Sugar&Spice Skrevet 10. oktober #221 Del Skrevet 10. oktober MarianneE skrev (1 time siden): Del 1 av første julegaven er kjøpt! Bra jobba! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #222 Del Skrevet 11. oktober I dag skal det kjøpes julebrus og pepperkaker hvertfall! Masse tilbehør til julelandsbyen min ble kjøpt hos Temu i går, gleder meg til å få større julelandsby i år❤️🎄 Anonymkode: c4ce2...663 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 11. oktober #223 Del Skrevet 11. oktober Jeg har skrevet liste over hva som skal gjøres i de ulike rommene, men kun det som kan gjøres i god tid og ikke er en del av vanlig vask. Har også begynt å tenke på julegaver og skriver med tanker og ideer fortløpende 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #224 Del Skrevet 11. oktober Frysen full av julebakst med høstens bær og frukt. Julekalender er kjøpt inn, og har bare noen få julegaver igjen. Er ingen julefanatiker, men orker ikke førjulsstresset. Anonymkode: 04229...2f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 12. oktober #225 Del Skrevet 12. oktober Jeg har blitt inspirert av dere, så har begynt på rydde/vaske prosjekt i huset. Har grundig ryddet 4 av 11 rom den siste uken, og vasket skuffer/skap og alle steder vi ikke tar på vanlig ukesvask. Veldig god følelse å få det til 😄 Nå er jeg litt sliten, så skal ta det med ro de neste dagene. Fikk immunterapi for ikke så lenge siden, så formen er opp og ned. Var en tur på Ikea her om dagen, da holdt de på å sette opp juleområdet. Må tilbake å se der snart kjenner jeg 😂 Noen andre som pleier å spise juletallerken på Ikea? Ikke veldig god, men har gjort det siden jeg var ungdom, så det har blitt tradisjon 😁 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. oktober #226 Del Skrevet 12. oktober (endret) I går tok jeg ut den siste biten av fjorårets julesylte fra fryseren så det ble nydelig frokost i dag. Jeg venter bare på at det kommer ribbe i butikkene så skal jeg lage årets sylte. Gleder meg til den gode lukten av julekrydder sprer seg i huset. Endret 12. oktober av Arkana 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #227 Del Skrevet 12. oktober Har bestilt julekalender til meg selv (ble Anthon Berg i år) og litt konfekt som skal settes frem i juleferien ☺️ Har også laget en liste over hvem jeg skal kjøpe julegaver til. Anonymkode: ee052...d45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 12. oktober Forfatter #228 Del Skrevet 12. oktober (endret) Fullført 8/32 punkt på listen min nå. Er skikkelig i siget, og ligger 14 dager foran fjorårets skjema Ett av punktene gjorde jeg i dag med å tømme og vaske kjøleskap, samt tømme, avrime og vaske fryseboks. Ble knallbra, ser nytt ut! Godt å få dèt gjort før alt skal fylles opp og adventen slår inn Kalenderen viser straks midtveis i oktober. Hvor blir dagene av? Er bare litt over 2 uker til julebutikkene, julegatene, julemusikk på radioen osv kommer! Ingen framdrift i julegavene, dessverre. Har fortsatt 6/11 unnagjort. Resterende 5 SKAL bli prioritert neste 14 dager. Ellers ønsker jeg dere alle en fortsatt fin førjulstid. (Bildet fra KG fotoarkiv) Endret 12. oktober av Bombasi 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brighton Skrevet 12. oktober #229 Del Skrevet 12. oktober Først og fremst vil jeg bare si tusen takk for så koselig førjulstråd! Etter at jeg fikk barn har den nostalgiske julemagien vendt tilbake, og med årene har jeg innsett at veldig mye av den gode julestemningen kommer gjennom juleforberedelsene. Jeg har alltid likt å være tidlig ute. Det er noe helt spesielt ved å frigjøre tid i desember til å faktisk nyte julemåneden ved å klargjøre så mye som mulig på forhånd. Oktober markerte den offisielle starten for juelmusikk for meg. Jeg har også sett noen enkle julefilmer. For noen dager siden lavet snøen ned, og da kjente jeg skikkelig på julestemningen! I år er jeg litt sent ute til meg å være. Jeg har kjøpt rundt halvparten av kalendergavene og jeg har lagd liste over julegavene som skal kjøpes, men jeg har fortsatt ikke begynt på den faktiske julegavehandlingen. Det er vel bare å sette i gang! 