Gå til innhold

Hvor mye koster briller? Hvor mye kostet dine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye burde jeg sette av til briller?

Har -3 og -3,5 + skeive hornhinner

Burde jeg ha slitesterke glass osv?

Erfaringer?

Anonymkode: 3bacf...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en pris for glassene og en for innfatningen.

Jeg betalte 16.000 for mine. Bare glassene kostet over 10.000. Det er dyre glass, men jeg må ha progressive glass (velger de beste for det gjelder faktisk synet mitt)  og betale ekstra for å få glassene tynne nok. Jeg velger akkurat den innfatningen jeg vil ha. Jeg bruker briller hele tiden så utseende er viktig for meg. 

Solbrillene kom på "bare" 8.000. Fortsatt progressive glass og tynne, men ikke de beste progressive samt rimeligere innfatning. 

Anonymkode: d437d...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 6000, men det var bare lesebriller. Spørs jo hvilken innfatning du velger, det er stor forskjell i pris der.

Anonymkode: d2830...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har omtrent samme syn som deg og betalte rundt 1700 for mitt forrige par. Gikk for billig innfatning og billige glass(ikke billigste).

Anonymkode: 5f2e2...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 7000,- for tre år siden. Skal snart kjøpe nye. Minus 1,25 og skeive hornhinnen. Tror innfatningen var ca. 3500,-  

Anonymkode: 7cf24...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13.000, dekket av arbeidsgiver. Svært mange arbeidsgivere dekker briller, så lenge du jobber med skjerm feks i butikk eller på kontor.

Nå har jeg skeive hornhinner, dårlig samsyn, +3, så bruker betaler ekstra for tynne og lette glass, progressiv. Glassene koster 9000.

Anonymkode: 2eb92...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rundt 2500 for 2 par hos Specsavers. Har -5 på begge og skeive hornhinner. De brillene var dyrere enn tidligere fordi synet mitt er såpass dårlig at glassene er dyrere for å kunne få de tynne nokk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også minusstyrke og skjeve hornhinner. Glassene kostet litt over 5000 sist (beholdt gammel innfatning). 

Anonymkode: 02084...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

13.000, dekket av arbeidsgiver. Svært mange arbeidsgivere dekker briller, så lenge du jobber med skjerm feks i butikk eller på kontor.

Nå har jeg skeive hornhinner, dårlig samsyn, +3, så bruker betaler ekstra for tynne og lette glass, progressiv. Glassene koster 9000.

Anonymkode: 2eb92...4e9

Ja, men ofte kun hvis man bare trenger brillene i forbindelse med jobb, som databriller. Her dekkes det i alle fall ikke om man trenger briller uansett.

Anonymkode: 02084...f9a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker jeg bare noen par med +2 og +2,5 fra apoteket… saken er at innfatningen på mine gamle optikerbriller er utslitt, og glassene er heller ikke bra. Disse kostet over 10.000 i 2015, og etterpå har jeg fått grå stær og venter på operasjon. Forespeilet operasjon våren 2026. Ja, det står 2026.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mye svar!! Dette var mye dyrere enn forventet. Også er jeg ganske så klønete! 😳 

Med tanke på pris har jeg mer forståelse for panikken jeg har sett på stranda når briller havner i vannet

ts

Anonymkode: 3bacf...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fint å vite at jeg evt kan bytte ut bare glass om(når) jeg(kløna) får riper 

er det verdt det å betale mer for sterke glass som tåler mer slitasje? 

ts

Anonymkode: 3bacf...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos specsavers koster glass i din styrke max 2300kr for begge glassene. Men finnes også billigere alternativer. Innfatning max 2195kr . Så tar du ett par får du 600kr i rabatt. 

Anonymkode: 0eda8...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brille abbonement og får nye glass om synet endrer seg. Pris pr mnd er avhengig av hvor dyre glass og innfatninger en velger jeg.

Jeg har ca +2,5 skjeve hoenhinner med progresive glass på ett par, solbrille avstandsbrille og lesebriller betaler 480 kr pr. Mnd binding 2 år med forsikring justering av styrke inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to par Ray Ban briller (ja, de lager briller også, ikke bare solbriller) og de kostet 10.000 kr tilsammen. Kjøpt for ett år siden, tror jeg det er. Et par er til å lese på nært hold (bøker, pc, mobil) og et par er til å se på litt lenger hold, som tv.

Jeg velger briller etter hva jeg liker. Man skal faktisk ha dem midt i ansiktet, så jeg velger briller etter utseende, og ser ikke på pris før etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker linser til daglig, og briller 1 dag i uka i snitt.

Jeg betaler 1500-2000,- pr par. I snitt holder brillene ca fem år hos meg.

Hilsen kløna som klarte sette seg på tre par solbriller i løpet av en sommer, og som stadig mister telefonen i bakken idet hun prøver gå ut av bilen med setebeltet på.

Anonymkode: fcb03...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Betalte totalt 1200,- for briller og glass fra lensway.no.

-2 og -3 og har skjeve hornhinner.

Anonymkode: 708ad...534

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på innfatningen og type glass. Jeg har minus/skjeve hornhinner, og betalte vel i underkant av 2000 kr per brille for glassene. Så rett under 4000 kr for glass. Så kom innfatning i tillegg, og her er det store prisforskjeller. 

Anonymkode: 3f4c8...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greide å pusse brillene mine ett år med metallspon og sand. Så etter det har jeg betalt ca 7000 for to brilleglass som tåler litt hver gang synet har endret seg. Min kjære morfar var uforsiktig noen hakk værre. Han kunne finne på å sveise i de brillene han gikk og stod i - så han betalte 10 - 20 tusen for å få glass som tålte.

Vanlig, «obs, der gikk de i bakken gitt», burde være betydelig billigere.

Anonymkode: c3137...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...