AnonymBruker Skrevet 1. oktober #201 Del Skrevet 1. oktober Disney Adult skrev (31 minutter siden): Da er julekalenderne kjøpt inn, til meg, mannen og selvfølgelig hunden også. 70% av julegavene er handlet inn, siden jeg faktisk fikk ønskelister tidlig i år. Drøyer "deep cleaning" av huset til neste måned, det er en stor jobb i seg selv. Wow, bra jobba! Du er i rute 👍🏼 nytter ikke ta deep clean for tidlig, for da får man bare lyst til å gjøre det på nytt igjen før jul… men ikke vent for lenge heller, da blir det stress 😂 Anonymkode: ecbfc...430 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Adult Skrevet 1. oktober #202 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Wow, bra jobba! Du er i rute 👍🏼 nytter ikke ta deep clean for tidlig, for da får man bare lyst til å gjøre det på nytt igjen før jul… men ikke vent for lenge heller, da blir det stress 😂 Anonymkode: ecbfc...430 Ja ikke sant, det var derfor jeg tenkte at å begynne i midten av november er greit 😅 Desember skal bare nytes med julebakst, pynting til jul, julemarked, pakke julegaver, kjøre hest og slede i snøen og juleverksted med tantebarn 👌 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshade83 Skrevet 1. oktober #203 Del Skrevet 1. oktober Snart halvveis i julegavene og har snart planlagt det meste. Tenkte å kjøpe inn en ny juleduk og noen nye putetrekk i år for å pynte opp. Setter opp juletreet i november med lys og pynter det og resten av hjemmet i løpet av november. Kakene kan vi fint lage i november/desember. Har samlet sammen ting til juleverksted med ungene. November og desember er vanligvis travle måneder på jobb så desto mer som kan gjøres før jul er desto bedre. Jeg planlegger som regel jul fra januar og det er jo "Christmas in July". 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svett.svele Skrevet 1. oktober #204 Del Skrevet 1. oktober I dag kom det kakemenn på butikken jeg jobber i 🎅 Så nå begynner julevarene og rulle inn 🥳 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 4. oktober #205 Del Skrevet 4. oktober Nå har julekolleksjonen til Ikea såvidt begynt å komme på nettet. Søk opp «Vinterfint» 😄 Gleder meg alltid til den kolleksjonen 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. oktober #206 Del Skrevet 4. oktober Her skjer det ikke så mye julemessig ennå annet enn at vi har satt fram julenedtelleren (81 dager igjen). Jeg vet også hvem som kommer til jul og i år er det ekstra gledelig at min franske tante som vi ikke har sett på ti år skal være her i to uker og ferie jule med oss. Det gleder vi oss veldig til. Siden broren min og kona feirer med hennes familie i år blir vi 10 stykker til jul i år. Jeg har begynt å sanke inn julegaveønsker. Vi har som vanlig en løs plan om at de fleste gaver skal være innkjøpt før 1. desember. Barna ønsker seg hjemmelaget pakkekalender som vanlig, så det skal de få. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #207 Del Skrevet 4. oktober Jamen hvor bliiir det av julemarsipanen? Var sikker på den skulle komme nå som vi er inne i oktober. Ut fra klagesaker i media fra tidligere år pleier den å komme på denne tiden. Anonymkode: b5902...4a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebill Skrevet 5. oktober #208 Del Skrevet 5. oktober Synes det er så koselig å lese om alle juleforberedelsene! Liker at det er mange her som tenker som meg😊 Er ca halvveis med julegavene, for meg blir ofte det mest stress ettersom mannen har veeldig god tid når det kommer til julegaveinnkjøp; jeg har mest lyst til å bruke desember på kos og julebesøk for å levere julegaver, ikke tilbringe adventstiden på et stresset kjøpesenter🙈 Etter at jeg ble kronisk syk er ikke kapasiteten den samme, og er nødt til å legge lista litt lavere, men jeg starter også tidligere slik at jeg får fordelt arbeidsmengden over lengre tid. I likhet med flere her er rundvask av huset noe som er med på å gi meg julestemning, er også oppvokst med at det vaskes rundt før jul. Så selv om det jo blir jul om garasjen er rotete synes jeg likevel det er fint å jobbe mot at det meste skal være ferdig til jul😄 Derfor er skuffer og skap på stue og spisestue ryddet og vasket, neste som står for tur er kjøkkenskap😊 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #209 Del Skrevet 5. oktober En viktig milepæl for året er nådd. Den første (som jeg har funnet) saken om folk som fnyser av for tidlig jul er ute! 😁🎄 https://www.nrk.no/rogaland/julevarer-er-allereie-pa-plass-i-butikkane.