AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #1 Skrevet 20. august 2024 Er 35 og har plutselig begynt å slite masse med angst og tvangstanker. Kjenner nesten ikke igjen meg selv og det virker ikke å bli bedre... Fra jeg var 21 til 29 hadde jeg store rusproblemer. Var i dårlige miljøer, sykehus, glattcelle, voldtekt osv. Fikk aldri noen reaksjon på dette men la det bare bak meg. Dro i behandling og kom meg ut av det. Møtte en fantastisk mann og begynte å studere. Er nå på siste året på sykepleie og vi har holdt på med IVF parallelt med dette i to år. Er også i 50% stilling. Rett før sommeren ble jeg plutselig slått i bakken av angst og tvangstanker. Blir bare værre og værre. Kan dette være gamle traumer som kommer tilbake nå eller skyldes det "bare" at jeg står i stressende ting nå? Har tålt så mye før uten å reagere og er så lite vant til å være så skjør som jeg føler meg nå... Anonymkode: 9f75d...fe7
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #2 Skrevet 20. august 2024 Dersom man ikke bearbeider kriser eller traumatiske opplevelser så kan traumereaksjoner oppstå / komme til overflaten lenge etterpå. Det kan være store eller små ting som trigger det, men det viktigste er at du nå tar tak i dette og søker behandling slik at du ikke forblir traumatisert Anonymkode: bcf99...794 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #3 Skrevet 21. august 2024 Hei! Stress kan forklare dette, ja. Man kan tåle stress godt lenge (tilsynelatende) og så er plutselig glasset fullt. Men altså, IVF er jo kjempetøft. Medisinene man får kan virkelig gi hvem som helst angst og dere har holdt på i 2 år? Jeg synes ikke det er rart at du har det vanskelig nå. Kan du snakke med legen din om dette? Anonymkode: 9e2f1...7e7
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #4 Skrevet 21. august 2024 Ja dessverre. Det som ikke bearbeides kommer alltid tilbake i en eller annen form. Ubehandlede traumer og stress må være den verste kombinasjonen. Anonymkode: 3185e...57e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå