Gå til innhold

Til dere som jobber som ledere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kom dere dere dit? Jeg driver å tenker på valg av utdanning. Og har ingen aning hva jeg skal velge. I forhold til mine egenskaper egner jeg meg som leder tenker jeg. Men det er jo forskjellige veier å komme seg dit, så det hjelper lite ved valg av utdanning. 
skal søke bachelor til neste høst

Anonymkode: c7a30...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen lederutdanning. Har jobbet meg oppover i selskapet. Fått flere og flere oppgaver etterhvert som har gitt med ledererfaring. Tatt på meg ulike verv underveis (verneombud, hovedverneombud, satt i AMU, fungert som coach i ulike prosjekter). 

Anonymkode: 4fcc1...b09

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags leder er det du vil være, da? Og i hvilken sektor? 

Jeg har vært mellomleder på kommunenivå og er nå prosjektleder (uten personalansvar) i privat sektor. Samme fag (landmåler). 

Stortrives som prosjektleder uten personalansvar. Opplevde det som krevende å være mellomleder med personalansvar i kommunal sektor, lite frihet til å ta egne avgjørelser, men samtidig så blir man jo ansikt utad for mange av avgjørelsene som tas. 

Har jobbet meg oppover ved å ta mye initiativ og ha god oversikt og kontroll. Ble forfremmed internt første gang, andre gang søkte jeg bare på stillingen. Får inntrykk av at de som blir ledere enten har relevant og lik erfaring eksternt eller som har blitt uunværlige internt, de som øverste leder er redd for at skal søke seg vekk. 

Anonymkode: dc507...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider