AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #1 Skrevet 20. august 2024 Jeg var på en undersøkelse sist uke, og har nå fått en regning på 75kr for bedøvelsen, men skal man betale slike ting når man har frikort? Anonymkode: 02b1c...00b
kaffegirl Skrevet 20. august 2024 #2 Skrevet 20. august 2024 Ja, man må betale for forbruksmateriell (bedøvelse, bandasjer osv) selv om man har frikort, dessverre 1 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #3 Skrevet 20. august 2024 kaffegirl skrev (Akkurat nå): Ja, man må betale for forbruksmateriell (bedøvelse, bandasjer osv) selv om man har frikort, dessverre Jepp Anonymkode: dd8c3...199 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #4 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg var på en undersøkelse sist uke, og har nå fått en regning på 75kr for bedøvelsen, men skal man betale slike ting når man har frikort? Anonymkode: 02b1c...00b Det kalles forbruksmateriell. Har du fått bedøvelse så har de rett til å kreve gebyret. Har du fått bandasjer, så kan de og kreve gebyret, helt uavhengig av om du har frikort eller ikke. !en jeg har vært med på at det kommer faktura på kr. 75, selv om vi ikke har fått bedøvelse eller bandasje. Da klager vi. Der er egen lov på at gebyret er tillatt å kreve, jeg gidder ikke søke den opp nå. Anonymkode: 3190e...dfd
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #5 Skrevet 20. august 2024 kaffegirl skrev (2 minutter siden): Ja, man må betale for forbruksmateriell (bedøvelse, bandasjer osv) selv om man har frikort, dessverre Der er ingen osv. kun bedøvelse og bandasjemateriell som er tillatt, les loven så ser du. Anonymkode: 3190e...dfd
kaffegirl Skrevet 20. august 2024 #6 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Der er ingen osv. kun bedøvelse og bandasjemateriell som er tillatt, les loven så ser du. Anonymkode: 3190e...dfd Trodde andre ting også gikk under forbruksmateriell, som eks salver som brukes under sårbehandling, urinkaktetter, nitrogen til frysing av vorter
enkefru Skrevet 20. august 2024 #7 Skrevet 20. august 2024 Ved gastroskopi/coloskopi tilkommer det også et ekstra «gebyr» på 75,- som ikke dekkes av frikort selv om det ikke benyttes bedøvelse, bandasjer etc. Det er myndighetene som har bestemt hvilke undersøkelse/konsultasjoner, slike ekstragebyrer kan benyttes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå