Gå til innhold

Førjulstråden 2024 - Skrytetråd 🎄

Bombasi

Anbefalte innlegg

Arkana skrev (På 28.10.2024 den 22.18):

Jeg er visst ferdig med kalendergavene. Telte over i kveld og har faktisk 25.  Da får det bli litt ekstra en dag eller så spiser jeg noe av det selv. :knegg:

25 i alle kalenderne her, eneste peset er at om en av kalenderne ødelegges så er det pes å få tak i gjenbruks 25 lukers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fru Uperfekt skrev (4 timer siden):

25 i alle kalenderne her, eneste peset er at om en av kalenderne ødelegges så er det pes å få tak i gjenbruks 25 lukers

Ja, det er ikke så lett å få tak i i Norge. Jeg har vel hatt 25-dagerskalender bare én gang og det var da jeg bestilte sjokoladekalender fra Thorntons i England. Den var god, men de sluttet dessverre å sende til Norge året etter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (På 28.10.2024 den 20.34):

Ja, jeg liker den også :nisse: Men da er du i gang, og kan virkelig skryte av det :D November er her straks! 

Har faktisk vurdert å sette ut et kunstig juletre på trappa med lys i. Har tenkt på det i flere år, men har bare blitt med tanken. Synes det er så fint! Får se hva jeg finner på etterhvert ;) 

Vurdert å ha en einerbusk? Den kan stå året rundt.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (9 timer siden):

Vurdert å ha en einerbusk? Den kan stå året rundt.

Nei, men kanskje jeg skal det 🤔 Får se hva jeg finner! :)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte hus i vår, og kan for første gang ha et ordentlig juletre 😍 Jeg kjøpte det på salg i fjor, så det har ligget tålmodig og ventet på å bli pakket opp. Men jeg har jo kun nok julepynt nok til det pittelille treet jeg har hatt frem til nå, så tenkte å ønske meg julegreier til bursdagen siden jeg er novemberbarn:)

Jeg har også gjort ferdig to julegaver, det ene er en pakkekalender til ei venninne, som hun jo selvsagt må få før 1.desember. En luke for hver søndag i advent. Her får hun bokmerker, sånne automatiske vannere til plantene når hun reiser bort, en juletrekule som ser ut som en gaming kontroller og en sjokoladekule fylt med marshmellows som man har oppi varm melk:)

En anna venninne nevnte hun var blakk men hadde så lyst på vin, så det ble gavekort på vinmonopolet. Sånn en uke etter jeg hadde kjøpt det så sender hun melding og sier hun må hoppe over julegaver i år fordi hun er så blakk, og at jeg ikke trengte å kjøpe noe. Trodde hun var tidlig ute hun :fnise: Gavekortet får hun seff uansett:) 

Min bror har jeg også startet på, han pleier å være desidert vanskeligst. I år skal jeg lage en slags fotocollage av ham og pappa som han skal få i gave, vår far gikk bort under pandemien(ikke av den men). Jeg fant også en juletrekule som så ut som en hamburger og som ungkar blir det en del av det:P

Min mor har jeg ikke peiling på hva jeg skal gi. Backup ideen er en kurv med forbruksgreier som hun bruker; shampo/balsam, hårspray, BBcream, håndkrem, diabetessjokolade osv.

Slipper å tenke på svigers, min mann og hans familie er muslimer så de feirer jo ikke akkurat:P

Anonymkode: 8793c...534

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/nyheter/i/o3wzxR/julepynt-om-hoesten

Hehe enda en artikkel om at julen kommer for tidlig. Jeg er helt uenig selvfølgelig 😂

Personlig kjøper jeg ikke julebrus og andre spiselige juleting før desember (for helsens skyld, selvkontroll har jeg knapt😂), men det plager meg ikke et sekund at det er i butikkene. 

Ønsker dere en god søndag ☀️

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har kjøpt inn ribbe og pinnekjøtt til jula. 
Laget liste over de jeg skal kjøpe gaver til- og hentet inn ønsker. Så da er det meste klart, til jeg skal ta meg en kjøpe julegaver dag. 
Vasket matskapet og en del av kjøkkenet- så ikke så mye som gjenstår.

Nå nærmer tiden seg virkelig her🎄

Anonymkode: 9f265...d0d

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Julestemningen sniker seg inn tidligere for hvert år her, og skylder på jul i butikkene 😅. Men nå omfavner jeg det, og har som smått begynt med noen julegaver til barna. Har også tatt storrengjøringen av soverommet, begynt på kjøkkenet. Skal prøve å få tatt alle rommene før pyntingen til 1.desember. Har planlagt hva jeg skal bake, og begynt å spise ut av fryseren for å lage plass 😅. Har handlet inn alt til pakkekalenderen til minstemann. Første året med pakkekalender, kjøpt inn små Lego pakker på tilbud + 3 for 2. Så ble en ok pris, og ikke bare dill-dall som blir liggende i en skuff. Eldste bestilte vi kalender til i september; Caia adventskalender. Ble utsolgt 3min etter den ble lagt ut for salg, så datteren min og jeg satt klare på slaget 8. Jeg får alltid en Flax kalender av far. 

Ellers har jeg begynt å sett på hva jeg vil kjøpe inn av julepynt i år, supplerer alltid med litt nytt hvert år. Har kjøpt inn julebrunost, sikre meg før det evt blir tomt. 

Det vanskeligste er alltid gavene til de som har alt; foreldre og besteforeldre. Blir nok noe spisende i år også. 

Begynner å glede meg og teller ned dager frem til jeg kan pynte og gå «all in» 😆

Anonymkode: 60ef8...2ce

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være en effektiv oktober har jeg tillatt meg å være lat noen dager. Såpass lat at jeg har mistet tråden. Ikke bra. Sånn kan jeg ikke ha det. Har visstnok fullført 15 av 32 punkt på lista og er snart halvveis og i fin rute. Nå venter mange punkt som er direkte koselig.

Til helga handler det om å få opp utelysene, for lysene skal jo tennes neste helg. Neste helg!!! :D Og siden jeg er en enslig stubbe i et stort hus som ikke trenger å ta hensyn til noe eller noen, så tenkte jeg å dra fram røde duker til denne helga. Ja, du hørte riktig, denne helga. Visstnok ikke i stua og kjøkkenet, men ellers i huset. Gardiner får vente på seg til neste helg. Skal jo ikke skjemme meg helt ut for folk på utsiden med å ta gardinene opp nå... 😜 Er tross alt ingen som har gjort lignende i nærområdet. Så ikke si det til noen at dukene kommer fram nå!

Så det var skrytet mitt for denne gang. Har ikke dere noe å skryte over? Eller glede dere til? Eller uansett? :nisse:

(Bildet fra KG bildearkiv)

table-setting-6859274.jpg

Endret av Bombasi
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde planer om å begynne på nedvasken i morgen, men er nå helt slått ut av sykdom, så nå blir ikke det før etter nattevaktene mine neste uke😔 Pleier alltid å ta nedvasken før vi tar opp treet, men spørs om det går i år altså.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (9 timer siden):

Takket være en effektiv oktober har jeg tillatt meg å være lat noen dager. Såpass lat at jeg har mistet tråden. Ikke bra. Sånn kan jeg ikke ha det. Har visstnok fullført 15 av 32 punkt på lista og er snart halvveis og i fin rute. Nå venter mange punkt som er direkte koselig.

Til helga handler det om å få opp utelysene, for lysene skal jo tennes neste helg. Neste helg!!! :D Og siden jeg er en enslig stubbe i et stort hus som ikke trenger å ta hensyn til noe eller noen, så tenkte jeg å dra fram røde duker til denne helga. Ja, du hørte riktig, denne helga. Visstnok ikke i stua og kjøkkenet, men ellers i huset. Gardiner får vente på seg til neste helg. Skal jo ikke skjemme meg helt ut for folk på utsiden med å ta gardinene opp nå... 😜 Er tross alt ingen som har gjort lignende i nærområdet. Så ikke si det til noen!