-altfor-tidleg_-meiner-fleire-1.17067384 Og igjen må butikkene ut og forsvare at det faktisk er kunder som ønsker å begynne tidlig. Jeg synes dette er et så merkelig fenomen. Det er da feks ingen artikler om at Nille eller Europris har sommervarer utenom sesong? Hvorfor blir så mange sure av å se varer de ikke ønsker å kjøpe selv? Når man går inn i en butikk, kjøper man som regel kanskje 1-10 varer av de hundrevis/tusenvis som fins i butikken. Man pleier da ellers ikke beklage seg over at de fleste varene i butikken var noe man ikke skulle ha? Anonymkode: b5902...4a9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #210 Del Skrevet 5. oktober Kjøpte årets første julebrus, og nøt den i går imens jeg var alene hjemme. grans boksbrus uten sukker. Har fem igjen, de skal nytes når jeg er alene de neste dagene. Grans sin julebrus er min svakhet 🙈 Anonymkode: b869a...a19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #211 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kjøpte årets første julebrus, og nøt den i går imens jeg var alene hjemme. grans boksbrus uten sukker. Har fem igjen, de skal nytes når jeg er alene de neste dagene. Grans sin julebrus er min svakhet 🙈 Anonymkode: b869a...a19 Nyter du den best alene, eller lever du med shamere som ikke vil ha tidlig jul? 😁 Anonymkode: b5902...4a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 5. oktober Forfatter #212 Del Skrevet 5. oktober (endret) Wow. For en uke jeg har hatt. Jeg fikk momentum. Har fullført 5 punkt på listen denne uka. Det begynte med å vaske alle husets vinduer fra innsiden, speil og bilder. Tidkrevende siden jeg har så mye av det. Så fant jeg fram juledukene og -putetrekkene, som jeg vasket og strøk, samt vasket julepleddene. Dette synes jeg er en skikkelig koselig jobb. 😊 Så nå er ting klart for en fin tid - om ca. 6 uker. Garasje og bod er tatt. Check. Og i dag hev jeg meg likegodt rundt med å vaske oppå og inni kjøkkenskap, samt kjøkkenvifte og kjøkkenfronter både på innsiden og utsiden. Litt av en jobb. Som endte med blod alle veier. Alltid godt å få ting gjort! For å sitere Erlend Osnes: Jeg blir rørt av min egen fortreffelighet. 😅 Når man først begynner og har en liste å gå etter, så går det straks radig unna. Og det må det gjøre om man skal kose seg mest mulig når tida er her. Desember skal brukes til kos, og ikke gjøremål og stress. Det er derfor jeg er tidlig ute og så glad i desember som jeg er. Har også kjøpt inn èn julegave denne uken. Veldig fornøyd med gaven, som er til noen som har alt og som aldri ønsker seg noe. Så 6/11 er nå i boks. Dog er framdriften litt lav for tiden. Målet er å være ferdig med julegavene til 1. november. Dagene går så fort at november er her straks Endret 5. oktober av Bombasi 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 5. oktober #213 Del Skrevet 5. oktober Da er jeg visst i gang likevel. En liten tur på storsenteret og vips hadde jeg 14 kalendergaver i boks. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #214 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nyter du den best alene, eller lever du med shamere som ikke vil ha tidlig jul? 😁 Anonymkode: b5902...4a9 Egentlig nyter jeg den best sammen med andre, men akkurat nå vil jeg nyte den alene. Får mannen vite at jeg har kjøpt meg julebrus så er jeg plutselig tom 😂🙈 Det gidder jeg ikke 😂 I fjor drakk han opp min julebrus uten sukker fordi hans med sukker sto litt mer utilgjengelig. Plutselig hadde ikke jeg noe julebrus og butikken var tom. så jeg deler ellers altså, bare ikke akkurat denne første pakka 😂 Anonymkode: b869a...a19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #215 Del Skrevet 6. oktober Her er adventskalenderen hennes bestilt og jeg slipper å finne flere adventgaver. Da er det bare å sende den sørover før desember til studenten. Anonymkode: 616c6...08e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. oktober #216 Del Skrevet 6. oktober Så koselig. Pappa sendte alltid julekalender til meg da jeg studerte i utlandet. Det var alltid så hyggelig. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 6. oktober #217 Del Skrevet 6. oktober Detta blir en tråd att följa, älskar julen ❤️ haters gonna hate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gardkjærringa Skrevet 6. oktober #218 Del Skrevet 6. oktober Koselig lesning, denne tråden!❤️ Jeg har fordelt husets 17 rom på 10 uker, men er forberedt på å ikke nå mine mål pga helsa. Gleden er derfor stor over at ukas 2 rom er fullført, i tillegg til at jeg har fått ryddet i noen skap i andre rom🥰 Uansett hva som skjer framover, har jeg allerede nådd flere mål enn på flere år😊 Jeg er også bedre i gang med gavene, enn jeg hadde trodd, så jeg er i rute der og🤶 Årets adventskalender blir en aktivitetskalender, etter ønske fra ungene (12 og 15 år), så nå bli koselige gjøremål skrevet ned på små kort, og så puttes de i kalenderkonvoluttene etterhvert. Jeg henger opp 24 konvolutter, men fyller ikke alle med én gang. Er jeg sengeliggende, passer f.eks julefilm og popcorn bedre enn fjelltur, så jeg ser an, før jeg legger i dagens aktivitet. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #219 Del Skrevet 7. oktober Julemarsipanen har endelig kommet 😁 Siden dette en en skrytetråd, får jeg vel skryte av at jeg viste stor selvbeherskelser og kjøpte bare tre poser. 😊 Anonymkode: b5902...4a9 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 10. oktober #220 Del Skrevet 10. oktober Del 1 av første julegaven er kjøpt! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå