Gå til innhold

Hvilken utdanning for å få godt betalt innholdsløs jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du som jobber med bullshit, sitter i møter uten mål eller agenda og som munner ut i ingenting, som har all verdens tid men samtidig klarer å fremstå som viktig og opptatt og som har en god lønn og trygg stilling i det offentlige hvilken utdanning har du og hva slags jobb?

Jeg er interessert i å jobbe i en kommune eller statlig direktorat o.l. Gjerne med noe sært og som det egentlig er veldig behov for en ukes tid i året sånn at dagene kan fylles med svada og tull som egentlig bare er meg og kolleger som later som vi jobber annet enn den ene uken det er bruk for oss. Vet om flere slike yrker og utdanninger men trenger hjelp til inspirasjon.

Den mest åpenbare virker å være utdanning innen Juss eller økonomi, ledelse og administrasjon og en form for rådgiver eller til og med lederstilling tett opp mot tekniske fag, men ikke i noe konkret teknisk.

Anonymkode: 34a46...79c

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arkivjobber er midt i blinken. Men det kan være ufattelig kjedelig arbeide og en del av de som jobbete er så støteve og trauste at det grenser til levende karikaturer.

Anonymkode: d5865...6cf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du ønsker å kaste bort livet på den måten. Har du vansker med å få kontakt med hva som er meningsfullt for deg? Det blir et langt bedre liv å gjøre jobben med å reflektere litt over det.

Anonymkode: f3f3f...f9a

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvalitetsrevisor og har gode dager selv i privat næringsliv.

Alt QA arbeid er skikkelig bullshitoppgaver. 

Anonymkode: 87a48...2f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personvernekspert virker litt sånn. Veldig godt betalt, og du kommer inn som ekspert og mener noe i saker. Skriver en del.

Anonymkode: a7851...4fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Du som jobber med bullshit, sitter i møter uten mål eller agenda og som munner ut i ingenting, som har all verdens tid men samtidig klarer å fremstå som viktig og opptatt og som har en god lønn og trygg stilling i det offentlige hvilken utdanning har du og hva slags jobb?

Jeg er interessert i å jobbe i en kommune eller statlig direktorat o.l. Gjerne med noe sært og som det egentlig er veldig behov for en ukes tid i året sånn at dagene kan fylles med svada og tull som egentlig bare er meg og kolleger som later som vi jobber annet enn den ene uken det er bruk for oss. Vet om flere slike yrker og utdanninger men trenger hjelp til inspirasjon.

Den mest åpenbare virker å være utdanning innen Juss eller økonomi, ledelse og administrasjon og en form for rådgiver eller til og med lederstilling tett opp mot tekniske fag, men ikke i noe konkret teknisk.

Juss, lese kontrakter innen et område. 

Anonymkode: 76f66...f81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg er kvalitetsrevisor og har gode dager selv i privat næringsliv.

Alt QA arbeid er skikkelig bullshitoppgaver. 

Men regnes det som godt betalte jobber? Altså kvalitetsrevisor/jobber innen QA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Juss, lese kontrakter innen et område. 

Anonymkode: 76f66...f81

Alle mine jobber som jurist har vært alt annet enn innholdsløse, det er vanskelig arbeid. 

Anonymkode: 1dbad...eca

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konservator i fylkeskommune eller areal planlegger (ikke arkitekt, men hovedplanlegging), kultur og muljø -vern rådgiver.

Eksempel på stillinger hvor man har mye goder, egentlig er som i supperåd sketsjenhttps://karrierestart.no/ledig-stilling/801199
https://no.jooble.org/jobb-rådgiver+kunst-og+kultur

Anonymkode: b19dd...b2e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville satset på noe hos Valgdirektoratet. Med to år mellom hvert valg er det antagelig en betydelig overvekt av rolige dager for de 34 ansatte.

Anonymkode: 4d978...5d9

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slike jobber finnes bare i fantasien til FrPere og SPere.

Anonymkode: 67f1f...368

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ville satset på noe hos Valgdirektoratet. Med to år mellom hvert valg er det antagelig en betydelig overvekt av rolige dager for de 34 ansatte.

Men veldig stressende i perioder. Ikke verdt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym_x skrev (35 minutter siden):

Men regnes det som godt betalte jobber? Altså kvalitetsrevisor/jobber innen QA?

Nei, det gjør det nok kanskje ikke, men 800' for gjemmekontor, "gode" dager og minimal innsats hvis du kan jobben og er rask på formuleringer er ok, synes jeg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg ville ikke satset på å få jobb et sted hvor de har 34 ansatte. Sannsynligheten for å komme seg inn der er jo veldig liten. 

Anonymkode: b2a4f...d3d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Administrasjonen i fylkeskommunen. Ingen oppgaver.

Anonymkode: 38758...323

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber på byggteknisk, og har nok en slik jobb. Kan bestemme hva jeg bruker tiden på selv. Minst stressende jobben jeg har hatt. 

Anonymkode: 4a2e8...1cd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen som har gått indøk som har gjort et ærlig dags arbeid. Men dessverre er det veldig høyt snitt. Finn noe som ligner? Teknologiledelse?

Anonymkode: c0e69...a15

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg kjenner ingen som har gått indøk som har gjort et ærlig dags arbeid. Men dessverre er det veldig høyt snitt. Finn noe som ligner? Teknologiledelse?

Anonymkode: c0e69...a15

Haha. Sjalu? Bare fordi du ikke forstår hva hva de jobber med betyr det ikke at det ikke er viktig eller krevende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg arbeider som leder for en teknologi avdelingen, riktignok innenfor det private. Og det er alt annet enn avslappende. Jeg har faktisk ikke hatt en så stressende jobb noen gang tidligere, og vurderer sterkt å finne meg noe annet. 

Anonymkode: 48377...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...