Gå til innhold

Hvilken utdanning for å få godt betalt innholdsløs jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TomKrus skrev (1 minutt siden):

Om du rævkjører ryktet ditt i en offentlig stilling, og så tror at du får en godt betalt jobb i en privat bedrift er du mindre med ! Dessuten så er det offentlige og de private begynt å bli ekstremt mye mer strenge med slike stillinger nå. De siler strengt ut, og slik du fremstår her ? Vil neppe komme igjennom en slik silingsprosess. 

Klart en adminjobb til lav lønn i kommune eller Nav ? Det kan du nok klare.

Dette er jo bevislig ikke sant. Kjenner flere som er gode på LinkedIn, selvpromotering, bruk av møter uten agenda og innhold, gjenbruk av PP fra andre, la de private tilbyderene som vil inn på budsjettet gjøre alt for dem, som i det offentlige ikke har bidratt med noe mer enn setevarme som har endt opp i gode stillinger innen «teknologi/digitalisering» og som konsulenter i det private etter å ha bygd nettverk og posisjon for å kunne gjøre innsalg.

Du skjønner at jeg her spør etter utdanningsretning for å kunne få mest mulig ved å helst late som jeg gjør noe viktig? Jeg har sett spillet så jeg tror jeg skal klare å sette opp en alvorlig nok mine til å late som om «ingenting» er svært viktig.

Hvor du får det fra at det blir mindre av disse stillingene skjønner jeg ikke. Mitt inntrykk er at det blir flere. Har venner som skal lage planer i kommuner som bare kopierer planen til en annen kommune, og noen ganger går de jo gjennom til og med politisk behandling selv om de har glemt å ta bort den forrige kommunens navn flere steder. 

Så klarer mange jeg kjenner å snakke om bullshitet, men jeg vet at andre i samme yrker har en fortelling om å være overarbeidet og stresset. Men de leverer nøyaktig like mye, ofte også i det offentlige fordi man er umyndiggjort og det finnes ikke penger til å gjøre noe uansett så mange sitter bare å later som om noe skjer og at regler følges.

Anonymkode: 34a46...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å bli politiker og helst på stortinget ?  Da er det jo 0 krav til utdannelse også 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.8.2024 den 19.12):

Men veldig stressende i perioder. Ikke verdt det. 

Anonymkode: a7851...4fa

En kan bli sykmeldt😂

Anonymkode: a953d...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...