Gå til innhold

Førjulstråden 2024 - Skrytetråd 🎄

Bombasi

Anbefalte innlegg

Bombasi skrev (11 minutter siden):

Huff, det ble et langt lerret for deg med sykdom i desember. :( 

Og da har du gjort din jobb med å akseptere ting. Er vel gjerne du som er mest skuffet også. 

Har du folk rundt deg i samme hus så har de ikke lov til å bli skuffet over det som ikke ble gjort, når de valgte å ikke gjøre det selv når du ikke kunne.

God bedring, og god jul. 😊

Er kronisk syk, viruset har heldigvis gitt seg, men har alltid greidd å reise bort julaften, så er litt spent på det å bli hjemme. Må akseptere og snu tankene litt, støtte meg litt i frykten, er jo så mange som lager en fin jul alene. Bruker denne tråden veldig for støtte og inspirasjon når ting ble så tøft her. 🥰🫶🏻

Ja, er nok jeg som er mest skuffet og må finne en liten plan for å ikke være for ensom gjennom høytiden, strekke ut litt hender. Resiliens mot tunge tanker er heller ikke sterkest nå, så får være veldig lur nå, finne den der den kan. 

Jeg tenkte ikke på folk i samme hus, er nok gjerne irrasjonell angst, fordi formen ikke er på topp, at voksne familiemedlemmer skulle blitt sint/såret av at jeg ikke har noen gaver til dem. 😅 men det må jeg bare legge bort! 

Tusen takk gode Bombasi! 

Hvordan er din  4. søndag i advent? 😁

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rainstorm2.0 skrev (2 minutter siden):

Er kronisk syk, viruset har heldigvis gitt seg, men har alltid greidd å reise bort julaften, så er litt spent på det å bli hjemme. Må akseptere og snu tankene litt, støtte meg litt i frykten, er jo så mange som lager en fin jul alene. Bruker denne tråden veldig for støtte og inspirasjon når ting ble så tøft her. 🥰🫶🏻

Ja, er nok jeg som er mest skuffet og må finne en liten plan for å ikke være for ensom gjennom høytiden, strekke ut litt hender. Resiliens mot tunge tanker er heller ikke sterkest nå, så får være veldig lur nå, finne den der den kan. 

Jeg tenkte ikke på folk i samme hus, er nok gjerne irrasjonell angst, fordi formen ikke er på topp, at voksne familiemedlemmer skulle blitt sint/såret av at jeg ikke har noen gaver til dem. 😅 men det må jeg bare legge bort! 

Tusen takk gode Bombasi! 

Hvordan er din  4. søndag i advent? 😁

Bare ta vare på deg selv du. Andre er mer forståelsesfull enn hva man tenker. For de største forventningene til deg kommer gjerne fra deg selv. Strekk ut litt hender, og ha folk tilgjengelig på sosiale medier. Der du prøver å lage deg den fineste jula basert på utgangspunktet ditt. Senk skuldrene og gjør ting du liker, blant det du kan gjøre. 😊

Min 4. søndag i advent er rolig. Har vært ferdig lenge så. Skal bare valse raskt over øveretasjen med støvsugeren, så kan jula ringes inn. 🔔

Jeg synes bare desemberen har gått så sinnssykt fort. Det virker som desember bare er 14 dager, mens januar er 60 dager. Kan nesten ikke tro at jula er her nå, og at året snart er over. 😮 

Men siden det er 4. søndag i advent, så må man jo tenne et siste lys i tråden for det. Lyset tennes med deg @Rainstorm2.0 i mine juletanker. :nisse:

(Bildet fra KG fotoarkiv)

advent-1883840.jpg

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det rolige førjulsdager med mye brettspill, julemusikk og julefilmer og litt småforberedelser. Juletreet står i gangen klar til pynting i morgen og første julegjest kommer i kveld så vi har nettopp redd opp gjestesengene. Maks julestemning når jeg stort sett når jeg synker ned i sofaen lille julaften og ser Kvelden før kvelden mens jeg beundrer julepyntet stue og tre og vi koser oss med julesnop og gleder oss til dagen etter. Både kalkun (julaften) og ribbe (1. juledag) står til tining. Vi blir 10 på julaften i år så litt færre enn fjor. 

