AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #1 Skrevet 21. august 2024 Jeg har vært og tatt ct av abdomen ifbm nyrer og tarmer, men beskrivelsen fra ct nevnte også grensestort hjerte, men at det ikke var noe væske rundt. Er dette noe jeg bør sjekke ut? Anonymkode: c86bc...4a2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #2 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har vært og tatt ct av abdomen ifbm nyrer og tarmer, men beskrivelsen fra ct nevnte også grensestort hjerte, men at det ikke var noe væske rundt. Er dette noe jeg bør sjekke ut? Anonymkode: c86bc...4a2 Hva sa de på CT om dette? Eller hva sier legen din? Anonymkode: 8f733...a57
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #3 Skrevet 21. august 2024 Du får informasjon fra legen din om dette. Anonymkode: d7032...171 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #4 Skrevet 21. august 2024 Ts her. Legen har ikke sagt noe om det, skrev kun at det var blant funnene, og har ellers ikke sagt noe🤷♀️ Fastlegen får jo kopi av det samme, så mulig hun kaller meg inn? Anonymkode: c86bc...4a2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #6 Skrevet 21. august 2024 Det er fastlegen din som eventuelt tar dette videre, så forhold deg til han/henne. Anonymkode: d7032...171 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #7 Skrevet 21. august 2024 Ts her. Jeg har sendt mld til fastlegen og spurt om dette er noe som skal følges opp, så får se hva hun sier. Jeg har jo selvsagt googlet, og ble jo nesten litt skremt😆🙈 Anonymkode: c86bc...4a2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #8 Skrevet 21. august 2024 Det er nok større enn gjennomsnitts-størrelsen, kun en beskrivelse av det visuelle inntrykket. Trenger ikke bety noe som helst Anonymkode: 8e38b...415
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #9 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (På 21.8.2024 den 15.27): Det er nok større enn gjennomsnitts-størrelsen, kun en beskrivelse av det visuelle inntrykket. Trenger ikke bety noe som helst Anonymkode: 8e38b...415 Har du erfaring, eller kunnskap om dette? Mtp hva du skriver? Jeg har tidligere sjekket hjertet, og da var det normalt. Det eneste som var da, var at det var en feil i sinusknuten, men dette var helt ufarlig. I 2021 ble jeg innlagt, på gastro pga oppbluss av uc. Og da tok de EKG, flere ganger, og en lege oppdaget at det var noe som ikke stemte helt, bla med rytmen og slagene. Den gangen var det ikke noe å bry seg om, det var ikke egentlig gale den gangen, men han sa at jeg burde nevne det for fastlegen fordi det kunne være at dette kunne utvikle seg. Det som også sto i denne epikrisen, sammen med om hjertet, var at det ikke var noe perikard- eller plauravæske. Det tolket jeg som at dette er noe som kan oppstå om det er noe med hjertet. Når jeg googler grensestort hjerte, så leser jeg at det kan bety noe (negativt), som plutselig død.. Anonymkode: c86bc...4a2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2024 #10 Skrevet 22. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du erfaring, eller kunnskap om dette? Mtp hva du skriver? Jeg har tidligere sjekket hjertet, og da var det normalt. Det eneste som var da, var at det var en feil i sinusknuten, men dette var helt ufarlig. I 2021 ble jeg innlagt, på gastro pga oppbluss av uc. Og da tok de EKG, flere ganger, og en lege oppdaget at det var noe som ikke stemte helt, bla med rytmen og slagene. Den gangen var det ikke noe å bry seg om, det var ikke egentlig gale den gangen, men han sa at jeg burde nevne det for fastlegen fordi det kunne være at dette kunne utvikle seg. Det som også sto i denne epikrisen, sammen med om hjertet, var at det ikke var noe perikard- eller plauravæske. Det tolket jeg som at dette er noe som kan oppstå om det er noe med hjertet. Når jeg googler grensestort hjerte, så leser jeg at det kan bety noe (negativt), som plutselig død.. Anonymkode: c86bc...4a2 Altså, rent generelt. Et hjerte bør/skal ikke være for stort, da sliter det med å jobbe godt nok, kort fortalt. Du har et grensestort hjerte. Dette kan være normalt og trenger ikke bety sykdom. Derfor jeg svarte at legen din eventuelt tar dette videre. Når du har googla har du sikkert lest om hypertrofisk kardiomyopati. Det skal du rett og slett bare overse, og så snakker du med legen 😊 Anonymkode: d7032...171 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå