AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #1 Skrevet 21. august 2024 Jeg har vært arbeidsledig siden januar, var ferdig utdannet i desember. Har to bachelorgraden. Nav har hjulpet meg økonomisk siden det (takk og lov). I Juni startet jeg arbeidspraksis for å få meg mer erfaring innenfor det jeg ønsker å jobbe med. Dette har gått greit. Det jeg sliter med nå om dagen er at jeg er så vanvittig sliten. Jeg får ikke sove om nettene, er trøtt og sliten hele dagen, er mye alene (bor i annen by enn både familie og kjæreste), og føler meg bare håpløs, stresset og sliten. Angst over økonomi og fremtid. Alt hadde nok gått bedre hvis jeg bare fikk sovet skikkelig, men akkurat nå føler jeg meg ikke så bra. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for jeg vil jo for alt i verden vise meg som en god ansatt slik at sjefen på praksisplassen kan være en god referanse for meg...men de siste to ukene har vært helt grusomme. I dag føler jeg meg helt i bunn, og ja, jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Føler meg verre nå enn jeg følte når jeg var fulltidsstudent. Har noen her noen tips? Eller har noen vært i lignende situasjon? Anonymkode: df519...bba 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #2 Skrevet 21. august 2024 Tipper søvnen er vanskelig fordi du er stresset, og at det forverrer seg i tillegg når du sover dårlig. Så blir det en ond spiral. Tenker rolig yoga (yin yoga kanskje, du kan søke på youtube) og meditasjon på kveldstid kan hjelpe deg å stresse ned. Så finne en lydbok eller noe annet du kan høre på for å ikke gå inn i vanskelige tanker og følelser når du skal legge deg. Viktig å ha høyt nok søvntrykk når du skal legge deg, og da må du gjerne unngå å sove på dagtid (hvis du gjør det) og unngå å sove mye mer enn 8 timer eller snu døgnet på helg. Det selges jo også melatonin reseptfritt nå sånn i tillegg. Anonymkode: 3eeac...9f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå