AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #1 Skrevet 21. august 2024 Jeg kysset en annen for 13 år siden. Hadde vært sammen med samboer i noen år, og følte meg oversett og tatt for gitt. På samme tidspunkt hadde jeg en kollega som flørtet med meg, og for å være ærlig så likte jeg oppmerksomheten. Vi kysset flere ganger. Jeg skjønte at dette ikke kunne pågå, og måtte velge mellom å slå opp med samboer eller kutte kontakten. Jeg kuttet kontakten med kollegaen, som flyttet til en annen by. Har ikke hatt kontakt siden. Jeg har aldri gjort noe lignende før eller siden, og er fortsatt sammen med samboer. Men jeg har aldri sagt hva jeg gjorde. Jeg angrer forferdelig på det jeg har gjort, og dveler ofte på hva som er riktig å gjøre. Jeg har ikke sagt det til samboer, da jeg selv ikke ville visst hvis han hadde gjort noe lignende - men valgte meg. Jeg føler også at det er mest for å lette min egen samvittighet. Men jeg er usikker… Bør jeg si det til samboer? Anonymkode: 7da15...e5e
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #4 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg kysset en annen for 13 år siden. Hadde vært sammen med samboer i noen år, og følte meg oversett og tatt for gitt. På samme tidspunkt hadde jeg en kollega som flørtet med meg, og for å være ærlig så likte jeg oppmerksomheten. Vi kysset flere ganger. Jeg skjønte at dette ikke kunne pågå, og måtte velge mellom å slå opp med samboer eller kutte kontakten. Jeg kuttet kontakten med kollegaen, som flyttet til en annen by. Har ikke hatt kontakt siden. Jeg har aldri gjort noe lignende før eller siden, og er fortsatt sammen med samboer. Men jeg har aldri sagt hva jeg gjorde. Jeg angrer forferdelig på det jeg har gjort, og dveler ofte på hva som er riktig å gjøre. Jeg har ikke sagt det til samboer, da jeg selv ikke ville visst hvis han hadde gjort noe lignende - men valgte meg. Jeg føler også at det er mest for å lette min egen samvittighet. Men jeg er usikker… Bør jeg si det til samboer? Anonymkode: 7da15...e5e Etter 13 år, nei. Som du sier selv, det er mest for å lette din egen samvittighet… Det kommer ingenting godt med å si det nå, så lenge etter. Anonymkode: 3f6d2...e17 11
Fremmed fugl Skrevet 21. august 2024 #5 Skrevet 21. august 2024 Vanskelig å vite, fordi det handler om din samboer. Kanskje han merket noe på den tiden, var bekymret og usikker på grunn av din relasjon til kollegaen. Du kanskje gaslightet han når han tok det opp med "du er sykelig sjalu, jeg og X er kun venner, jeg må kunne ha mannlige venner". Så etter det kanskje han har fortsatt en usikkerhet rundt det med deg og slikt. "Er noe jeg fortsatt har dårlig samvittighet for, hvordan jeg behandlet deg når du var sjalu på X..." Kanskje en slik samtale kan styrke deres forhold, eller kanskje det kan ødelegge. Det er du som vet best, du kjenner deres forhistorie, hvor dere er nå, og din samboer. Hvis du er usikker på om din samboer var sjalu på denne andre mannen, kan du starte en samtale om sjalusi, fortelle når du har vær sjalu og spørre om han har vært det opp gjennom årene. Hvis din samboer aldri reagerte på dette, det er avsluttet kontant fra din side, og dere har det supert sammen idag. Nei, da skal du ikke si noe. 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #6 Skrevet 21. august 2024 Dette er din bør å bære. Ved å si ifra vil du bare legge børen over på din samboer, og det høres ikke rett ut for meg. Ja, det blir lettere for deg, men det er din feil og du som bør lide i den grad noen trenger å lide. Det aller beste er om du klarer å legge det bak deg. Så lenge du ikke har tenkt å gjøre noe sånt igjen, kommer det ikke noe godt ut av å dvele ved det. Anonymkode: 1aa75...8fd 5 3
FrkSolsikke Skrevet 21. august 2024 #7 Skrevet 21. august 2024 Nei, du bør ikke si noe. han kan bli usikker og ikke stole på deg mer, og hvis du vet at du ikke har gjort noe lignende de siste 13 år siden, er det dumt at han bli usikker på deg. Legg det bak deg, det er en erfaring, og du vet at det ikke skjer igjen. 5 1
