AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #1 Skrevet 20. august 2024 Hei. Jeg trenger tips til noen gode alternative behandlere (f.eks healer e.l.) Har gått til psykolog i mange år for div psykiske utfordringer, bla depresjon og angst. Har innsett etter hvert hvor lite de faktisk kan hjelpe meg. Er så lei av aldri få noe konkrete tips/råd, og ikke engang noe bekreftelse/diagnose e.l. Føles bare som å snakke og tømme meg til en dokke som "lytter" uten å bidra med noe faktisk hjelp eller helbredelse av noe slag. Fikk faktisk råd av DPS å slutte i behandling. Samtidig har jeg mer selvmordstanker nå en noen gang, og tenker på det hver dag. Føler jeg trenger noe mer sjelelig hjelp på en måte, fremfor en klinisk behandler som ikke kan si eller gjøre noe som helst konkret av råd/svar/veiledning. Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er på et punkt i livet (40-årene) hvor jeg må ta noen store avgjørelser om livet mitt, og enten løser det seg eller så er det ikke noe mer for meg i dette livet. Jeg er desperat etter noe helbredelse og ikke minst hjelp til å finne en vei videre. Trenger litt "guidance" i tillegg til sjelelig helbredelse rett og slett. Håper noen kan gi noen gode råd eller har noen erfaringer å dele. Kanskje noen du vet om som er flink? Da er jeg åpen for det meste. Anonymkode: 9eaaa...f84
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #2 Skrevet 20. august 2024 Jeg har slitt i 20 år inn og ut på dps. Synes også samtaleterapi er en type hjelp som har gått litt i stå for min del. Har hatt svært godt av healing og meditasjon. Nå føler jeg endelig at tåken letter litt liksom. Healere driver gjerne med en mer holistisk holdning samt at det sjelelige får stor plass. Kan virkelig anbefale at du gjør et forsøk hos en alternativ behandler, kanskje er det akkurat det som er riktig for deg der du er i livet nå! Vil ikke rope ut spesifikk navn her, men går til en healer i Oslo som er svært dyktig Anonymkode: 465f5...d18 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #3 Skrevet 20. august 2024 Test kommunens psykiske helsetjeneste-,de er dritgode og gratis!!! Anonymkode: d8145...5e2 1 1
måbare80 Skrevet 20. august 2024 #4 Skrevet 20. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har slitt i 20 år inn og ut på dps. Synes også samtaleterapi er en type hjelp som har gått litt i stå for min del. Har hatt svært godt av healing og meditasjon. Nå føler jeg endelig at tåken letter litt liksom. Healere driver gjerne med en mer holistisk holdning samt at det sjelelige får stor plass. Kan virkelig anbefale at du gjør et forsøk hos en alternativ behandler, kanskje er det akkurat det som er riktig for deg der du er i livet nå! Vil ikke rope ut spesifikk navn her, men går til en healer i Oslo som er svært dyktig Anonymkode: 465f5...d18 . Endret 20. august 2024 av måbare80
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #5 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har slitt i 20 år inn og ut på dps. Synes også samtaleterapi er en type hjelp som har gått litt i stå for min del. Har hatt svært godt av healing og meditasjon. Nå føler jeg endelig at tåken letter litt liksom. Healere driver gjerne med en mer holistisk holdning samt at det sjelelige får stor plass. Kan virkelig anbefale at du gjør et forsøk hos en alternativ behandler, kanskje er det akkurat det som er riktig for deg der du er i livet nå! Vil ikke rope ut spesifikk navn her, men går til en healer i Oslo som er svært dyktig Anonymkode: 465f5...d18 Takk for svar! Godt å vite at andre har hatt hjelp av det, det gir litt håp Anonymkode: 9eaaa...f84
Softgun Skrevet 20. august 2024 #6 Skrevet 20. august 2024 Sjekk ut disse: https://sofiasenteret.no https://www.iopt.no 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #7 Skrevet 20. august 2024 Jeg har tatt kurs her, og fått god hjelp av det. Unique Mind ESP® - Reduserer stress og gir økt livskvalitet Anonymkode: 06c5b...636 1
Softgun Skrevet 20. august 2024 #8 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Test kommunens psykiske helsetjeneste-,de er dritgode og gratis!!! Anonymkode: d8145...5e2 Dette er noe av det mest uvanlige jeg har hørt på lenge. Hvordan og hvilken hjelp fikk du? 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #9 Skrevet 20. august 2024 44 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har slitt i 20 år inn og ut på dps. Synes også samtaleterapi er en type hjelp som har gått litt i stå for min del. Har hatt svært godt av healing og meditasjon. Nå føler jeg endelig at tåken letter litt liksom. Healere driver gjerne med en mer holistisk holdning samt at det sjelelige får stor plass. Kan virkelig anbefale at du gjør et forsøk hos en alternativ behandler, kanskje er det akkurat det som er riktig for deg der du er i livet nå! Vil ikke rope ut spesifikk navn her, men går til en healer i Oslo som er svært dyktig Anonymkode: 465f5...d18 Hva er det sjelelige vs det emosjonelle, liksom? Anonymkode: c9742...14b
