AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #1 Skrevet 20. august 2024 Hei Har aldri vært den som er sunnest og teller ikke kalori osv. Men vet at man bør ha variert middag med fisk, kjøtt, osv og grønnsaker ved siden osv osv. Sender med barna frukt hver dag i matpakken. Av og til får de nugatti på brødet når de skal på tur. Ved oppstart av skolen igår fikk alle trinnene på skolen beskjed at det er ikke lov å ta med noe mat som inneholder nøtter da det kan gå utover elever som har allergi. Men de nevner ikke hva, ja det kan jo være alt. Alt fra mellombarer som barna av og til får med seg på tur, og andre ting jeg ikke kommer på. Men er nugatti et av dem? Altså nøtter Anonymkode: 50924...a5f
Daisy-love Skrevet 20. august 2024 #2 Skrevet 20. august 2024 (endret) Nugatti har hasselnøtter i seg, så mest sannsynlig må du droppe det. Sjokade er uten tilsatt nøtter, men kan ha spor om jeg husker riktig. Ellers bør skolen informere skikkelig om hva dere skal unngå. Om det er alle typer nøtter, eller kun noen. Peanøtt er f.eks egentlig ikke en nøtt, men en belgfrukt. Endret 20. august 2024 av Daisy-love 1
nordlending Skrevet 20. august 2024 #3 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): ikke lov å ta med noe mat som inneholder nøtter da det kan gå utover elever som har allergi Spesifiserte de ikke mer? Trodde slikt kun var om det var noen på eget trinn, og totalt forbud var om det var alvorlig allergi. Siste er jo veldig greit å vite.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #4 Skrevet 20. august 2024 " Skolen er nøttefri: På grunn av elever med alvorlig nøtteallergi er det ikke lov til å ha med nøtter til maten eller med seg på skolen" Dette. Anonymkode: 50924...a5f
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #5 Skrevet 20. august 2024 nordlending skrev (7 minutter siden): Spesifiserte de ikke mer? Trodde slikt kun var om det var noen på eget trinn, og totalt forbud var om det var alvorlig allergi. Siste er jo veldig greit å vite. Selvom jeg aldri har fått anafylaktisk sjokk av å innta hasselnøtter, så har jeg blitt advart om at det likevel kan skje. Ikke så sannsynlig, men med nøtteallergi så bør man uansett ikke sjanse. TS: Som noen har nevnt så inneholder ikke sjokade nøtter, det samme gjelder sjokopålegg fra first price. Nugatti inneholder faktisk veldig mye hasselnøtter, så der er det mer enn bare spor. Anonymkode: 5b2b3...617
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #6 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei Har aldri vært den som er sunnest og teller ikke kalori osv. Men vet at man bør ha variert middag med fisk, kjøtt, osv og grønnsaker ved siden osv osv. Sender med barna frukt hver dag i matpakken. Av og til får de nugatti på brødet når de skal på tur. Ved oppstart av skolen igår fikk alle trinnene på skolen beskjed at det er ikke lov å ta med noe mat som inneholder nøtter da det kan gå utover elever som har allergi. Men de nevner ikke hva, ja det kan jo være alt. Alt fra mellombarer som barna av og til får med seg på tur, og andre ting jeg ikke kommer på. Men er nugatti et av dem? Altså nøtter Anonymkode: 50924...a5f Med tanke på at nugatti er lagd av hasselnøtter og det til og med er bilde av en hasselnøtt på boksen så er det jo selvsagt at nugatti faller inn under produkter som er laget med nøtter. Anonymkode: 3ca9a...3b3 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #7 Skrevet 21. august 2024 Det er merkelig at du forventer at skolen skal komme med det som utvilsomt er en vanvittig lang liste over alt som inneholder nøtter når du som forelder veldig enkelt kan sjekke innholdsfortegnelsen i maten du bruker selv. Det hadde tatt deg kortere tid å lese på Nugattiboksen enn å skrive her. Anonymkode: 1faa1...09e
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #8 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er merkelig at du forventer at skolen skal komme med det som utvilsomt er en vanvittig lang liste over alt som inneholder nøtter når du som forelder veldig enkelt kan sjekke innholdsfortegnelsen i maten du bruker selv. Det hadde tatt deg kortere tid å lese på Nugattiboksen enn å skrive her. Anonymkode: 1faa1...09e Det er ikke så lett for uerfarne å vite alltid. Jeg har folk i familien som er allergiske mot nøtter, men vet alle egentlig at mandler passer inn der mens muskatnøtt og kokosnøtt går greit? Og frøene på jordbæret er faktisk nøtter, men det er de ikke allergiske mot. Det er også ulik grad av hvor mye hva slags nøtt sprer seg i lufta. Peanøtter sprer seg mer enn noen andre typer. Jeg synes det hadde vært nyttig og trygt med en liste. Anonymkode: ed9b2...660 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå