Gå til innhold

Er det moderne med regnponcho nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i Bergen sentrum og i sted når jeg tok bussen kom det inn flere unge damer/ studenter med poncho regnjakker på.

Noen av de var faktisk ganske fine, men sikkert dyre.

Hvilke poncho regnjakker finnes der ute?

Anonymkode: 72cf7...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat kjøpt denne her fra Blæst, den kostet litt, men jeg er veldig fornøyd og føler at den er verdt det. Den ser pen ut, er god å ha på (lei klamme regnjakker!) og tåler mye regn. Jeg får t.o.m plass til en liten veske under den. Tror jeg vil få brukt den mye. 

Anonymkode: 35fcd...40d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bor i Bergen sentrum og i sted når jeg tok bussen kom det inn flere unge damer/ studenter med poncho regnjakker på.

Noen av de var faktisk ganske fine, men sikkert dyre.

Hvilke poncho regnjakker finnes der ute?

Anonymkode: 72cf7...928

Sikkert etter påvirkning fra Succession, siste sesong

Anonymkode: 9d002...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har akkurat kjøpt denne her fra Blæst, den kostet litt, men jeg er veldig fornøyd og føler at den er verdt det. Den ser pen ut, er god å ha på (lei klamme regnjakker!) og tåler mye regn. Jeg får t.o.m plass til en liten veske under den. Tror jeg vil få brukt den mye. 

Anonymkode: 35fcd...40d

Denne modellen så jeg på flere av jentene både i gråsvart og grønn, og den er veldig fin.

Koster vel rundt 2500,-?

Ts

Anonymkode: 72cf7...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sikkert etter påvirkning fra Succession, siste sesong

Anonymkode: 9d002...f31

Jeg har ikke sett serien, men går de mye med regnponcho i den?

Ts

Anonymkode: 72cf7...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fra Blæst har jo vært pop i mange år nå. Kommet lignende fra andre merker også. Har en sånn, veldig grei å slenge på seg når været er litt ruskete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en lignende den Blæst, men med knytebånd i midja. Liker den godt, da den gir litt form til kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og veldig praktisk. Liker de godt.

Anonymkode: 49802...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Denne modellen så jeg på flere av jentene både i gråsvart og grønn, og den er veldig fin.

Koster vel rundt 2500,-?

Ts

Anonymkode: 72cf7...928

Ja, jeg var på vei til jobb en dag i regnjakken min og gremmet meg over at vesken ble våt (og jeg klam) og møtte noen i en poncho og tenkte at noe sånt ville jeg ha! Gjorde litt undersøkelser og prøvde bl.a denne her på xxl, likte passformen veldig godt, men var bare 8000 i vannsøyle, så jeg endte opp med Blæst Bergen som har 20000 i vannsøyle. Mannen min kjøpte Ålesund modellen som er litt lengte. Vi er begge to veldig fornøyd 😊

Anonymkode: 35fcd...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde på meg Blæst Aalesund på Springsteenkonsert i Bergen, har aldri vært så våt i mitt liv. 
Til og fra bilen og butikken og sånn er den grei. 
 

Har prøvd å impregnere den etter drukningsforsøket, blir interessant om det funker! 

Anonymkode: e526a...736

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnponcho er harry og veldig lite pent 

Anonymkode: c6165...5ae

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Regnponcho er harry og veldig lite pent 

Anonymkode: c6165...5ae

Men hva er alternativet som er penere?

Anonymkode: 49802...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hva er alternativet som er penere?

Anonymkode: 49802...af4

En hvilken som helst regnjakke. Bare ikke oljejakke eller allværsjakke i «glade» farger. Ikke at regnjakker heller er så pent, det er jo ikke derfor man bruker dem, men heller en innsvingt regnjakke enn en overpriset blodharry poncho.

Anonymkode: c6165...5ae

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 17.51):

Jeg bor i Bergen sentrum og i sted når jeg tok bussen kom det inn flere unge damer/ studenter med poncho regnjakker på.

Noen av de var faktisk ganske fine, men sikkert dyre.

Hvilke poncho regnjakker finnes der ute?

Anonymkode: 72cf7...928

Regnponcho er både praktisk og greit å bruke.  Har du ikke fått med deg at de er «moderne» og har vært moderne i flere år? Koster fra drøye to store lapper og oppover.

Anonymkode: 8c307...3b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En hvilken som helst regnjakke. Bare ikke oljejakke eller allværsjakke i «glade» farger. Ikke at regnjakker heller er så pent, det er jo ikke derfor man bruker dem, men heller en innsvingt regnjakke enn en overpriset blodharry poncho.

Anonymkode: c6165...5ae

Nei takk. Dameregnfrakk med innsving er kjerring. Min farmor på 80 pleide å gå med det. Men legg gjerne ut bilde av hva du mener. 

Anonymkode: 49802...af4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 18.53):

Denne modellen så jeg på flere av jentene både i gråsvart og grønn, og den er veldig fin.

Koster vel rundt 2500,-?

Ts

Anonymkode: 72cf7...928

Jean Paul har og. 

Anonymkode: 8c307...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hadde på meg Blæst Aalesund på Springsteenkonsert i Bergen, har aldri vært så våt i mitt liv. 
Til og fra bilen og butikken og sånn er den grei. 
 

Har prøvd å impregnere den etter drukningsforsøket, blir interessant om det funker! 

Anonymkode: e526a...736

Det er jo nesten litt rart. Har du vasket den mye? Jeg gikk rundt med Blæst  i 8 timer i striregn tidligere i sommer og holdt meg helt tørr. 

Jeg har en annen type Blæst poncho som er mer en anorakk enn ponco i stilen. Ikke fult så lang som de andre modellene og etter min mening litt nettere. 

Fortsatt lang nok til meg som er lav, og vid nok til å kunne ha en tynn dunjakke under. Veldig fornøyd! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 18.54):

Jeg har ikke sett serien, men går de mye med regnponcho i den?

Ts

Anonymkode: 72cf7...928

 

De puttet på Shiv en poncho fra Blæst ifm innspilling i Norge. Det fikk litt oppmerksomhet visstnok

Anonymkode: 9d002...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 17.51):

Jeg bor i Bergen sentrum og i sted når jeg tok bussen kom det inn flere unge damer/ studenter med poncho regnjakker på.

Noen av de var faktisk ganske fine, men sikkert dyre.

Hvilke poncho regnjakker finnes der ute?

Anonymkode: 72cf7...928

 

Kattnakken har også

Anonymkode: 9d002...f31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei takk. Dameregnfrakk med innsving er kjerring. Min farmor på 80 pleide å gå med det. Men legg gjerne ut bilde av hva du mener. 

Anonymkode: 49802...af4

Heller det enn en formløs poncho som gjør at man ser ut som en pappeske. Ingen regnjakker er pene, men alle er penere enn sånn harry poncho. 

Anonymkode: c6165...5ae

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...