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 12. oktober #230 Del Skrevet 12. oktober Bombasi skrev (13 minutter siden): Fullført 8/32 punkt på listen min nå. Er skikkelig i siget, og ligger 14 dager foran fjorårets skjema I dag ble kjøleskap tømt og vasket, samt fryseboks tømt, avrimet og vasket. Godt å få dèt gjort før alt skal fylles opp og adventen slår inn Kalenderen viser straks midtveis i oktober. Hvor blir dagene av? Er bare litt over 2 uker til julebutikkene, julegatene, julemusikk på radioen osv kommer! Ingen framdrift i julegavene, dessverre. Har fortsatt 6/11 unnagjort. Resterende 5 SKAL bli prioritert neste 14 dager. Ellers ønsker jeg dere alle en fortsatt fin førjulstid. (Bildet fra KG fotoarkiv) Jeg bare elsker oppdateringene dine! De inspirerer! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 12. oktober Forfatter #231 Del Skrevet 12. oktober Ollibolli skrev (7 timer siden): Jeg har blitt inspirert av dere, så har begynt på rydde/vaske prosjekt i huset. Har grundig ryddet 4 av 11 rom den siste uken, og vasket skuffer/skap og alle steder vi ikke tar på vanlig ukesvask. Veldig god følelse å få det til 😄 Herlig! Inspirasjon og motivasjon er grunnen til hele tråden 😊 Ja, det er nydelig å få ting unnagjort. Og spre gjøremålene utover god tid er gjerne nødvendig hvis man lider av sykdom og/eller mottar tøffe behandlinger. Eventuelt om man lider av den hverdagslige tidsklemma. Ellers baller ting på seg. Aktivitetstilpasning med forfallende/ventet husarbeid og den magiske julen som mål Brighton skrev (42 minutter siden): Først og fremst vil jeg bare si tusen takk for så koselig førjulstråd! Etter at jeg fikk barn har den nostalgiske julemagien vendt tilbake, og med årene har jeg innsett at veldig mye av den gode julestemningen kommer gjennom juleforberedelsene. Jeg har alltid likt å være tidlig ute. Det er noe helt spesielt ved å frigjøre tid i desember til å faktisk nyte julemåneden ved å klargjøre så mye som mulig på forhånd. Så fint! 😊 Takk for at du deltar i tråden! Ja, jeg er helt på bølgelengde med deg. Juleforberedelsene skaper stemning både når det gjøres og ved at alt blir gjort. For min del har det å få gjort ting tidlig vært avgjørende for at jeg ble glad i julen igjen. Slik at desember kan brukes til å puste, ta inn inntrykkene og roe ned. Og oktober er en fin førjulsmåned Brighton skrev (47 minutter siden): Det er vel bare å sette i gang! Det er det! Som jeg sier til meg selv: "det er bare å få det gjort, for det er ingen som kommer og gjør det for deg". Sugar&Spice skrev (40 minutter siden): Jeg bare elsker oppdateringene dine! De inspirerer! Fantastisk! 😊 Takk for tilbakemelding, og takk selv til deg og dere andre som deltar. Dere inspirerer meg også. Hadde det ikke vært for tråden og dens oppdatering og påminnelser fra dere, så hadde det nok sittet hardere i å få ting unnagjort. Så fortsett å skryt i vei over juleframdriften deres. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #232 Del Skrevet 12. oktober Elsker denne tråden og gleder meg nå skikkelig til jul!!