt som har kommet opp her enda, da, så man er kanskje ikke så "gal" likevel. 😅 Men det kommer nok så smått opp til helgen, her også. Da er vi jo tross alt over halvveis i november. 😇🎄

Ingen grunn til at du blir flau over at jeg og naboene dine er trege... :nisseblunk: 

Og som du sikkert har sett har jeg kommet betraktelig mer i julemodus siden jeg skrev det innlegget. Vi er vel på samme bølgelengde nå nesten. :nisse:

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke meningen å være kjip i tråden, men når man legger så mye i førjulstiden...føler du at det blir veldig tomt etterpå? Hva gjør dere da? Synes alltid at det er så trist etter jul. Begynner i romjula. Noen ganger så gidder jeg ikke pynte for da havner jeg i den situasjonen, liksom.

Anonymkode: 55514...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke meningen å være kjip i tråden, men når man legger så mye i førjulstiden...føler du at det blir veldig tomt etterpå? Hva gjør dere da? Synes alltid at det er så trist etter jul. Begynner i romjula. Noen ganger så gidder jeg ikke pynte for da havner jeg i den situasjonen, liksom.

Det kommer alltids en tomhetsfølelse uti januar når jula er over. Å rydde bort jula føles vemodig for min del. Sånn tror jeg mange har det. Men det tenker jeg ikke på, og tar det når den tid kommer. Jeg finner alltids en tilfredshet oppi tomheten med at hverdagen er kommet tilbake. Jeg pynter tilbake til hverdagen igjen etter jula - slik jeg egentlig ønsker å ha det - og det er jo en fin trøst som gjør omstillingen til hverdagen kort og enkel. :) 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bombasi skrev (34 minutter siden):

Det kommer alltids en tomhetsfølelse uti januar når jula er over. Å rydde bort jula føles vemodig for min del. Sånn tror jeg mange har det. Men det tenker jeg ikke på, og tar det når den tid kommer. Jeg finner alltids en tilfredshet oppi tomheten med at hverdagen er kommet tilbake. Jeg pynter tilbake til hverdagen igjen etter jula - slik jeg egentlig ønsker å ha det - og det er jo en fin trøst som gjør omstillingen til hverdagen kort og enkel. :) 

Så fint sagt 😊 Hvor lenge lar du pynten stå? Husker bestemoren min sa 20 dag jul, men jeg vet ikke om det er en ting eller om det var noe hun drev med 😄

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...