Gå til innhold

Førjulstråden 2024 - Skrytetråd 🎄

Bombasi

Anbefalte innlegg

Bombasi skrev (14 minutter siden):

Ja, jeg liker den også :nisse: Men da er du i gang, og kan virkelig skryte av det :D November er her straks! 

Har faktisk vurdert å sette ut et kunstig juletre på trappa med lys i. Har tenkt på det i flere år, men har bare blitt med tanken. Synes det er så fint! Får se hva jeg finner på etterhvert ;) 

Har bare hatt et tre og uten lys tidligere,  tror jeg må gå all in i år med lys 😅 håper jeg får til å ha to trær i år. Pyntet også med krans i fjor, det var veldig koslig, med stor sløyfe🎀

Anonymkode: 92845...74b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er visst ferdig med kalendergavene. Telte over i kveld og har faktisk 25.  Da får det bli litt ekstra en dag eller så spiser jeg noe av det selv. :knegg:

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått bestilt bursdagsgave til ei som har bursdag i november, og sannsynligvis fått planlagt julegaven hennes i samme slengen. Ellers har jeg noen tanker om gaver til resten av lista, men et godt stykke igjen før alt er spikret😅

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho-ho-ho :nisse: Det går unna hos meg! Jeg er i flyten, og den fine stemningen av førjulsnovember har kommet. 

Er som kjent ferdig med julegavene, og 12/32 punkt på lista er nå gjort. 

Jeg er langt foran skjemaet, og går bare rundt og skjønner ikke hvorfor kalenderen er så treg nå 😜 Men jeg har bestemt meg for å bare dundre videre på gjøremålslista over det jeg vanligvis tenker kan være bedre å ta senere. Er bare å få det gjort.

Men jeg begynner å bli utålmodig med å få opp vinterlys og røde duker og gardiner, selv om det må vente litt til. Jeg tok meg noen runder på pianoet med litt julemusikk nettopp, og endte opp med å sitte å pjuske på de rene og ny-strøkede juledukene mine som hang ved siden av. :knegg: Herregud, jeg er jo klin sprø. Hjelp! 🫣 

(Bildet fra KG fotoarkiv)

bear-1084043.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss!! TV2 har begynt å sende julereklame!

Nå sendte de Rusta som reklamerer for adventsstjerner, juletre og julepynt med julestemning og julemusikk til. Spesielt. Er visst ikke bare jeg som trenger hjelp i disse tider... 🎅

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hengte opp vinterlys i hagen i helgen! 

… men vi tenner de ikke før 1. november. Må på andre siden av Halloween først :opplyser: 

i morgen skal jeg gå tur og samle inn kongler, granbar osv til julepynt jeg skal lage. Jeg fikk juleutgaven av Lev Landlig i posten i dag, mulig jeg ble 30000% juleinspirert! :juletre2:

Ellers er jeg godt i gang med både adventskalendergaver og rampenisseideer! Gleder meg altså så til fredag og vi er i november med vinterlys i hagen og begynnelsen av pyntingen… 🎄 :nisselue: 

(vennligst IKKE spør meg om de strikke-julegavetilbehøret……..)

Endret av Sugar&Spice
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (23 minutter siden):

Jøss!! TV2 har begynt å sende julereklame!

Nå sendte de Rusta som reklamerer for adventsstjerner, juletre og julepynt med julestemning og julemusikk til. Spesielt. Er visst ikke bare jeg som trenger hjelp i disse tider... 🎅

en av leilighetene utenfor kontoret mitt så jeg i dag at har hengt opp adventsstjerner i vinduene! Så er ikke for tidlig i følge tv2!

(Jeg syns det er litt for tidlig med adventstjerne nå, jeg tror jeg har for mye respekt for de gamle reglene når det kommer til de gamle/symboltunge pyntegjenstandene. Men er helt for alt av julebrus, pepperkaker osv. kanskje dobbeltmoralsk? Og så mener jeg jo at hvis adventstjerne i oktober gir en glede, så skal man henge den opp. Men jeg venter litt til, tenner som regel de i slutten av november). 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt fremgang her også 🥳 Jeg er ferdig med skrekkprosjekt-rydde-boden! Har fått kjørt et lass på dynga og et til gjenbruksbutikken. Så nå blir de oppgavene som er igjen i huset veldig lette i forhold 😄 I neste uke skal vi ta en førjulstur til Tyskland, og mannen min får noen dager fri så vi skal møtes der 🥰 han har vært borte lenge med Forsvaret nå, så vi gleder oss så mye til å se han! Tenkte å handle litt julegaver når vi først er i «det store utland».