🎄 Kjøpt inn første julegave i dag og drukket julebrus i to dager. Vi tar over ny leilighet 1.november, gleder meg til pynting og baking Anonymkode: 0e4bc...46f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. oktober #233 Del Skrevet 13. oktober Vet ikke om dette inngår i de vanligste juleforberedelser, men årets julebord med jobben er ferdig planlagt 😄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 13. oktober #234 Del Skrevet 13. oktober MarianneE skrev (3 timer siden): Vet ikke om dette inngår i de vanligste juleforberedelser, men årets julebord med jobben er ferdig planlagt 😄 Det er jo absolutt en viktig juleforberedelse 🥳 Så gøy ☀️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. oktober #235 Del Skrevet 13. oktober Jeg og datteren min har funnet fram juleboken som vi har skrevet i siden vi feiret jul i eget hus for første gang. Vi har ikke skrevet så mye hittil i år, mest planlagt hva vi skal bake. Nytt av året er rosettbakkels. Jeg ble inspirert etter å ha sett det bli bakt på Hele Sverige Baker i sommer så da kjøpte jeg et jern og testet det ut. Litt rart å bake julekaker midt på sommeren, men vi fikk bekreftet at de er gode (og veldig dekorative på kakefatet!), enkle å lage og at de også smaker godt etter to uker i kakeboks. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 13. oktober #236 Del Skrevet 13. oktober Hvilke kaker baker dere? Her bor jeg med en Grinch som ikke liker julekaker(hrmpf), så de fleste klassikerne utgår. Jeg lager Rocky Road (smeltet sjokolade, peanøtter, Dumle kuttet i biter og små marshmallows rørt sammen) jevnlig gjennom hele desember, de både spises opp og gis bort kontinuerlig. Jeg lager også Chocolate chip cookies. Men skulle gjerne hatt noe mer? Samboeren min er ikke så glad i tørre kjeks, så da utgår jo mye julekaker. Finnes det noe annet tro? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #237 Del Skrevet 13. oktober Sugar&Spice skrev (53 minutter siden): Hvilke kaker baker dere? Her bor jeg med en Grinch som ikke liker julekaker(hrmpf), så de fleste klassikerne utgår. Jeg lager Rocky Road (smeltet sjokolade, peanøtter, Dumle kuttet i biter og små marshmallows rørt sammen) jevnlig gjennom hele desember, de både spises opp og gis bort kontinuerlig. Jeg lager også Chocolate chip cookies. Men skulle gjerne hatt noe mer? Samboeren min er ikke så glad i tørre kjeks, så da utgår jo mye julekaker. Finnes det noe annet tro? Litt av samme problemstilling her- så det går mest i «konfekt». Rocky Road er fast innslag. I tillegg lager jeg Oreotrøfler, en slags Sarah Bernard bare med gul suksesskrem og kransekakepinner. Og siden jeg har barn så blir det jo haugevis med pepperkaker( men de spiser jeg ikke🫣) Anonymkode: 5e233...1cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. oktober #238 Del Skrevet 13. oktober Sugar&Spice skrev (1 time siden): Hvilke kaker baker dere? Fast hvert år er pepperkaker, shortbread, kransekake, strull og bordstabelbakkels. I tillegg baker vi gjerne et par sorter til litt ut fra hva vi har lyst på. Det kan være kokosmakroner, brune pinner, havreflarn eller som i år noe helt nytt (rosettbakkels). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #239 Del Skrevet 13. oktober Fast hvert år er kakemenn og candied pecans. Ellers lager jeg også pepperkakehus, men når det kommer til å spise pepperkaker så foretrekker jeg dem man får kjøpt på butikken. Det hender jeg også stikker innom et bakeri/konditor og kjøper et par slag med julekaker. Man får gjerne kjøpt ganske små pakninger med kaker hos dem, så jeg syns det er en grei måte å få prøve litt ulike slag selv når bor alene og ikke har så mange å dele med. Anonymkode: 0e8c1...5ba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #240 Del Skrevet 13. oktober Sugar&Spice skrev (2 timer siden): Hvilke kaker baker dere? Ikke så glad i typiske julekaker selv, men bakte brune pinner i fjor og gjett om de forsvant fort så kanskje det er verdt å prøve. Anonymkode: 92845...74b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå