Gå til innhold

Dere som har vanvittig tidspress fordi dere har barn, studier, jobb osv - hvordan disponerer dere tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ganske mye på "tapetet", og føler at jeg ofte løper rundt som hodeløs høne og ikke får gjort så mye. Det blir for overveldende. Men alle deler av livet må gjennomføres, så jeg må bare gjennom det. Så jeg lurer på - dere som har veldig travle liv med flere ting, hvordan disponerer dere tiden? Hvordan ser en typisk dag ut for dere?

Anonymkode: 86701...4cc

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen går på jobb før vi står opp, vi står opp kl.7. jeg får ungene på skole og bhg. Så har jeg enten jobb selv, eller jeg skal på forelesning. Etter jobb er det rett å hente ungene, eventuelt videre til ettermiddags jobb (da henter mannen). Så hjem, middag, lekser, legge unger, besvime av utmattelse på sofan å legge meg kl.21. 

Om jeg har ettermiddags jobb er jeg hjemme i det ungene er på vei i seng. Mannen tar alltid kveldsstell siden jeg tar de tidlig på dag. Har jeg bare studiedag er det tid til husarbeid og alt som forfaller resten av uka blir gjort. Hiver på et klesvask hver dag.

Noen dager er det også aktiviteter for skolebarna. Da bytter vi litt på å kjøre, slik at den som har overskudd til det gjør det som føles enklest den dagen. 

Aksepterer at huset står på hode, og har en mann som tar mye av de huslige oppgavene siden jeg er overarbeida Deluxe, og egentlig totalt utmatta

Anonymkode: d1c46...03e

• Hjerte 1
Skrevet

Tre barn, fulltidsjobb og en mann som jobber veeeldig mye.

Står opp 6.00, jobb 7-15. Hvis jeg har hjemmekontor og har tid pleier jeg å bruke lunsjen på en rask ryddings. Trener 30min på møllen fra 15.00-15.30. Middag 16. Aktiviteter med barna/handling/lekser osv fra 17-20. Prøver å finne roen til 21.00.

Anonymkode: 6b9d4...fb8

Skrevet

Studerer deltid og går straks ut i fulltidsjobb, har 2 barn og 2 hunder, er gift men bor alene for tiden pga mannens jobb. Minste på 10 måneder sover ikke så bra for tiden, så det er slitsomt. Prøver å fokusere på at slike faser ikke varer evig, og straks begynner han i bhg. Legger med tidlig og har bare godtatt at akkurrat nå er det minimalt med tid for hobbier og den slags. Tar en daglig runde hvor jeg rydder unna leker og sånn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...