Gå til innhold

Dere som har hjemmekontor (enten utelukkende hjemmekontor, eller for det meste hjemmekontor) - hva jobber dere med?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jeg som har skrevet tråden om at jeg er "stuck" på stedet jeg bor i minst 6 år på grunn av ordningen med samvær. Kortversjon: må bo der jeg bor i minst 6 år til, da jeg har 50/50 med far, ingen karrieremuligheter fysisk for meg her, og de fleste jobbene blir gitt til bekjente/går under radaren. Har hørt at det blir flere og flere jobber der man enten har heltids hjemmekontor, eller størstedelen av tiden hjemmekontor. Er det noen her som har slike jobber? Hva jobber dere med?

Anonymkode: bdf5c...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 100% hjemmekontor, jobber med programmering. Men har en 5-årig master bak meg, hadde ikke fått jobben uten den.

Anonymkode: 0ee78...d67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med kursproduksjon og kompetanseregistrering i et stort selskap. Har så mye hjemmekontor jeg selv vil. Men det er først etter noen år i firmaet, hvor jeg har vist at jeg er god i jobben og produserer det jeg skal, også om jeg sitter hjemme. 

Anonymkode: 5ee05...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er arealplanlegger og har hjemmekontor 2-3 ganger pr. uke jobber i en mindre kommune. 

Anonymkode: b296f...134

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hjemmekontor fast 2 dager i uken og mer ved behov. Jobber med forretningsutvikling.

Anonymkode: 144e7...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min jobber kun hjemmefra, han er systemutvikler.

Anonymkode: 0d120...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mye hjemmekontor, styrer dette selv, men liker å være litt på kontoret også. Arbeider som mellomleder. Teamet mitt sitter spredt rundt om på ulike lokaliteter så det spiller liten rolle hvor jeg er når jeg har møte med de. 

Anonymkode: aa91f...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leder i et IT-firma. Har ikke mye hjemmekontor fordi jeg velger det selv, men har mulighet til å ha mye hjemmekontor. Er pålagt å være fysisk tilstede på et av kontorene i utlandet noen dager i måneden, men ellers kan jeg jobbe hjemmefra så mye jeg vil. Det er riktignok noe jeg kan si fra meg om jeg ikke kan eller vil lengre, men vil da miste plassen i den ene ledergruppa (jeg er i ledergruppa som fungerer som kontaktledd mellom landene).

Kan altså ha hjemmekontor alle dager minus de dagene i utlandet + enkelte møter. Men jeg liker meg best på kontoret, heh.

Anonymkode: 2fb47...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finans. Regel om å prøve å få til 50/50 hjemmekontor vs. fysisk kontor i snitt i løpet av en måned.

Anonymkode: f6c15...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitetssikring i stort firma. Mye skriving av prosedyrer, forbedring av prosesser, sørge for at vi er iht krav, regulasjoner, grenser, produsere dokumentasjon (må da inn på jobb for å se, skaffe og bekrefte info men mye av jobben er skriving), risikovurderinger, opplæring (kan gjøres over nett). Jobber hjemme 3-4 dager i uka, vanligvis, planlegger hva jeg fysisk må gjøre før jeg drar til jobb, og er med på noen fysiske møter for å ga et bedre forhold til folk.

Anonymkode: fae40...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunal HR mellomleder. 60% hjemmekontor siden kommunen skal spare penger og derfor nesten ikke har kontorplass lenger. 

Anonymkode: 51cdf...837

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finans, er på kontoret en dag i uken. Men styrer dette helt selv

Anonymkode: c209a...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vitenskapelig ansatt på universitet. Så lenge jeg er tilstede på fysisk undervisning så gir lederen min beng i hvor jeg jobber. Det passer meg utmerket, for vi har ikke egne kontorer og det er i stor grad konsentrasjonsarbeid jeg driver med. 

Anonymkode: f3ccd...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har mye hjemmekontor, styrer dette selv, men liker å være litt på kontoret også. Arbeider som mellomleder. Teamet mitt sitter spredt rundt om på ulike lokaliteter så det spiller liten rolle hvor jeg er når jeg har møte med de. 

Anonymkode: aa91f...5ba

Hva gjør du i praksis?

Anonymkode: c0012...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finans her og, men er jo på kontoret innimellom. 

Har som andre nevner fem års utdannelse, og en del år på kontoret der jeg har lært av andre først. 

Anonymkode: 04485...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så misunnelig på dere som får lov til å ha hjemmekontor. Jeg kan gjøre jobben min mye bedre hjemmefra men idiotledelsen har bestemt at alle må innfinne seg på kontoret, der vi alle (unntatt idiotledelsen) må sitte i åpent kontorlandskap.

Anonymkode: 5f155...61f

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veileder i NAV, har hybridkontor (delvis hjemmekontor).

Anonymkode: bed36...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet de 7 siste mnd på hjemmekontor. Dvs jeg har forretningsadresse hjemme og jobber i eget selskap. 

Jobber med regnskap. 

Anonymkode: b00ce...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er så misunnelig på dere som får lov til å ha hjemmekontor. Jeg kan gjøre jobben min mye bedre hjemmefra men idiotledelsen har bestemt at alle må innfinne seg på kontoret, der vi alle (unntatt idiotledelsen) må sitte i åpent kontorlandskap.

Anonymkode: 5f155...61f

Jeg ble også tvunget inn i åpent kontorlandskap. Syntes det var vanskelig å konsentrere seg. Jeg fikk mye vondt i hodet. Savnet det gamle cellekontoret. Endte med å få en annen jobb med bare hjemmekontor, bare for å klare å gjennomføre en jobb. Synd at alle skal tvinges til å konsentrere seg i åpne landskap. 

Anonymkode: 8c9ff...388

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...