AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #1 Skrevet 20. august 2024 Mulig jeg gjør dette mer komplisert enn hva det er, men jeg finner ikke noe bra opplegg på det. Jeg skulle ønske jeg slapp å ta med så mye klær frem og tilbake fra skolen i skiftende vær! La oss si ungen skal hjem fra skolen og det er fint vær. Tar på joggeskoene og putter sekken i jakka. Greit nok. Men så ser det ut til at det skal regne morgenen etter. Da trengs jo både regnjakka og støvlene, så det må med hjem. Så går ungen til skolen med støvler og regnjakke. Men utover dagen er det meldt fint igjen. Så da trengs joggeskoene. Så må de med tilbake. Dere skjønner greia! "Men bare ha 2 sett" Hva hjelper det? Når vi da bruker ekstrasettet så må vi huske på å ta med det hjem igjen likevel, ellers er vi like langt neste gang. Så føler liksom ikke det hjelper noe. Hvordan gjør dere andre dette? Er så lei av å drasse på ting frem og tilbake. Anonymkode: bd8f2...8a5
Anonym90059005 Skrevet 20. august 2024 #2 Skrevet 20. august 2024 Tja, dette er vel hverdagen slik jeg husker det med små barn. Hente på skole/Aks og innom skapet nesten hver dag for å hente/legge igjen noe. Du overlever nok 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #3 Skrevet 20. august 2024 Anonym90059005 skrev (Akkurat nå): Tja, dette er vel hverdagen slik jeg husker det med små barn. Hente på skole/Aks og innom skapet nesten hver dag for å hente/legge igjen noe. Du overlever nok Jada jeg gjør det. Men syns ikke jeg ser andre holde på på samme måte. Så lurer på om jeg gjør noe "feil." Anonymkode: bd8f2...8a5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #4 Skrevet 20. august 2024 Kjenner litt på det samme! Førstklassingen min har regnbukse/jakke og støvler stående på skole. Går til og fra i allværsjakke og goretex joggesko(tåler tross alt litt til og fra skolen regn). tredjeklassingen tar støvler/sko på morgenen etter hvordan været er meldt. Alltid jakke. Regnbuksa i sekken dersom regn eller utrygt for regn. Den tar han med hjem igjen i sekken samme dag. Anonymkode: 0cc14...ae7 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #5 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjenner litt på det samme! Førstklassingen min har regnbukse/jakke og støvler stående på skole. Går til og fra i allværsjakke og goretex joggesko(tåler tross alt litt til og fra skolen regn). tredjeklassingen tar støvler/sko på morgenen etter hvordan været er meldt. Alltid jakke. Regnbuksa i sekken dersom regn eller utrygt for regn. Den tar han med hjem igjen i sekken samme dag. Anonymkode: 0cc14...ae7 Ab over. må bare legge til at vi såklart bommer litt noen ganger. Tror ikke det blir regn men så blir det regn, men sånn er livet😅 Anonymkode: 0cc14...ae7
Me0987 Skrevet 20. august 2024 #6 Skrevet 20. august 2024 Støvler og regntøy "bor" på skolen. Regner det om morgenen tar han på goretex joggesko og allværsjakke. Altså ikke særlig behov for å drasse så mye fram og tilbake. 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #7 Skrevet 20. august 2024 2 sett, ble for mye stress, ett på skole / sfo og ett hjemme. Samme i bhg Anonymkode: f9791...c85
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #8 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 2 sett, ble for mye stress, ett på skole / sfo og ett hjemme. Samme i bhg Anonymkode: f9791...c85 Men hva gjør du når du bruker ekstrasettet? Det må jo nøvendigvis hjem igjen. Anonymkode: bd8f2...8a5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #9 Skrevet 20. august 2024 Me0987 skrev (8 minutter siden): Støvler og regntøy "bor" på skolen. Regner det om morgenen tar han på goretex joggesko og allværsjakke. Altså ikke særlig behov for å drasse så mye fram og tilbake. Men det holder vel ikke med joggesko (selv om det er goretex) om det virkelig høljer ned? Og hva med sommeren? Goretex i sommervarmen blir jo fryktelig varmt. Anonymkode: bd8f2...8a5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #10 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det holder vel ikke med joggesko (selv om det er goretex) om det virkelig høljer ned? Og hva med sommeren? Goretex i sommervarmen blir jo fryktelig varmt. Anonymkode: bd8f2...8a5 Gore tex holder ganske bra så lenge man ikke skal traske gjennom hver eneste sølepytt på vei til skolen. Går også an å ha et par ekstra, tørre sokker i sekken dersom man blir helt våt. Anonymkode: 0690f...62e 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #11 Skrevet 20. august 2024 Jeg har ikke barn selv, men dette har jeg observert hos andre noen år, og er enig ts, det virker utrolig slitsomt. Dette var aldri et tema når jeg gikk på barneskolen på 80-tallet, da hang vi aldri igjen klær og sko på skolen, vi kom og gikk igjen hver dag med det vi hadde på oss. Var aldri noe problem det. Anonymkode: c95cd...ae2 4
Me0987 Skrevet 20. august 2024 #12 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men det holder vel ikke med joggesko (selv om det er goretex) om det virkelig høljer ned? Og hva med sommeren? Goretex i sommervarmen blir jo fryktelig varmt. Anonymkode: bd8f2...8a5 Det holder på vei til skolen, der han kan skifte til støvler om han vil. Og blir han litt våt går det helt fint. Hvis det høljer ned som du sier så blir vel ikke goretex så klamt, dessuten varer jo ikke friminuttene i evigheter heller, Eventuelt bruker han vanlige joggesko og blir litt våt. Null stress. 1
luxifine Skrevet 20. august 2024 #13 Skrevet 20. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jada jeg gjør det. Men syns ikke jeg ser andre holde på på samme måte. Så lurer på om jeg gjør noe "feil." Anonymkode: bd8f2...8a5 I fjor hentet jeg hjem sju gymtøy/svømmetøy sekker fra hylla til min sjetteklassing. Gjør jeg noe feil? Nope, er bare for mye for ungen å holde styr på selv, derfor har de foreldre.. har forlatt skolegården med en søppelsekk fullt av diverse tøy mer enn en gang.... 🤪 Endret 20. august 2024 av luxifine
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #14 Skrevet 20. august 2024 Hadde oppsamlingsdager og hadde bare mange jakker/sko/støvler så det ikke var så farlig om noe ble glemt. Anonymkode: 04bf6...f70
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #15 Skrevet 20. august 2024 Me0987 skrev (48 minutter siden): Det holder på vei til skolen, der han kan skifte til støvler om han vil. Og blir han litt våt går det helt fint. Hvis det høljer ned som du sier så blir vel ikke goretex så klamt, dessuten varer jo ikke friminuttene i evigheter heller, Eventuelt bruker han vanlige joggesko og blir litt våt. Null stress. Hehe, takk for dette svaret! Det jeg trengte å høre tror jeg. Man dør jo ikke av å bli litt våt en og annen gang, og han har tørre sokker på skolen. TS Anonymkode: bd8f2...8a5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #16 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hehe, takk for dette svaret! Det jeg trengte å høre tror jeg. Man dør jo ikke av å bli litt våt en og annen gang, og han har tørre sokker på skolen. TS Anonymkode: bd8f2...8a5 Har tatt meg noen år å innse det 😉 Anonymkode: 70342...be3
venus* Skrevet 20. august 2024 #17 Skrevet 20. august 2024 Jeg har en i 4. og 6. Klasse. Må si jeg aldri har tenkt at det mye jobb med dette. Til forskjell fra barnehagen er de jo veldig lite ute? Jeg har heller ikke støvler hvis det regner litt ute. Pøsregn ok. Regnjakke holder i massevis. Allværsjakke faktisk 90% av tiden. Tror du overtenker behovet noe vanvittig 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #18 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke barn selv, men dette har jeg observert hos andre noen år, og er enig ts, det virker utrolig slitsomt. Dette var aldri et tema når jeg gikk på barneskolen på 80-tallet, da hang vi aldri igjen klær og sko på skolen, vi kom og gikk igjen hver dag med det vi hadde på oss. Var aldri noe problem det. Anonymkode: c95cd...ae2 Jeg gikk også på skolen på 80-tallet og husker at vi ofte satt i longs i timene, mens frøken hang sokker, bukser og votter over radiotoren. Og det ble store dammer under radiatoren, og under stolene til de som satt inne i snøete klær. Husker også stivfrosne, snøete dongeribukser, er glad dagens barn slipper det. Ikke var vi på SFO etter skolen heller, så vi kunne dra rett hjem og tørke. Vi var også bare ute i friminuttene, nå har de gjerne både uteskole og er ute på SFO. Når det regnet husker jeg at vi jentene hadde regnkåpe, kan ikke ha vært mye praktisk. Til mine barn har jeg hatt dobbelt opp med yttertøy, både 1 sett på skolen og 1 sett hjemme. Syns ikke det har vært noe pes med klær på skolen jeg. Anonymkode: 52c0b...ba9 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #19 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det holder vel ikke med joggesko (selv om det er goretex) om det virkelig høljer ned? Og hva med sommeren? Goretex i sommervarmen blir jo fryktelig varmt. Anonymkode: bd8f2...8a5 Goretex når det er vått ute, ikke på finværsdager, da er det vanlige joggesko som gjelder. Goretex skal holde ganske bra, så lenge de ikke plasker i søledammene. Støvler sluttet mine ganske tidlig med, 2. eller 3. klasse kanskje, etter det brukte de bare goretex. Anonymkode: 52c0b...ba9
mammahjarte Skrevet 20. august 2024 #20 Skrevet 20. august 2024 Min førsteklassing har garderobe med kurv øverst, fire knaggar (to fremme og to bak) og skohylle. På skulen lar eg ting stå. Det "bur" på skulen. Det er regnkle, støvlar, joggesko til gymtimen, tursko/fjellsko, ullbukse, varm genser. To sett med kle i zip lock poser. Den eine har ullkle, den andre har vanlige kle. Hue. Om regnkle er våte snur eg dei. Når eg hente tar ho på seg jakke og goretex joggesko. Blir ho våt på vei til bilen skifter vi heime. Heime har vi andre sett med kle. Innimellom henter eg alt og vaske. Blir nok rett før haustferien. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå