Gå til innhold

Mensen i 2-3 uker?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Opplever at mensen kommer til så og si samme tid hver mnd, selv om jeg blør stort sett hele tiden. Nå har jeg blødd siden siste mens, som kom på omtrent samme tid som nå forrige mnd,  (kommer mellom 24-26 hver mnd) og nå er det akkurat som om det er ny runde, med nye mensensmerter og alt.

Anonymkode: 0ff8f...176

Det står jo at dette prevensjon vil kunne føre til mye og ofte blødning.

Kansje prøve eks p ring 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mommyaka skrev (11 minutter siden):

Kansje prøve eks p ring 

Står at mens kan komme med ujevne mellomrom eller ikke i det hele tatt. Kan ikke bruke p-ring

Skrevet
mommyaka skrev (17 minutter siden):

Kansje prøve eks p ring 

Også bruker jeg  ikke Slinda, bruker Cerazette😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Også bruker jeg  ikke Slinda, bruker Cerazette😅

Aha du skrev GESTAGEN så da fikk jeg opp fra lege katalogen. Men ser at det er felles betegnelse for flere typer prevensjon 😂🤦 

Skrevet

Det kan godt tenkes at prevensjonen din ikke passer deg i det hele tatt, og at kroppen din reagerer med langvarige blødninger. 

Da jeg var yngre gikk jeg på p-piller (kombinasjonspiller) uten problemer i mange år, men etter hvert fikk jeg langvarige og uberegnelige blødninger. Da jeg stoppet pillene gikk alt tilbake til normalt, omtrent på dagen. Mange år etter fikk jeg behov for prevensjon igjen, og da prøvde jeg p-stav og p-sprøyte. Med disse blødde jeg så kraftig og lenge at jeg fikk symptomer på blodmangel som svimmelhet, frysing, slapphet etc. 

Aller først hadde jeg stoppet med prevensjonen du bruker nå. Om ting da normaliserer seg må du finne noe annet, og da bør du på ett eller annet vis komme deg til lege og/eller gynekolog. Hvis du fortsetter å blø like mye uten pillene kan det være noe annet galt, og da må du i alle fall komme deg til lege. Det kan være noe plagsomt men ufarlig som muskelknuter (det hadde jeg masse av, viste det seg), eller noe verre. 

Anonymkode: 2ebc6...bfb

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det kan godt tenkes at prevensjonen din ikke passer deg i det hele tatt, og at kroppen din reagerer med langvarige blødninger. 

Da jeg var yngre gikk jeg på p-piller (kombinasjonspiller) uten problemer i mange år, men etter hvert fikk jeg langvarige og uberegnelige blødninger. Da jeg stoppet pillene gikk alt tilbake til normalt, omtrent på dagen. Mange år etter fikk jeg behov for prevensjon igjen, og da prøvde jeg p-stav og p-sprøyte. Med disse blødde jeg så kraftig og lenge at jeg fikk symptomer på blodmangel som svimmelhet, frysing, slapphet etc. 

Aller først hadde jeg stoppet med prevensjonen du bruker nå. Om ting da normaliserer seg må du finne noe annet, og da bør du på ett eller annet vis komme deg til lege og/eller gynekolog. Hvis du fortsetter å blø like mye uten pillene kan det være noe annet galt, og da må du i alle fall komme deg til lege. Det kan være noe plagsomt men ufarlig som muskelknuter (det hadde jeg masse av, viste det seg), eller noe verre. 

Anonymkode: 2ebc6...bfb

Ja, vært inne på tanken. Har prøvd det jeg kan prøve (unntatt Spiral) og har opplevd det samme hos alle. Er ikke all prevensjon jeg kan ta heller😅 men vurderer å bare slutte på pillene og se hvordan det blir da👍🏻

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har ikke pillefri uke, går på gestagenpiller. 

De pillene har sånn effekt på enkelte. Min gamle lege kalte dem "bare tull". Hadde samme resultat på meg også. Ingen mens i 5 mnd. så mer eller mindre konstant med litt opphold til jeg gav dem opp. 

Anonymkode: b7aa5...749

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...