Så det var skrytet mitt for denne gang. Har ikke dere noe å skryte over? Eller glede dere til? Eller uansett? :nisse:

(Bildet fra KG bildearkiv)

table-setting-6859274.jpg

Jeg får så julestemning av innleggene dine! :juletre2: 

jeg har pyntet inngangspartiet med kubbelys (LED altså, som eeeeegentlig går imot mine preferanser men guuuri så deilig at de skrur seg av og på selv da gitt!), kongler og granbar! Skal lage krans og hjemmelagde meiseboller også nå snart. Må bare bli kaldere! Rart å tenke på at vi hadde full vinter fra midten av oktober i fjor, og nå i helgen var det 15 grader ute??

Mandag-onsdag skal jeg også bake en del til morfar som ble enkemann i år. Blir en spesiell jul for han, for det var jo mormor som var primus motor for julefeiringen de hadde :trist: jeg begynner gråte av tanken på hvor tomt det må føles for han i år. Så jeg skal besøke han og bake litt og forhøre meg hva han liker best med jul og hva han savner mest nå som mormor er borte. Jeg ser han nemlig ikke igjen før juledagene, og da er det for sent. Så da får jeg tjuvstarte litt med baksten nå! 

Jeg er også goooodt i gang med adventskalenderene til herr og mini. Men må finne noe mer til mann 38. Er enklere til mini på tre gitt 😂

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første julegave er i boks. Det var helt tilfeldig da jeg gikk forbi en popup-butikk på storsenteret og la merke til at noe av det datteren min ønsker seg ikke bare var billigere der enn på nett (som var der jeg hadde tenkt å bestille det), men i tillegg hadde de 20% rabatt som åpningstilbud. Veldig fornøyd. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pakket inn to gaver, og kjøpt den tredje. Da er jeg ca halvveis.

Har ellers novent her hjemme med svibel, kongler, lys og rolig naturpynt.

Er ekstra nøye med renhold i hverdagen slik at det ikke blir så store tak før jul. Litt av gangen.

Har skrevet ønskeliste på egne vegne, og venter på å motta fra de siste.

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nå har vi jobbet systematisk siden oktober med nedvask av hus. Starter i et rom, tar mulig bare en skuff en dag, et helt rom en annen dag. Har brukt en halvtime på vaskerommet i dag. Nå er alt av filter i maskinene renset, og de står på renseprogram. Alle skuffer er helt støvfrie, og alle fronter rene. 

Hvert år tenker vi at vi skal holde det - det går frem til sommeren, og plutselig kommer vi til september og det er noen skuffer det er direkte flaut å åpne... Men det er egentlig greit å bruke dårlige høstdager på å jobbe seg gjennom skap etter skap, fremfor fine sommerdager. 

Ellers har jeg kjøpt svibler og vinterroser, så nå skal alt av høstpynt fjernes, og erstattes med hvitt, vinterlys, og noe nøytral "vinterpynt". 

Alle kalendere er i hus. Nesten alle gaver er kjøpt. Førjulstur er bestilt, men fikse hotell står på dårlig-samvittighet lista mi. 

Anonymkode: 14927...671

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommentar fra ung voksen datter da hun såg en innpakket julegave ; seriøt mamma det er oktober :)

Her begynner jeg vel å småpynte litt etterhvert. Det er ikke lenge til jeg legger på en lys lilla duk på spisebordet.

Ellers er skuffen jeg har mel osv vasket og ting som er for gammelt er kastet. Så om hun som kommer hjem til jul synes jeg hadde startet litt tidlig,så får det bare være :)

Anonymkode: 616c6...08e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å kommentere det å starte tidlig når man selv kommer hjem til ferdigvasket og pyntet hus og får alle julemåltider, julekaker og julesnop laget og servert for seg og ikke trenger planlegge, kjøpe og pakke julegaver til et tosifret antall mennesker. Men det fine er uansett at alle kan gjøre som de vil. De som ikke vil gjøre noen som helst forberedelser før i desember er velkommen til det og de som vil starte tidlig er velkommen til det også. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Arkana skrev (2 minutter siden):

Det er lett å kommentere det å starte tidlig når man selv kommer hjem til ferdigvasket og pyntet hus og får alle julemåltider, julekaker og julesnop laget og servert for seg og ikke trenger planlegge, kjøpe og pakke julegaver til et tosifret antall mennesker. Men det fine er uansett at alle kan gjøre som de vil. De som ikke vil gjøre noen som helst forberedelser før i desember er velkommen til det og de som vil starte tidlig er velkommen til det også. :jepp:

Hahaha ja, nettopp!!! Dette minner meg om menn som sier "slapp av, det ordner seg!". 

JA FORDI NOEN ANDRE ORDNER DET FOR DEG. 

Det er en særdeles god reel om dette et sted på internett, skal se om jeg finner den. Er en mann som forteller til kona at de har en magisk kjøkkenbenk, for all oppvasken forsvinner helt av seg selv, og alt skittentøyet også dukker bare helt magisk opp rent i skapet… det er en fornøyelig reel :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns det er overraskende mange som synes å få julestemning av vasking 😅 men hver sin smak, tenker jeg. Selv er jeg blitt tvunget til tidlig vask pga vi skal ha håndverkere i hus. Men blir jo skittent igjen før jul.

Nå er forresten julereklamene igang på tv, synes det er så koselig. Holidays are coming, holidays are coming 🥰 synes til og med han med kjøpeskjegget er koselig.

Anonymkode: b5902...4a9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (14 minutter siden):

Hahaha ja, nettopp!!! Dette minner meg om menn som sier "slapp av, det ordner seg!". 

JA FORDI NOEN ANDRE ORDNER DET FOR DEG. 

Det er en særdeles god reel om dette et sted på internett, skal se om jeg finner den. Er en mann som forteller til kona at de har en magisk kjøkkenbenk, for all oppvasken forsvinner helt av seg selv, og alt skittentøyet også dukker bare helt magisk opp rent i skapet… det er en fornøyelig reel :fnise: 

Haha, ja, den har jeg sett. Alt som legges på benken blir magisk borte av seg selv. :ler:  Jeg har opplevd min andel av menn som ikke forstår hvorfor så mange stresser til jul, det kan da umulig være noe som tar særlig mye tid, og da tenker jeg i mitt stille sinn at de tydeligvis har koner som lager all julen for dem og det eneste de selv trenger å gjøre er å kjøpe en gave til kona. Litt som når familier skal på ferie. Kona bestiller flybilletter, og leiebil, planlegger utflukter og pakker til både seg selv og alle barna. Mannen pakker til seg selv. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Syns det er overraskende mange som synes å få julestemning av vasking 😅 men hver sin smak, tenker jeg.

Anonymkode: b5902...4a9

Det er sikkert litt nostalgi for noen. Fra gammelt av skulle jo huset vaskes før jul og mange synes det hører med til forberedelsene og at det ikke er jul før det lukter grønnsåpe i alle kroker. Og dette må man jo gjerne drive med om man synes det er koselig, men jeg tenker også at mange av de som oppriktig synes juleforberedelser er stress og mas kunne gjort det mye enklere for seg selv ved å kutte ut slike "burde'r" og heller fokusert på de tingene som gir dem mest glede. Det blir jul også om det ikke er rent i hver krok og ørten hjemmebakte kakeslag i boks.

Selv synes jeg ikke vasking er gøy og jeg får i alle fall ikke julestemning av det, så noen storvask før jul driver vi ikke med, det kan tas andre tider av året. Vi gjør en helt vanlig type helgevask rett før jul og det er nok. Det er ingen julegjester som kikker inn i skap, åpner dører til urørte rom eller ser etter støv på listene. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk snap av kompis i går, hele leiligheten hans er fullt julete. Juletre, lys, nisser, tog på skinner og masse pynt overalt. Jeg ble helt matt.... DET er altfor tidlig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...