God bedring og :klem3:til de som trenger det. God siste førjulstid til alle! 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom oss igjennom førjulen i år også, og julen står nå for tur. :tree:

4 måneder med årets førjulstråd er på innspurten. 25 sider med 484 innlegg og over 27 000 visninger. Wow!
Så takk for deltakelse, og håper vi alle snakkes på nytt igjen i førjulstråden 2025 som kommer når høsten ringes inn. :nisseblunk: 

Håper dere alle får en fabelaktig fin og god juletid, og at dere koser dere mye. 🌟 :nisse:

Og godt nytt år når den tid kommer! 🥳

father-christmas-9242065.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HusetsHerre pynter tre, jeg legger på julesengetøy, Ungen vimser rundt og gjør litt her og der. Vi er straks i mål her, akkurat nå nyter jeg den lille idyllen her og nå. 

God jul dere ❤️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte en siste tur til butikken og kjøpe grandis på tilbud og noen flasker brus. Prisene går sikkert opp til nyttår, og må passe på å bruke Ikanokortet mens det fortsatt gir rabatt også 😅

Anonymkode: b5902...4a9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (På 22.12.2024 den 11.03):

Bare ta vare på deg selv du. Andre er mer forståelsesfull enn hva man tenker. For de største forventningene til deg kommer gjerne fra deg selv. Strekk ut litt hender, og ha folk tilgjengelig på sosiale medier. Der du prøver å lage deg den fineste jula basert på utgangspunktet ditt. Senk skuldrene og gjør ting du liker, blant det du kan gjøre. 😊

Min 4. søndag i advent er rolig. Har vært ferdig lenge så. Skal bare valse raskt over øveretasjen med støvsugeren, så kan jula ringes inn. 🔔

Jeg synes bare desemberen har gått så sinnssykt fort. Det virker som desember bare er 14 dager, mens januar er 60 dager. Kan nesten ikke tro at jula er her nå, og at året snart er over. 😮 

Men siden det er 4. søndag i advent, så må man jo tenne et siste lys i tråden for det. Lyset tennes med deg @Rainstorm2.0 i mine juletanker. :nisse:

advent-1883840.jpg

Fine gode deg, tusen takk for omtanken og støtten, det betød mye i går, tok med meg de kloke orda, og lot ting være som de var. :klem: Høres ut som noen deilige rolige førjulsdager på deg. 

Her ringes ikke julen inn før kl. 17 i morgen, så jeg har funnet frem noen små juleduker, og kassene med pynt er satt frem, og planen er å se Kvelden før kvelden, og forhåpentligvis plassere ut noen ornamenter og duker og så skal det bli fint her før Sølvguttene synger. Maten er i hus, jeg har laget en liten plan, og kjenner at dette blir fint og koselig likevel. 

Ønsker deg også en fabelaktig juletid :nisse:

Arkana skrev (På 22.12.2024 den 15.09):

Her er det rolige førjulsdager med mye brettspill, julemusikk og julefilmer og litt småforberedelser. Juletreet står i gangen klar til pynting i morgen og første julegjest kommer i kveld så vi har nettopp redd opp gjestesengene. Maks julestemning når jeg stort sett når jeg synker ned i sofaen lille julaften og ser Kvelden før kvelden mens jeg beundrer julepyntet stue og tre og vi koser oss med julesnop og gleder oss til dagen etter. Både kalkun (julaften) og ribbe (1. juledag) står til tining. Vi blir 10 på julaften i år så litt færre enn fjor. 

God bedring og :klem3:til de som trenger det. God siste førjulstid til alle! 

Tar i mot en av de klemmene :klem: 

Høres ut som en herlig stemning dere har skapt! Jeg ser også frem til Kvelden før kvelden, er noe rart med å tenke på hvor mange som på samme tid sitter og ser på Grevinnen og Hovmesteren. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen vi gleder oss til hele året er her! Og med skuddår måtte vi vente ekstra lenge i år. Nesten så jeg ikke har lyst til å sove bort noe av den. God jul, folkens! 🎄🎅

Anonymkode: b5902...4a9

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...