AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #1 Skrevet 21. august 2024 Noen dager har jeg masse tid til trening turer og oppmerksomhet. Andre dager er litt kjedeligere. Er det riktige å «slite ut» hunden de dagene jeg har mulighet, med masse aktivitet slik at den kan hvile ekstra godt de dagene jeg er opptatt? Eller gir jeg hundene store forventninger av å gi så mye, at den blir urolig og forventningsfull de dagene den må ligge mer i ro? Er det best å etterstrebe mest mulig rutiner og like dager? Anonymkode: 1ffd5...262
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #2 Skrevet 21. august 2024 Det kommer sikkert an på rasen. Vi har reingjeter, og den er avlet til å spare på energien de dagene den ikke jobber. Det går altså bra med lange løpeturer noen dager og minimalt med lufting andre dager. Etter 4-5 dager i ro, begynner han å bli litt rastløs, men det er sjeldent det går så lenge for vår del. Anonymkode: 553f7...374
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #3 Skrevet 21. august 2024 Bedre med veldig aktive dager, og rolige dager. Enn at du begrenser aktivitet de dagene du har overskudd, slik at summen av aktivitet per uke blir lav. Tror de aller fleste har det sånn, er i hvertfall sånn hos oss. Han får tur daglig, men innimellom er været så dårlig, eller jeg fryktelig sliten/syk og da blir det naturlig nok kun et par tisseturer. Han kan heldigvis stå mye ute i bånd, og dersom jeg merker at han er litt utålmodig så ordner jeg en ball med godbiter i, eller snusematte hvor jeg gjemmer små godbiter inni. Pluss bein som han bruker tid på. Da er han fornøyd etterpå Kommer sikkert en hel haug NKK mennesker her nå, å gir meg pekefingeren. Men hunden min er nå senior og han har levd et langt, friskt og veldig lykkelig liv, så kritikk kunne jeg ikke brydd meg mindre om forresten, hunden er en stor og aktiv rase! Men han har av og på knapp❤️ Anonymkode: 52656...439 1 1
Myrmica Skrevet 21. august 2024 #4 Skrevet 21. august 2024 Hos oss er det noen dager med masse aktivitet, og noen dager som er veldig late, med bare tisseturer ut i buskene. Det fungerer fint for hundene her i hvert fall 😊
KnitAndCoffee Skrevet 21. august 2024 #5 Skrevet 21. august 2024 Jeg har en svært aktiv rase, men han må også finne seg i at enkelte dager er "hviledager" enten han vil det eller ikke. Finner da på alternativ underholdning, hvis jeg da ikke er så syk at jeg ikke greier det. (Men er jeg skikkelig syk så er han uansett opptatt av å passe på meg.) Har det slik at han uansett får luftet seg fritt (stor hundegård) hvis det blir en dag uten tur/kortere tur.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #6 Skrevet 21. august 2024 Jeg har to av en veldig aktiv rase. Vi har veldig travle dager, og også kjedelige dager. De tåler fint kjedelige dager, spesielt fordi de hater dårlig vær. Er jeg syk, så går de nærmest i dvale. Selv om vi har masse travle dager, forventer de det ikke til det punktet hvor de blir frustrerte om det kommer en kjedelig dag. De merker veldig fort om det blir en rolig dag, og tilpasser seg. De slet med det som unghunder, men etter at de ble voksne, har de ikke hatt noe problem med å tilpasse seg Anonymkode: 05745...8dc
Anonymbruker*** Skrevet 21. august 2024 #7 Skrevet 21. august 2024 Veldig aktive dager er bare supert for hundene. Har man fokus på å trene ro inne tåler de fint variert aktivitetsnivå og hviledager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå