Gå til innhold

Førjulstråden 2024 - Skrytetråd 🎄

Bombasi

Anbefalte innlegg

Høsten står for tur, og da er førjulstiden offisielt i gang :D 

Dette er en koselig tråd hvor vi julefanatikere og andre kan skryte av hva man har fått til, fått gjort og skal gjøre inn mot juletiden. 

Har dere handlet julevarer, julepynt eller julegaver? 

Hva planlegger dere nå framover mot julen?

Og når den tid kommer: har dere kommet i gang med vasking og pynting? 

Tenk og skryt høyt om gjøremål og førjulstiden deres. Åpen debatt! 

God førjulstid ;) 

(Bildet fra KG fotoarkiv)

christmas-2995010.jpg

Endret av Bombasi
  • Liker 4
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare ca 4 måneder til jul, 3 måneder til advent og 2 måneder til julebutikkene kommer, herav sistnevnte også når folk tenner "vinterlysene" ute og kommer i skikkelig førjulsmodus. :D 

Har dere kommet i gang med planlegging, aktiviteter og julegaver nå? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 time siden):

Det er bare ca 4 måneder til jul, 3 måneder til advent og 2 måneder til julebutikkene kommer, herav sistnevnte også når folk tenner "vinterlysene" ute og kommer i skikkelig førjulsmodus. :D 

Har dere kommet i gang med planlegging, aktiviteter og julegaver nå? 

Nei,  først vil jeg kose meg med sensommer og høst før jeg tenker på jul 🍂

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freyja Valkyrie skrev (14 minutter siden):

Nei,  først vil jeg kose meg med sensommer og høst før jeg tenker på jul 🍂

Og det er helt greit det. Kos deg. 👍

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De eneste gavene som er klare er en krans  og tente lys på gravene. Resten av gavene tar jeg etterhvert.

Jeg vet hvor mange vi blir på julaften,og ingen trenger å bruke gjesterommet.

Det blir en bytur når julegranen tennes på torget,og en tur til museet på førjulssøndag om været er bra.

Kanskje jeg orker å skrive noen julekort også i år. Pynting av juletreet og baking av pepperkaker venter jeg med til studenten min kommer hjem.

Julevasken tar jeg etetrhvert som det nærmer seg.

Anonymkode: 616c6...08e

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt den første adventskalendergaven allerede :fnise: 

det blir en Gubben og Katten julebok, gjett om jeg gleder meg til å lese den for treåringen! Har ikke tenkt å gi så fine/dyre gaver hver dag, altså, men akkurat den var så fin at jeg bare måtte… :sjenert: 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I år skal jeg bruke julaften på å lage til jul for de som ikke har noe sted å være. Jeg blir alene etter forelders bortgang og jeg tenker det er fint å kunne bidra til at andre får en fin jul. Vi blir en gjeng frivillige sammen. 

Anonymkode: d9c07...255

• Liker 2
  • Hjerte 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De eneste gavene som er klare er en krans  og tente lys på gravene. Resten av gavene tar jeg etterhvert.

Jeg vet hvor mange vi blir på julaften,og ingen trenger å bruke gjesterommet.

Det blir en bytur når julegranen tennes på torget,og en tur til museet på førjulssøndag om været er bra.

Kanskje jeg orker å skrive noen julekort også i år. Pynting av juletreet og baking av pepperkaker venter jeg med til studenten min kommer hjem.

Julevasken tar jeg etetrhvert som det nærmer seg.

Anonymkode: 616c6...08e

Ja, men da er du jo i gang. :) 

Angående julekort så tenkte jeg å sende noen i år. Har ikke tradisjon for det, men tenker det kan være koselig. Det er mer spesielt enn å sende en Facebookmelding. 

Sugar&Spice skrev (2 timer siden):

Jeg har kjøpt den første adventskalendergaven allerede :fnise: 

det blir en Gubben og Katten julebok, gjett om jeg gleder meg til å lese den for treåringen! Har ikke tenkt å gi så fine/dyre gaver hver dag, altså, men akkurat den var så fin at jeg bare måtte… :sjenert: 

Se der. Høres veldig koselig ut. Kanskje gi den tidlig i desember, slik at du kan lese den i desember til barnet? :) 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I år skal jeg bruke julaften på å lage til jul for de som ikke har noe sted å være. Jeg blir alene etter forelders bortgang og jeg tenker det er fint å kunne bidra til at andre får en fin jul. Vi blir en gjeng frivillige sammen. 

Anonymkode: d9c07...255

Det høres veldig fint ut! Det blir nok en spesiell jul for deg, og forhåpentligvis i positiv fortegn. 😊 

For min del har jeg gått litt i modus. Kjenner høsten har siget inn, herav mørkere kvelder. Deilig! Herifra og til 1. januar er min tid på året. :) Har fått opp excel-arket mitt om julegaver, og har allerede letet fram julegave til 2. Kanskje 3. Så jeg er i gang - selv om det gjenstår å kjøpe dem. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (2 minutter siden):

Se der. Høres veldig koselig ut. Kanskje gi den tidlig i desember, slik at du kan lese den i desember til barnet? :) 

Planen er å gi den første desember ja 👍🏼👍🏼 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er førjulstiden offisielt i gang? Jeg skal på sommerferie om to uker!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (5 minutter siden):

Er førjulstiden offisielt i gang? Jeg skal på sommerferie om to uker!

At du har ferie på høsten er da ikke vår feil ;) 

Og ja, førjulstiden er offisielt i gang. Det går bare èn vei nå, og det er oppover! 🎄

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har kjøpt litt julepynt i julehuset i Drøbak, de har mye fint i snømenn i år ☃️

Har også kjøpt noen julegaver, den første ble kjøpt in alt i romjulen i fjor! Jeg reiser en del, og kjøper mye i utlandet. Bare holdbare ting som blir kjøpt inn så tidlig, selvsagt. Bytting av gaver er det heldigvis ingen tradisjon for min min familie og krets, så da går det fint å kose seg med gavekjøp hele året. 😊

Takk og lov ingen som har begynt med "kun gaver til voksne" heller :laugh: dvs det var et vennepar som prøvde seg, men de gjorde lynkjapp retrett da noen antok at de heller ikke forventet gaver fra de gaveløse voksne til sine egne barn. 

Anonymkode: b5902...4a9

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har kjøpt litt julepynt i julehuset i Drøbak, de har mye fint i snømenn i år ☃️

Har også kjøpt noen julegaver, den første ble kjøpt in alt i romjulen i fjor! Jeg reiser en del, og kjøper mye i utlandet. Bare holdbare ting som blir kjøpt inn så tidlig, selvsagt. Bytting av gaver er det heldigvis ingen tradisjon for min min familie og krets, så da går det fint å kose seg med gavekjøp hele året. 😊

Takk og lov ingen som har begynt med "kun gaver til voksne" heller :laugh: dvs det var et vennepar som prøvde seg, men de gjorde lynkjapp retrett da noen antok at de heller ikke forventet gaver fra de gaveløse voksne til sine egne barn. 

Jøss, er det et julehus i Drøbak? :D Kult! Snakker vi helårsåpen jul?

Du er virkelig i gang. Ingen grunn til å sitte å lure på hva man skal kjøpe helt til desember, er bare å få det unnagjort tidligst mulig. :) 

Jeg antar at jeg innen en måneds tid har handlet inn minst halvparten av gavene. Målet er å være ferdig med gavene til 30. oktober, noe som er sent for meg å være. ;) 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Just now, Bombasi said:

Jøss, er det et julehus i Drøbak? :D Kult! Snakker vi helårsåpen jul?

Javisst, et must for juleelskere! 🥰

https://www.visitgreateroslo.com/no/drobak-og-oscarsborg/artikler/drobaknissen/

Tar ofte en tur dit når julen virker alt for langt unna  🎅🎄 

Bergen har jo også et julehus, noen flere? Jeg skal også på juleshopping i London snart, de store varehusene der har åpnet juleavdelingen for sesongen for lenge siden :) 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Javisst, et must for juleelskere! 🥰

https://www.visitgreateroslo.com/no/drobak-og-oscarsborg/artikler/drobaknissen/

Tar ofte en tur dit når julen virker alt for langt unna  🎅🎄 

Bergen har jo også et julehus, noen flere? Jeg skal også på juleshopping i London snart, de store varehusene der har åpnet juleavdelingen for sesongen for lenge siden :) 

Akkurat. Nå skjønner jeg ulempen jeg har ved å være bosatt i gokk! Slike ting er virkelighetsfjernt her jeg bor ;) 

Men er nesten glad jeg ikke har slike tilbud... da hadde jeg vel handlet julepynt hele året.. 😊

London skal visst være gode julebyer, har jeg hørt..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Bombasi said:

Akkurat. Nå skjønner jeg ulempen jeg har ved å være bosatt i gokk! Slike ting er virkelighetsfjernt her jeg bor ;) 

Men er nesten glad jeg ikke har slike tilbud... da hadde jeg vel handlet julepynt hele året.. 😊

Du får satse på nettshopping :D 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du får satse på nettshopping :D 

Temu skal få kjørt seg, ihvertfall 🎅

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Bombasi said:

At du har ferie på høsten er da ikke vår feil ;) 

Og ja, førjulstiden er offisielt i gang. Det går bare èn vei nå, og det er oppover! 🎄

Ingens "feil", men her i huset kan vi ikke starte med juleforberedelsene før vi har feiret 28. oktober med greske flagg, ouzo og rebetiko. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå sniker jeg meg stille ut av denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bombasi skrev (6 minutter siden):

Tja det er ikke superbra der akkurat , blir like skuffet hver gang

Anonymkode: ab39f...76f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...