I dag var jeg innom Rusta og koste meg med alle juletingene. Det var en dame foran meg som var skikkelig sur fordi julepynten allerede var på plass 😂 tenkte bare «Grinchen» 😂😂 Kjøpte fint julegavepapir til 5kr stk 👍 det var veldig mye fint der! Så julestemningen stiger her hver dag 🥰☀️😊

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (På 29.10.2024 den 17.24):

Ho-ho-ho :nisse: Det går unna hos meg! Jeg er i flyten, og den fine stemningen av førjulsnovember har kommet. 

Er som kjent ferdig med julegavene, og 12/32 punkt på lista er nå gjort. 

Jeg er langt foran skjemaet, og går bare rundt og skjønner ikke hvorfor kalenderen er så treg nå 😜 Men jeg har bestemt meg for å bare dundre videre på gjøremålslista over det jeg vanligvis tenker kan være bedre å ta senere. Er bare å få det gjort.

Men jeg begynner å bli utålmodig med å få opp vinterlys og røde duker og gardiner, selv om det må vente litt til. Jeg tok meg noen runder på pianoet med litt julemusikk nettopp, og endte opp med å sitte å pjuske på de rene og ny-strøkede juledukene mine som hang ved siden av. :knegg: Herregud, jeg er jo klin sprø. Hjelp! 🫣 

Elsker dette! 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolibrien skrev (4 minutter siden):

Elsker dette! 🥰

Haha :nisse: Så bra! Men jeg lurer på om jeg er en kandidat for innleggelse på jule-rehab snart. 😬

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (9 minutter siden):

Haha :nisse: Så bra! Men jeg lurer på om jeg er en kandidat for innleggelse på jule-rehab snart. 😬

Enhver dame her inne tar deg vel inn for en liten jule-rehab🤭

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enni skrev (6 minutter siden):

Enhver dame her inne tar deg vel inn for en liten jule-rehab🤭

Stakkars damer, da, hvis denne nissen kommer susende ned peisen. Ville aldri blitt fred å få :nisseblunk:

For øvrig starter P7 Klem opp med P7 Klem Jul førstkommende fredag kl 09:00 - for de som er interessert i det. Jeg er! 👋 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke begynt på julevasken enda, men har ryddet boden oppe på loftet, så er fornøyd med å ha gjort det😊 Tenker å begynne på nedvasken i november, men vi har jo drevet på med oppussing(fortsatt ikke ferdig), så har i grunn vasket vegger(og tak) mange ganger i løpet av året. Det blir uansett en skikkelig nedvask, kjenner jeg meg selv rett😅🤭

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg til å våkne i morgen tidlig og umiddelbart gå ned og tenne vinterlysene ute!!! :juletre2:

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (1 time siden):

Gleder meg til å våkne i morgen tidlig og umiddelbart gå ned og tenne vinterlysene ute!!! :juletre2:

Så koselig! Vurderer å sette ut et lite tre med lys 😊 eller kjøpe inn noen lyslenker 🤔

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha vasket kjøkkenskapene utvendig teller det som førjulsaktivitet ? Ellers har jeg kjøpt tre små grantrær i dag som jeg skal plante ut etterhvert på verandaen eller ha de inne.

Anonymkode: 616c6...08e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Å ha vasket kjøkkenskapene utvendig teller det som førjulsaktivitet ? Ellers har jeg kjøpt tre små grantrær i dag som jeg skal plante ut etterhvert på verandaen eller ha de inne.

Anonymkode: 616c6...08e

Alt teller, så lenge baktanken og formålet er jul. :nisse: 

Tenk at vi bikker inn i novemberen i morgen, folkens!! Tida er her nå! Om noen dager (maks et par uker) så sklir jeg sakte inn i den røde julemodusen her hjemme :D 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. november: gledrr meg maks til rampenissen skal flytte inn og vi skal gjøre masse sprell!

15. desember: hater livet mitt, vurderer sende rampenissen en uke på ferie 😂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ferdig med alle julegavene som skal kjøpes og lages til de som bor i det o store utland, disse sendes medio november. De som skal innenlands er jeg nesten ferdig med. Får 8 gjester i julen som kommer fra 1 des til 4 jan, Internet venner av de eldste som skal feire her så må få tak i til de og. Ellers pleier vi å ha noen ukjente vi inviterer på julaften. 

Pynten er planlagt siden den er samme som i fjor med unntak av en ny juletrepynt pr barn pr år som de velger selv og et nytt ,,hus'' til julelandsbyen vår.

Utelys lyses opp 1des/første søndag i advent, juletrærene kommer opp 23 des og pyntes på morgenen 24 etter alle har sjekket ut julesokkene sine, presanger åpnes i julepysjen 25 desember

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (26 minutter siden):

1. november: gledrr meg maks til rampenissen skal flytte inn og vi skal gjøre masse sprell!

15. desember: hater livet mitt, vurderer sende rampenissen en uke på ferie 😂

Trikset er et excel ark med hva som skal til hver dag, vi har ikke rampenisse men snill nisse 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...