AnonymBruker Skrevet 20. august #1 Del Skrevet 20. august Hvilke matvarer handler du vanligvis en vanlig uke? Til middag, pålegg, snacks/mellommåltid? Anonymkode: 8c2f0...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august #2 Del Skrevet 20. august Jobber ikke for å gå ned i vekt, men for å holde meg slank handler jeg: Uprosessert kjøtt, fisk, egg, gulost/yoghurt, grønnsaker, noe frukt, bær. Kjøper ikke ultraprosessert mat eller mat med mye stivelse, da kommer kiloene fort tilbake. For meg funker litt frukt fremfor ris og pasta mye bedre, og bedre med (sunt) fett fremfor stivelse. Anonymkode: 11765...577 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august #3 Del Skrevet 20. august Jeg slanker meg ikke, men holder meg slank. I dag kjøpte jeg: Grønnsaksuppe til middag + litt kjøtt til å ha i. Bruker grønnsaksbuljong og ferske grønnsaker. Grovt brød (uten tilsetningsstoffer) til frokost. Har egg og melk hjemme som jeg skal ha til. Jordbær, bringebær, gresk yoghurt, banan, eplejuice. Dette blir en smoothie til mellommåltid. Kanskje i kveld eller ila morgendagen. Anonymkode: d6621...918 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annoyium Skrevet 20. august #4 Del Skrevet 20. august Avocado, egg, kylling, lammekjøtt, salat, tomater, agurk, gulrot, brokkoli, paprika, urter, blomkål, løk, hvitløk, nøtter (usaltede), cottage cheese (ikke mager), blokkost, ricotta, frukt, rømme, potet, salsa, fetaost, halloumiost, balsamicoeddik, bønner, mais, flådde tomater, linser, kikerter. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august #5 Del Skrevet 20. august Frossen torsk og laks. Rømmesild. Grønne grønnsaker. Ferdigvasket salat (fordi jeg er lat). Bær. Gresk yoghurt. Oster. Nøtter. Frøknekkebrød (Sigdal). Havregryn. Anonymkode: bcfb3...7df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august #6 Del Skrevet 20. august Jeg kan ikke spise gluten, melk eller egg, så det letteste for oss er lavkarbo. Kun grønnsaker og rent kjøtt. Kjøper grønnsaker på utlandsbutikk og skjemmer oss bort med dyre kjøtt- og fiskeprodukter. Anonymkode: e2fce...872 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august #7 Del Skrevet 20. august Kjøper mye grønnsaker, yoghurt, egg og ost. Ellers kjøper jeg tørrvarer som couscous, ris etc når det er på tilbud. Kjøtt og fisk handles etter hva som er på tilbud. Fryser ned i porsjonspakker, så handler ikke kjøtt/fisk hver uke. Anonymkode: 18560...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august #8 Del Skrevet 20. august jeg bruker "spis deg fri" og handler deretter Anonymkode: 53d90...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august #9 Del Skrevet 20. august Cottage cheese, egg, husman knekkebrød, havregryn, bananer, epler, bringebær, agurk, brokkoli er alltid i hus. Anonymkode: 64e03...d01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august #10 Del Skrevet 20. august Alltid i kurven under ukeshandling: Løk Avokado Salat, varierer hvilken type Tomat Grønnsaker til ukens middager Mango Frukt, varierer hvilken type Bær, varerier hvilken type Egg Cottage cheese Matfløte Iskaffe uten sukker (min guilty pleasure) Har kyllingfilet, laksefilet og torskefilet i fryseren, som kjøpes når det er tilbud. Og alltid havregryn, quinoa, valnøttkjerner, hakkede tomater, bønner, linser, kikerter og kokosmelk i skapet. Anonymkode: af44f...a59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokkosbananas Skrevet 20. august #11 Del Skrevet 20. august Når jeg skulle ned i vekt, spiste jeg veldig gjentagende . Det gav meg god kontroll på inntak og jeg slapp å kave med å telle etc hver dag. Frokost: proteinshake laget på Biola naturell Lunsj: 1 stk husmann knekkebrød med litt smør, ett kokt egg og 2 sneier fårpølse. Ett glass ferskpresset appelsinjuice blandet med vann (50/50). Middag: alltid små porsjoner. Lager til porsjonene på kjøkkenbenken og ikke panner etc på spisebordet. Så jeg ikke forsyner meg flere ganger. -Hjemmelaget grov pita med kylling og salat, kylling stekt uten olje i arifryer. Dressing laget av drømmelett og krydder/urter. - hjemmelaget nan med falafel og salat. Samme dressing som over. - fiskeburger med hjemmelaget guacamole, salat, rødløk og hjemmelaget burgerbrød. Ett par små delikatesse poteter laget i airfryer med rosmarin og hvitløkspulver. - hjemmelaget lasange med MASSE salat. En liten hjemmelaget hvitløksbaguett med hjemmelaget pisket hvitløkssmør. - laks med hjemmelaget potetmos og en liten sje med hjemmelaget soyasjy. - taco på fredagene - hjemmelaget italiensk pizza hver lørdag 😅 med kylling i hjemmelaget marinade. Kvelds: samme som lunsj. Gikk ned 45 kg. Holdt meg stabil i over ett år etter. La tilbake ting jeg virkelig savnet etter målet var nådd, men da i moderate mengder. F eks en boks Pepsi max til tacoen på fredagen. En liten skål med salt chips og max 1 rull med smil sjokolade hver helg 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleppmelk Skrevet 21. august #12 Del Skrevet 21. august Biff, frukt, gresk yoghurt, fryste og ferske bær, egg, ost, hakkede tomater, meierismør,kylling, skinke og fersk appelsinjuice Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august #13 Del Skrevet 21. august Ikke på slankern, men holder meg slank. Mesteparten av handlekurven fylles opp i frukt- og grøntavdelingen. Handler ellers frossen torsk, laks og sei, cottage cheese, lettrømme, creme fraiche (fullfett), helmelk, naturell yoghurt, ost, egg, fullkornsris- og pasta. Spiser en del spekemat, og har alltid ost tilgjengelig. Havregryn, mel, nøtter, frø når det er tomt. Chiafrø går mye av. Hermetiske tomater (gjerne passata), linser, kidneybønner, kokosmelk. Sikkert noe jeg har glemt nå, men alt dette kjøper jeg i alle fall ganske jevnlig. Anonymkode: ff25b...0d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august #14 Del Skrevet 21. august Tenker sunnhet og økonomi: - Grønnsaker (bruker en app som viser tilbud - f.eks brokkoli er på tilbud i flere butikker nå). Ellers er løk og rotgrønnsaker alltid billig. Vet jeg må betale mer for grønnsaker som ikke vokser her naturlig. Så f.eks avocado er luksus for meg. - Frukt - Gjær, mel, kjerner og frø (baker brød). Har i tillegg Husman knekkebrød når jeg ikke gidder bake - Meierismør - Fisk og kjøtt hvor det er tilbud (bruker en app) - Egg - Melk - Ost. Det er min luksusutskeielse. Elsker god ost. - Frosne bær - Yoghurt Naturell - Havregryn - Store pakker nøtter (ikke snopepakkene med salt og smakstilsetning). Men f.eks mandler er ganske billig - Ris/pasta/kikerter/ulike gryn - Ulike paster til sauser sennep og tomatsaus - Kjøper aldri inn sukkervarer fordi jeg får det servert på jobb og i alle besøk. Jeg trenger ikke handle det inn i tillegg. Anonymkode: 33312...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #15 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 19.33): Hvilke matvarer handler du vanligvis en vanlig uke? Til middag, pålegg, snacks/mellommåltid? Anonymkode: 8c2f0...df9 Du kan spare en del kalorier ved å droppe (daglige) mellommåltider og snacks, og gjeninnføre "lørdagsgodt". Anonymkode: 78930...258 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #16 Del Skrevet 23. august Kylling, svinetfilet, egg, cottage cheese, hamburgerrygg, avokado, havregryn og knekkebrød, i tillegg til frukt og grønnsaker. Spiser aldri mellommåltider, annet enn frukt og grønt. Aldri "snacks" i hverdagen, kun litt på fredag samt "lørdagsgodt". Ned 30 kg. Men spiser fortsatt både pizza, burger, lasagne osv, bare sjeldnere. Livsstilsendring, ikke diett. Anonymkode: 0125a...365 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #17 Del Skrevet 23. august Smågodt Anonymkode: 1c19f...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #18 Del Skrevet 23. august Jeg spiser mye egg, havregryn og melk , gulrøtter og poteter til hverdags. Foretrekker fisk fremfor kjøtt. Det metter, gir næringsstoffer jeg trenger, og er relativt rimelig mat. Har holdt meg normalvektig gjennom overgangsalder og hektisk hverdag så langt. Anonymkode: 27efd...55c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå