Gå til innhold

Førjulstråden 2024 - Skrytetråd 🎄

Bombasi

Anbefalte innlegg

Da har jeg sett over pynten, og at alle oppheng ute på huset er på plass så trekker lys i morgen.

Skal og få ut all advent pynten og klargjøre huset.

Far hadde ikke bare ryddet og vasket men og demontert vaskekjelleren og bestilt 2 x vasketårn og ny innredning så det kommer arbeidsfolk her neste uke, får klare meg med vasketårnet til ene utleie delen i mellomtiden.

Så har jeg fått 3 uker å velge mellom så skal få bestilt meg husmorferie på våren (1 uke) som en av julegavene mine.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På søndag kom første lille dryss av snø (som heldigvis var borte igjen dagen etter) og samtidig så jeg vinterens første dompap og da kom det litt julestemning gitt. Veldig koselig. ♥️

I dag skal jeg lage sylte. Jeg deler den i biter og fryser ned, så er den klar til jul. I helgen er mannen borte og eldste skal feire bursdag med venner, noe som ikke krever annet av meg enn å bestille pizza og sørge for rikelig tilgang til potetgull, smågodt og brus mens de gamer og ser film utover kvelden og natten, så da tenkte jeg å benke meg foran PC-en og gjøre meg mer eller mindre ferdig med julegavene. Jeg mangler fremdeles julegaveønsker fra to stk samt at jeg må huske å snakke med broren min om hva vi skal gi til mamma i år. 

Jeg har skrevet julemathandleliste, og jeg har sjekket at alle barn har penklær som passer. (Ikke bare er dette første vinteren alle barna passer vintersko og -jakke fra i fjor, men sannelig passet alle penklærne sine også. :hoppe:

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden sist jeg var innom tråden... 

Alle gavene er nå pakket inn, og det som må via post er sendt. Alt av mat er bestilt, med unntak av ferskvarer. Vi er ferdig med nedvask (er egentlig ikke julevask, men tar en nedvask hver høst). 

Utelys er hengt opp. Det har kommet opp en god del pynt, dekorerte fat på bord, blomster, og to kunstige juletre. Adventskalenderne er satt frem. Og vi har hatt første tradisjonsmaten vi har fast i helgene frem mot jul. 

Da gjenstår kun julegaveønsker til oss som par... Det er så vanskelig. Jeg har null ideer i år, føler nesten jeg bare må be om noe vi egentlig ikke trenger. (foreldre på begge sider som er veldig opptatt av å gi..) Føles som tidenes mest håpløse i-lands problem, men er faktisk noe som virkelig frustrerer en del i år. 

Anonymkode: 14927...671

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Alle gavene er nå pakket inn, og det som må via post er sendt. Alt av mat er bestilt, med unntak av ferskvarer. Vi er ferdig med nedvask (er egentlig ikke julevask, men tar en nedvask hver høst). 

Utelys er hengt opp. Det har kommet opp en god del pynt, dekorerte fat på bord, blomster, og to kunstige juletre. Adventskalenderne er satt frem. Og vi har hatt første tradisjonsmaten vi har fast i helgene frem mot jul. 

Da gjenstår kun julegaveønsker til oss som par... Det er så vanskelig. Jeg har null ideer i år, føler nesten jeg bare må be om noe vi egentlig ikke trenger. (foreldre på begge sider som er veldig opptatt av å gi..) Føles som tidenes mest håpløse i-lands problem, men er faktisk noe som virkelig frustrerer en del i år. 

Kan dere ikke ønske dere bidrag til en veldedig organisasjon? Istedenfor å ønske dere enda mer ting dere ikke trenger? Mange selger gavekort, symbolske gaver etc.

Anonymkode: 5f13f...051

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoppet ved treet til Omvendt Julenisse i går og plukket med meg et gaveønske. Jeg tar med meg 2-3 ønskelapper og sammen med datter17 går vi og kjøper og får pakket inn og levert til donasjon.

For oss er dette en viktig tradisjon. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenet nærmer seg ferdig organisert og ryddet ,har også vasket kjøkkenet. Gaver er jeg nesten ferdig med. Og for å få tilbake litt juleglede,så har jeg også tillatt meg selv å begynne å pynte så smått til jul.

Anonymkode: 616c6...08e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan dere ikke ønske dere bidrag til en veldedig organisasjon? Istedenfor å ønske dere enda mer ting dere ikke trenger? Mange selger gavekort, symbolske gaver etc.

Anonymkode: 5f13f...051

Vi støtter de vi ønsker å støtte selv, ekstra mye rundt juletider. 

Og som jeg skriver, for giver betyr det mye å gi en fysisk ting, i en viss prisklasse, som ligger under treet og kan åpnes i plenum. Jeg respekterer dette, og som regel har vi noe vi uansett ville kjøpt oss. Men i år sliter jeg. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg/vi er ferdig med julegavene! :strix: Jeg klarte ikke vente til i kveld så tok en runde på nett i morges og fikk bestilt alle de gjenværende gavene. Den eneste gaven jeg ikke har "kjøpt" er gaven til den ene nevøen vår som sparer til PC, og selv om vi ikke egentlig liker å gi penger i julegave så synes vi dette var en fin ting å spare til så det skal han få. Det var ikke så mange black friday-tilbud på det jeg kjøpte (bortsett fra gaven til mannen som var nedsatt til nesten halv pris, veldig fornøyd med det!), men litt var det nå, til og med på spekepølsene jeg bestilte til julekoldtbordet. Så nå trenger jeg bare vente på hentemeldinger for alle gavene. Jeg gleder meg til å pakke dem inn. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg rundvasket soverommet. 🤠 Så jeg har nå fullført 26/32 punkt på lista, og bare ett punkt er gjenstående vaskepunkt, ellers handler det om å sette opp julen og spesifikke julegjøremål som egentlig bare er kos. :D 

Novembern er straks over og adventen starter offisielt i helga. Så nå skal jeg lete fram julefilmer og se sporadisk framover for å sette en slags atmosfære/stemning over tilværelsen.
Home Alone 1 og 2 er min julefilmtradisjon, og dem ser jeg på rett før jul. 

Ønsker dere en fin adventshelg! :nisse:

(Bildet fra KG fotoarkiv)

christmas-3805334.jpg

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg funnet fram adventsstaken og stjernene som skal i kjøkkenvinduene. Jeg får ikke hentet førjulsboksen fordi den er på loftet og der overlater jeg til mannen å klatre opp. Han er på julebord i kveld og i morgen tidlig skal han på tur fram til middagstid søndag så jeg må huske på at han tar den ned før han drar så jeg kan få fram advents-/førjulspynten i helgen. Jeg og datteren min har sett årets første julefilm sammen. 💕  

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utelys har kommet opp og jeg har bestilt en ting til en julegave😅 Skulle gjerne vært tidligere ute med mye, men alt går i ett for tiden. Har fått planlagt en del selvom det er ikke er boks da

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skryte på meg noe nå, men ønsker å skryte av at vi har kommet til adventen! :nisse:

Julebordene, julegrantenninger og juletrefester er i gang. Det er 1. desember om èn time. Adventskalenderne åpnes , og den søte tida er her offisielt nå. 

La oss tenne et lys for det, det første, og la lyset skinne. :nisseblunk:

(Bilder fra KG fotoarkiv)

advent-1883816.jpg

slide-5742219.jpg

Endret av Bombasi
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig er vi kommet til desember! Julegavene er i boks med unntak av en, og jeg har pakka inn det som skal være med til svigerfamilien neste helg. 

Skal bake litt i dag tror jeg, som jeg nok kommer til å gi bort. Første året jeg ikke har tradisjonell adventstake med lilla lys, men et sånt lys som teller ned dagene. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er skrytetråd kan jeg vel skryte av at jeg har behersket meg og bare åpnet første luke i kalenderen. 😅 Eller kalenderne hører med til historien at jeg har tre.

Anonymkode: b5902...4a9

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk handlet en del gaver i går. Julegardiner, julebelysning og adventspynt er oppe. Vi har vært og sett grantenning nå i ettermiddag og endelig fått åpnet julebrus! 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MarianneE skrev (På 27.11.2024 den 8.03):

Stoppet ved treet til Omvendt Julenisse i går og plukket med meg et gaveønske. Jeg tar med meg 2-3 ønskelapper og sammen med datter17 går vi og kjøper og får pakket inn og levert til donasjon.

For oss er dette en viktig tradisjon. 

Dette gjør vi og, har satt av 10k til formålet så tar med så mange rimelige som mulig. Viktig at barna lærer at de har hatt flaks og er heldige 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.11.2024 den 11.23):

Vi pleier å få noen sånne gavekort av jobb og av andre, dette veksler jeg inn i tørrvarer ol som det ikke er mye av på Matsentralen sånn at de org jeg hjelper kan hjelpe mer. (Handler tørr og langtids varer + bind o.l på salg)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakket inn og sendt avgårde julegavene som skal til familie som bor et stykke unna🎁🥰 Jeg har også kjøpt inn noen ekstra gaver, da jeg vil lage til pakkeleken hos svigers i julen🎁🎅🏻

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har vært så aktiv i oktober og november, så kan jeg skryte av å leve rolige, gode adventsdager nå. :nisse:

Dette er en fin tid! Må bare huske å ta et steg tilbake, se seg rundt og ta inn inntrykkene. Og ikke bare se at stjerna henger i vinduet, men dra gode assosiasjoner til stjerna og faktisk føle den.

Til helga skal jeg begynne å sette fram juleting. Nisser og pynt. Juletreet kommer opp midt i neste uke. Gleder meg! 🎅

Hvordan ligger dere andre an?

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...