Gå til innhold

Hvorfor vil noen bli trafikklærer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det for å flørte med alle tenåringsjentene?

Skjønner ikke helt hva som er så gjevt med å sitte 8 timer i en bil og bare følge med på andres kjøring.. hvis det var fordi man var glad i å kjøre bil så har en jo valgt feilt yrke med tanke på hvor kjedelig det er.

Anonymkode: 4e972...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra lønn hvis du uansett trives i bil.

Anonymkode: 765c0...162

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg…. Jeg tror du har misforstått hva det er å være trafikklærer. Flørte med tenåringsjentene? Følge med på andres kjøring? 

Er det dette du virkelig tror de gjør i åtte timer hver dag? 

Anonymkode: f8d22...b97

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder noen bli kokk? Lage mat for andre 8timer om dagen?
Hvorfor gidder noen noen bli ped.led? Oppdra andre sine barn 8 timer om dagen?
Hvorfor gidder noen bli bussjåfør? Kjøre rundt samme rute 8 timer om dagen?

Hva jobber du med, siden du har en mye mer betydningsfull jobb enn å lære opp nye sjåfører, og sørge for trygge trafikanter? Hvor mye har du jobbet som trafikklærer siden du kan si det er kjedelig?

Anonymkode: 7ebeb...b9c

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg…. Jeg tror du har misforstått hva det er å være trafikklærer. Flørte med tenåringsjentene? Følge med på andres kjøring? 

Er det dette du virkelig tror de gjør i åtte timer hver dag? 

Anonymkode: f8d22...b97

Ja, hva gjør de da? Har da selv tatt lappen og vet hvordan det var å kjøre bil med trafikklærer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkedykker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, hva gjør de da? Har da selv tatt lappen og vet hvordan det var å kjøre bil med trafikklærer. 

Grandiose vrangforestillinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde lett blitt kjørelærer, virker som en fin jobb. TS, slutt å være så barnslig.

Anonymkode: f8a98...611

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. en jeg kjenner var yrkessjåfør. Fik en ung bilist i fronten med dødelig utfall. Byttet yrke til sjåførskole lærer for å kunne lære fra seg riktig oppførsel i trafikken.

Anonymkode: a2463...0df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man følger jo ikke bare med heller da, men man skal gi veiledning om korrekt oppførsel i trafikken. I tillegg så avholder jo de gjerne trafikalt grunnkurs etc. Det er en viktig jobb! Og særlig når det kommer til tyngre kjøretøy som feks klasse C eller D førerkort så er det en helt annen måte å føre kjøretøyet på enn en vanlig personbil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har min fulle respekt. Å sitte på med folk som ikke kan kjøre krever rn god dose tålmodighet og pedagogiske evner.  

Anonymkode: 801a9...65c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tjener godt. 

Anonymkode: 68510...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

… og det er kort utdanning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det finnes kvinnelige kjørelærere også?

Anonymkode: bdcb9...277

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 21.27):

Bra lønn hvis du uansett trives i bil.

Anonymkode: 765c0...162

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De tjener godt. 

Jeg kjenner en som er trafikklærer. Han tjener rett og slett dårlig, under 200,- i timen. Det er elendig lønn for en som er høgskoleutdannet og har 20 års yrkeserfaring. Har ikke fast lønn, hvilket betyr at inntekten varierer med hvor mange kjøretimer han får, og det betyr lite lønn i stille perioder på året. I tillegg måtte han i mange år selv eie skolebilen og fikk kun statens satser for kilometergodtgjørelse, hvilket ikke var nok til å dekke bilkostnadene, og dermed var lønna i praksis enda dårligere. Så ble han sykemeldt, og da regnet NAV snittlønn siste tre måneder for å beregne utbetaling av sykepenger. De tre månedene var selvsagt de stilleste månedene i året i trafikklærerbransjen og han fikk fryktelig lite sykepenger utbetalt. Gikk nesten konkurs.

Siste året har han jobbet i kommunen med gressklipping og annet parkarbeid, og det er betydelig bedre betalt enn trafikklærerjobben.

Men bortsett fra det er trafikklærer en utfordrende og spennende jobb med variert arbeidshverdag. Du treffer mange ulike mennesker som hver og en har sin måte å lære på, og som må gis opplæring på sitt nivå. Man treffer også mennesker fra mange ulike land og verdensdeler, og fra alle mulige samfunnslag, noe som er både utfordrende og spennende, både språklig og kulturelt.

Anonymkode: 2f5c5...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 8.22):

Jeg kjenner en som er trafikklærer. Han tjener rett og slett dårlig, under 200,- i timen. Det er elendig lønn for en som er høgskoleutdannet og har 20 års yrkeserfaring. Har ikke fast lønn, hvilket betyr at inntekten varierer med hvor mange kjøretimer han får, og det betyr lite lønn i stille perioder på året. I tillegg måtte han i mange år selv eie skolebilen og fikk kun statens satser for kilometergodtgjørelse, hvilket ikke var nok til å dekke bilkostnadene, og dermed var lønna i praksis enda dårligere. Så ble han sykemeldt, og da regnet NAV snittlønn siste tre måneder for å beregne utbetaling av sykepenger. De tre månedene var selvsagt de stilleste månedene i året i trafikklærerbransjen og han fikk fryktelig lite sykepenger utbetalt. Gikk nesten konkurs.

Siste året har han jobbet i kommunen med gressklipping og annet parkarbeid, og det er betydelig bedre betalt enn trafikklærerjobben.

Men bortsett fra det er trafikklærer en utfordrende og spennende jobb med variert arbeidshverdag. Du treffer mange ulike mennesker som hver og en har sin måte å lære på, og som må gis opplæring på sitt nivå. Man treffer også mennesker fra mange ulike land og verdensdeler, og fra alle mulige samfunnslag, noe som er både utfordrende og spennende, både språklig og kulturelt.

Anonymkode: 2f5c5...520

snittlønna for trafikklærere er 661k ifølge utdanning.no 

Anonymkode: 4e4ab...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder noen å bli lærer i klasserom og flørte kun inne da? Må være kjedelig å stå inne hele dagen og ikke få komme seg ut og kjøre bil? 

Jeg er ikke trafikklærer og hater å kjøree bil, men dette blir for dumt. 

Anonymkode: 1391b...522

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På trafikkskolene har du i det minste elever som er interesserte i å bestå, og du blir neppe slått, kastet ting på, kalt hore, fittekjerring etc. på daglig basis.

Vanlige lærere tar 5 årig Master for å bruke 8 timer om dagen på å oppdra andres snørrunger. DET skjønner jeg ikke at de gidder.

Anonymkode: dc57e...d0a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørelæreren min var en muslimsk dame i 50-årene. Tror ikke hun skulle flørte med tenåringsjenter 😂 Det er vel fordi de er interessert i å kjøre bil og også interessert i å undervise? Er mange jobber som ikke passer meg, men jeg klarer jo å godta at folk synes det er gøy likevel.

Anonymkode: 411bc...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...