911 Skrevet 21. august 2024 #8 Skrevet 21. august 2024 Et vanskelig dilemma dette. Personlig ville jeg visst, og tilgitt, men jeg er ikke en spesielt sjalu person. Du vet nok best hvordan din samboer trolig vil reagere. Det verste i denne saken er etter min mening forelskelsen du følte for kollegaen din og ikke kyssene. 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #9 Skrevet 21. august 2024 NEI! Din feil og din byrde. Ikke ødelegg for andre i tillegg. Anonymkode: 70df7...baf 3
Bippeti Skrevet 21. august 2024 #10 Skrevet 21. august 2024 Dette burde du jobbe med å ikke anse som en byrde lenger. Ingen vits i å leve med skam over dette, kyssing er ganske uskyldig, du gikk ikke videre, og 13 år er veldig lang tid! Ikke tenk mer på det vil jeg si, for dere begges del. Du har bare ett liv, og å lage trøbbel av dette nå er helt bortkasta bruk av tid og energi vil jeg si, da. 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #11 Skrevet 21. august 2024 5 hours ago, Bippeti said: Dette burde du jobbe med å ikke anse som en byrde lenger. Ingen vits i å leve med skam over dette, kyssing er ganske uskyldig, du gikk ikke videre, og 13 år er veldig lang tid! Ikke tenk mer på det vil jeg si, for dere begges del. Du har bare ett liv, og å lage trøbbel av dette nå er helt bortkasta bruk av tid og energi vil jeg si, da. Kyssing er IKKE "ganske uskyldig" - med mindre du er 14 år. Anonymkode: a4db5...5c9
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #12 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg kysset en annen for 13 år siden. Hadde vært sammen med samboer i noen år, og følte meg oversett og tatt for gitt. På samme tidspunkt hadde jeg en kollega som flørtet med meg, og for å være ærlig så likte jeg oppmerksomheten. Vi kysset flere ganger. Jeg skjønte at dette ikke kunne pågå, og måtte velge mellom å slå opp med samboer eller kutte kontakten. Jeg kuttet kontakten med kollegaen, som flyttet til en annen by. Har ikke hatt kontakt siden. Jeg har aldri gjort noe lignende før eller siden, og er fortsatt sammen med samboer. Men jeg har aldri sagt hva jeg gjorde. Jeg angrer forferdelig på det jeg har gjort, og dveler ofte på hva som er riktig å gjøre. Jeg har ikke sagt det til samboer, da jeg selv ikke ville visst hvis han hadde gjort noe lignende - men valgte meg. Jeg føler også at det er mest for å lette min egen samvittighet. Men jeg er usikker… Bør jeg si det til samboer? Anonymkode: 7da15...e5e Hvorfor? Hva ønsker du og oppnå? Er det å lette på DIN samvittighet bedre når du kan dele den med din samboer? Hva tror du din samboer vil tenke når du deler dette nå? Hva om han forteller det samme, eller noe enda verre? Vil det føles godt? Anonymkode: f0d9e...05d 2
Bippeti Skrevet 21. august 2024 #13 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Kyssing er IKKE "ganske uskyldig" - med mindre du er 14 år. Anonymkode: a4db5...5c9 Jeg vil nå påstå det er det da om det slutter der. Særlig etter 13 år? Bør være 14 for å tenke det er verdt å lage drama av det tenker jeg, selv om det regnestykket ikke går opp. Men du står fritt til å mene hva du vil, akkurat som jeg gjør. 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #15 Skrevet 21. august 2024 Selvsagt ikke. Det er kun menn som skal fortelle partner om utroskap. Anonymkode: cd726...8b9 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #16 Skrevet 21. august 2024 Nei, vann under broen. Du kan ikke komme drassende etter 13 år. Glem hele greia, det virker som du har tatt ditt valg. Lev et godt liv med partner. Anonymkode: 47474...4a0
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #17 Skrevet 21. august 2024 Jeg ville ikke ha visst, det hadde ødelagt mye, kanskje alt. Anonymkode: 0b644...f99
Nowayback Skrevet 21. august 2024 #18 Skrevet 21. august 2024 (endret) Sofie Maria skrev (14 timer siden): NEI Hva skjedde med ærlighet varer lengst? Det gjelder kanskje bare menn? Endret 21. august 2024 av DelvisPresley
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #20 Skrevet 21. august 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Kyssing er IKKE "ganske uskyldig" - med mindre du er 14 år. Anonymkode: a4db5...5c9 Jo det er det og når det er 13 år siden begynner det å bli komisk og fortsatt bruke en kalori på å tenke på det. Anonymkode: 8cbd0...3b1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå