Gå til innhold

Frikort og betale for materiell på sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på en undersøkelse sist uke, og har nå fått en regning på 75kr for bedøvelsen, men skal man betale slike ting når man har frikort?

Anonymkode: 02b1c...00b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, man må betale for forbruksmateriell (bedøvelse, bandasjer osv) selv om man har frikort, dessverre

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
kaffegirl skrev (Akkurat nå):

Ja, man må betale for forbruksmateriell (bedøvelse, bandasjer osv) selv om man har frikort, dessverre

Jepp

Anonymkode: dd8c3...199

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg var på en undersøkelse sist uke, og har nå fått en regning på 75kr for bedøvelsen, men skal man betale slike ting når man har frikort?

Anonymkode: 02b1c...00b

Det kalles forbruksmateriell. Har du fått bedøvelse så har de rett til å kreve gebyret. 
Har du fått bandasjer, så kan de og kreve gebyret, helt uavhengig av om du har frikort eller ikke. 
!en jeg har vært med på at det kommer faktura på kr. 75, selv om vi ikke har fått bedøvelse eller bandasje. Da klager vi. 
Der er egen lov på at gebyret er tillatt å kreve, jeg gidder ikke søke den opp nå. 

Anonymkode: 3190e...dfd

Skrevet
kaffegirl skrev (2 minutter siden):

Der er ingen osv. kun bedøvelse og bandasjemateriell som er tillatt, les loven så ser du. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Der er ingen osv. kun bedøvelse og bandasjemateriell som er tillatt, les loven så ser du. 

Trodde andre ting også gikk under forbruksmateriell, som eks salver som brukes under sårbehandling, urinkaktetter, nitrogen til frysing av vorter

Skrevet

Ved gastroskopi/coloskopi tilkommer det også et ekstra «gebyr» på 75,- som ikke dekkes av frikort selv om det ikke benyttes bedøvelse, bandasjer etc. 
Det er myndighetene som har bestemt hvilke undersøkelse/konsultasjoner, slike ekstragebyrer kan benyttes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...