Gå til innhold

Det er IKKE greit å dele saker som blir betrodd dere av venner og familie med kjærestene deres!

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker dette er litt typisk sånn det er i begynnelsen med første seriøse kjæreste, da skal man liksom dele alt. Voksne folk utleverer ikke vennene sine til partner. 

Anonymkode: a4208...73d

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Gjelder ikke bare partnere. Jeg har delt noen ting med mine søsken, og bedt innstendig om å ikke dele med våre foreldre fordi jeg vil ikke at de skal bekymre seg mer enn de allerede gjør. Dermed tenkte jeg at de klarte det ihvertfall av hensyn til gamlingene. Men nei. Jeg sliter med å kommunisere med mine søsken fordi jeg kan ikke være meg selv lenger.

Anonymkode: 25e8e...dc4

• Liker 3
  • Hjerte 5
Skrevet

Vel… Når man er voksen, og i et godt og langvarig forhold, er partneren ens nærmeste.

Det er min rett å dele med ham det jeg synes er viktig. Ektefelle er nærmere enn venner for meg, og lojaliteten ligger derfor aller først der. Blir det uttrykkelig sagt at ingen må få vite det, er det litt annerledes.

Anonymkode: 008a0...9e5

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 22
Skrevet

Er en grunn for at det er lurt å holde for seg selv det man ikke er interessert i at andre skal vite. Folk deler jo alt fra passord til mail og bestevennens innerste hemmeligheter med partner.

Vil du ikke at det skal bli delt med noen så holder du kjeft. For ingen holder helt tett.

Folk er dumme, tenker ikke over hva de deler og tror at alt er tett men de aller fleste lekker som en sil til partnerne sine. Tenk da, de er jo så dumme at deler passord og bank id, og så er du så dum at du tror at noe du sier ikke blir fortalt videre? Fol flest er faktisk ikke til å stole på når det gjelder slikt.

Anonymkode: 2eea7...c36

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Mannen er min beste og nærmeste venn. Vi har vært tett på hverandre og delt gleder og sorg i 15 år. Hva enn jeg sier til han holder han tett om og jeg anser det nesten som en selvfølge at folk vet vi er tette og snakker om alt.

Anonymkode: 0ec0e...940

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg hadde ei venninne som hadde holdningen "det jeg vet, vet typen min". Alle andres betroelser og problemer ble snakket om under frokost og middagsbordet. Helt ufiltret. Det er en uting og folk sluttet helt å snakke og dele med henne. Rart hva? 

Anonymkode: 23ded...33e

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mannen er min beste og nærmeste venn. Vi har vært tett på hverandre og delt gleder og sorg i 15 år. Hva enn jeg sier til han holder han tett om og jeg anser det nesten som en selvfølge at folk vet vi er tette og snakker om alt.

Anonymkode: 0ec0e...940

Da hadde ikke jeg som venn betrodd meg til deg. Jeg er godt voksen og de fleste av mine venner og meg selv har vært gift i 20+ år. Dersom noen sier noe til meg i fortrolighet går det selvfølgelig ikke videre, det er jo ikke min hemmelighet til å dele. Alt som angår meg sier jeg til partner, men han har ingen rett ( eller forventninger ) til  å vite betroelser fra andre. 

Anonymkode: a4208...73d

• Liker 31
  • Nyttig 14
Skrevet

Min partner er,som flere andre her sier, min beste venn og den jeg sier alt til. Selvsagt er det ikke alt som mine venner sier som er interessant for han. Men mye forteller jeg, fordi jeg vet at det ikke går videre. Ting som skjer på jobb, som angår meg og som andre har part i, får han selvsagt vite. Et sted må jeg ventilere. 

Men passord og koder deler vi ikke, det er en helt annen sak. 

Anonymkode: c435d...13d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Gjelder ikke bare partnere. Jeg har delt noen ting med mine søsken, og bedt innstendig om å ikke dele med våre foreldre fordi jeg vil ikke at de skal bekymre seg mer enn de allerede gjør. Dermed tenkte jeg at de klarte det ihvertfall av hensyn til gamlingene. Men nei. Jeg sliter med å kommunisere med mine søsken fordi jeg kan ikke være meg selv lenger.

Anonymkode: 25e8e...dc4

Du kan være deg selv 100%. Du har bare ikke fasiten på hva gamlingene bør høre og ikke.

Anonymkode: 1cd9b...13e

Skrevet

Min samboer er også min nærmeste, og en jeg anser som min beste venn, men om mine venner betror seg til meg i fortrolighet, så er det en selvfølge for meg å bevare den hemmeligheten, og ikke bryte tilliten. Man er fremdeles to individer selvom man er er par. Det er ikke opp til meg å avgjøre hva jeg kan dele av andres hemmeligheter. 

Anonymkode: df3e4...efa

• Liker 23
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er min rett å dele med ham det jeg synes er viktig. Ektefelle er nærmere enn venner for meg, og lojaliteten ligger derfor aller først der...

Da håper jeg du uttrykkelig sier det, så andre slipper å betro deg ting du deler videre. 

Anonymkode: 3fa94...702

• Liker 33
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da håper jeg du uttrykkelig sier det, så andre slipper å betro deg ting du deler videre. 

Vel, jeg ser på det som en selvfølge at partneren er nærmest. Så det er kanskje den som deler som bør uttrykke at noe er hemmelig. Eller ikke dele det i det hele tatt, hvis informasjonen kommer med betingelser.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vel, jeg ser på det som en selvfølge at partneren er nærmest. Så det er kanskje den som deler som bør uttrykke at noe er hemmelig. Eller ikke dele det i det hele tatt, hvis informasjonen kommer med betingelser.

Kan virke som ikke skjønner fortrolighet. Men det er kanskje sånn at folk rett og slett ikke betror seg til deg, om de merker dette ved deg eller tom er sånn selv. Da løser det jo seg av seg selv.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du blander jo begreper her.

Hvem som står deg nærmest, har vel ingenting å si på om du bevarer en hemmelighet?

At du deler ALT som angår deg med din partner, er så. Men å dele andre sitt fordi du ser på deg og din mann som en enhet, er jo helt bak mål.

Anonymkode: ffa3b...c78

• Liker 32
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Men hvorfor i all verden skal du dele samtaler med venner og deres betroelser med din partner? Er du ikke et eget individ? Klarer du ikke være en normal venn? For en merkelig tankegang. 

Om venner betror seg til meg kunne det ikke falt meg inn å fortelle dette til partner. Han har da virkelig ikke noe med dette å gjøre. Dette har noe med respekt for vennene dine å gjøre. 

Anonymkode: dc6c7...949

• Liker 22
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel… Når man er voksen, og i et godt og langvarig forhold, er partneren ens nærmeste.

Det er min rett å dele med ham det jeg synes er viktig. Ektefelle er nærmere enn venner for meg, og lojaliteten ligger derfor aller først der. Blir det uttrykkelig sagt at ingen må få vite det, er det litt annerledes.

Absolutt ikke. Alle personer som står en nær har man en slik type lojalitet til og det er ikke din business å dele andres privatliv. Det vedkommer ikke kjæresten din en plass ting jeg betror deg.

Fortsetter du å øse ut og gjøre slike tillitsbrudd risikerer du å sitte igjen med null nære personer. Ganske kjipt den dagen du blir singel igjen og ingen gidder å støtte deg.

Anonymkode: 14abd...4cb

• Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg stoler på partneren min: han forteller ikke andre ting som er hemmelig som jeg har sagt. Ellers er det selvfølgelig visse ting jeg ikke forteller han, når jeg vet at han kommer ikke til å forstå situasjonen på riktig måte, at han er ikke riktig person å fortelle. Jeg forteller jo heller ikke ting "bare for å fortelle" fordi vi ikke har annet å snakke om, men fordi jeg gjerne skulle hatt innspill.

Ellers lærte jeg en stund siden: vil man virkelig ikke at folk skal vite ting så er det oftest bedre å holde tett. Ellers kan man relativt enkelt finne ut hvor mye man kan stole på folk ut ifra hvor mye de forteller til deg om andre de kjenner.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Men hvorfor i all verden skal du dele samtaler med venner og deres betroelser med din partner? Er du ikke et eget individ? Klarer du ikke være en normal venn? For en merkelig tankegang. 

Om venner betror seg til meg kunne det ikke falt meg inn å fortelle dette til partner. Han har da virkelig ikke noe med dette å gjøre. Dette har noe med respekt for vennene dine å gjøre. 

Anonymkode: dc6c7...949

Både og. Folk har både legitime og idiotiske grunner for å be andre holde tett. Om grunnen er idiotisk, er det fritt fram.

Det er liksom ikke slik at den som betror seg alltid er den å høre på.

Anonymkode: 1cd9b...13e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...