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #10 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har tatt kurs her, og fått god hjelp av det. Unique Mind ESP® - Reduserer stress og gir økt livskvalitet Anonymkode: 06c5b...636 Softgun skrev (12 minutter siden): Sjekk ut disse: https://sofiasenteret.no https://www.iopt.no Dette så veldig interessant ut. Rart at jeg aldri har hørt om dette før. Skal virkelig sjekke ut nærmere. Tusen takk! 😊 Anonymkode: 9eaaa...f84
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #11 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er det sjelelige vs det emosjonelle, liksom? Anonymkode: c9742...14b Det sjelelige er mer filosofisk og går mer på de virkelig store spørsmålene her i livet. For meg handler det sjelelige mer om et eksistensielt nivå, ikke bare hva jeg føler i dag eller i morgen eller i forrige uke (som jeg opplevde det som at dps var mest opptatt av). Anonymkode: 465f5...d18 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #12 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er det sjelelige vs det emosjonelle, liksom? Anonymkode: c9742...14b TS her. Har ikke et klart begrep over forskjellene jeg heller, men for min del føles det ut som psykologien er veldig klinisk. Det handler om diagnoser og det er om å gjøre å ikke gi noe svar eller veiledning. Jeg kan være emosjonell og dele følelsene mine, men det blir bare sted å tømme følelsene.. Jeg skal styre alt, ikke noe hjelp fra utsiden til å gå dypere og søke inn i meg selv, og heller ikke noe konkrete tips/råd. Anonymkode: 9eaaa...f84
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #13 Skrevet 20. august 2024 Just now, AnonymBruker said: TS her. Har ikke et klart begrep over forskjellene jeg heller, men for min del føles det ut som psykologien er veldig klinisk. Det handler om diagnoser og det er om å gjøre å ikke gi noe svar eller veiledning. Jeg kan være emosjonell og dele følelsene mine, men det blir bare sted å tømme følelsene.. Jeg skal styre alt, ikke noe hjelp fra utsiden til å gå dypere og søke inn i meg selv, og heller ikke noe konkrete tips/råd. Anonymkode: 9eaaa...f84 Da har du hatt dårlig psykolog. Det finnes eksistensiell psykologi. Det finnes plass for religion/åndelighet i psykologi (ref C Jung f eks). Hvis du får masse ut av healing- good for you/you do you! Men stort sett er det kvakksalveri uten noen som helst kvalitetskontroll til skyhøy pris. Anonymkode: c9742...14b 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #14 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det sjelelige er mer filosofisk og går mer på de virkelig store spørsmålene her i livet. For meg handler det sjelelige mer om et eksistensielt nivå, ikke bare hva jeg føler i dag eller i morgen eller i forrige uke (som jeg opplevde det som at dps var mest opptatt av). Anonymkode: 465f5...d18 Det var et bedre svar enn mitt, er enig i det. Føler også det går dypere, mer eksistensielt, fremfor bare "følelser". Anonymkode: 9eaaa...f84
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #15 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da har du hatt dårlig psykolog. Det finnes eksistensiell psykologi. Det finnes plass for religion/åndelighet i psykologi (ref C Jung f eks). Hvis du får masse ut av healing- good for you/you do you! Men stort sett er det kvakksalveri uten noen som helst kvalitetskontroll til skyhøy pris. Anonymkode: c9742...14b Ja tror jeg har hatt en del dårlige behandlere, bla psykiatere som virker helt gærne selv. Følte meg helt mind-fucked når jeg gikk derfra noen ganger. Har gått til en privat og litt dps i det siste. Føler generellt at det er SÅ redde for å gi noe som helst styring. Ikke en gang få en bekreftelse på at jeg har depresjon. Ingen konkretisering eller bekreftelse av min tilstand, bare en skamlegging av at jeg "har jo fått mye hjelp", og nå kanskje på tide å prøve noe annet. Altså gå uten hjelp. Får meg til å føle meg som jeg skaper mine egen problemer, og det er ingen ting å hjelpe meg med, fremfor å innrømme at de kommer til kort på noen ting. Og da mener jeg spesielt det sjelelige. Derfor begynner jeg å bli desperat etter andre måter. Anonymkode: 9eaaa...f84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå