Gå til innhold

1.klasse- foreldre følger flere dager?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min begynte i 1.klasse i går, og vi fulgte ham selvfølgelig, og ventet ute mens de hadde en svært kort dag.

I dag leverte vi på AKS, og hentet på AKS. De ansatte på AKS fulgte bort til skolegården og tilbake. 

Jeg regnet med at dette var den normale praksisen, og var på jobb i 8 timer. 

Så får vi en mail fra skolen i ettermiddag der de presiserer at foreldre må trekke ut av skolegården når barna skal ha oppstilling. Videre at foreldre ikke skal oppholde seg i skolegården hele skoletiden.

WTF?? Er det vi som er helt på bærtur? Er det virkelig vanlig å følge barna utover den aller første skoledagen? Jeg antar at dette er et stort fenomen på skolen, siden de sender ut beskjeden til alle foreldre. 

Anonymkode: 027ee...668

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber på 1.trinn, og nei, det er ikke vanlig at foreldrene mener de skal være i skolegården i hele skoletiden. Det tror jeg faktisk aldri jeg har vært borti.

Anonymkode: a6b5b...cee

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Gutten min begynte i 1.klasse i går, og vi fulgte ham selvfølgelig, og ventet ute mens de hadde en svært kort dag.

I dag leverte vi på AKS, og hentet på AKS. De ansatte på AKS fulgte bort til skolegården og tilbake. 

Så får vi en mail fra skolen i ettermiddag der de presiserer at foreldre må trekke ut av skolegården når barna skal ha oppstilling. Videre at foreldre ikke skal oppholde seg i skolegården hele skoletiden.

WTF?? Er det vi som er helt på bærtur? Er det virkelig vanlig å følge barna utover den aller første skoledagen? Jeg antar at dette er et stort fenomen på skolen, siden de sender ut beskjeden til alle foreldre. 

Nei, det er ikke vanlig. Og det er vel nettopp derfor skolen sender ut en epost som ber helikopterforeldrene holde seg unna skolegården. 

Dere som foreldre har opptrådt helt normalt. 

Anonymkode: 8557d...296

• Liker 11
  • Nyttig 8
Skrevet

Dere er ikke på bærtur, det er vel heller en del innbyggere i Oslo som ikke har lik tilnærming til livet som ellers i landet. 

Anonymkode: 6bfdb...b6c

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere er ikke på bærtur, det er vel heller en del innbyggere i Oslo som ikke har lik tilnærming til livet som ellers i landet. 

Hvis det er innvandrere du tenker på så er det ikke de som står i skolegården her. Det er etnisk norske mødre i flagrende gevanter, ørepynt i tre og som har egenlagde etternavn på ungene som Ingeborgsdatter når de selv heter Ingeborg. Osloskole. 

Anonymkode: 92a5d...7a2

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Aldri...2 barn og vi gikk hjem etter levert første dag.. neste dag...leverte og gikk hjem/ jobb.

Dere kan jo ikke henge i skolegården...dette er ikke barnehagen 

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvis det er innvandrere du tenker på så er det ikke de som står i skolegården her. Det er etnisk norske mødre i flagrende gevanter, ørepynt i tre og som har egenlagde etternavn på ungene som Ingeborgsdatter når de selv heter Ingeborg. Osloskole. 

Anonymkode: 92a5d...7a2

Nei, tenker ikke på innvandrere. 

Skrevet

Altså... foreldre som henger i skolegården hele dagen og venter på at ungen skal bli ferdig? I alle dager....

Anonymkode: 23554...33f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Dere er normalen. 
Men jeg jobber selv på skole og ja.. det er et problem at foreldre ikke forlater ungene selv når det er tid for oppstilling. Blir hengende i skolegården til elevene er gått inn. Rektor har måttet sende ut beskjed om dette. 

Anonymkode: 2ca7d...ed1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei det er ikke vanlig å følge mer enn første dagen, men noen foreldre har vanskeligere med å gi slipp eller mer usikre barn etc.. Men vanlig praksis - absolutt ikke. 

Anonymkode: 5507a...51d

• Liker 2
Skrevet

En del innbyggere i Oslo?

Hva får deg til å trekke konklusjonen om at de må være fra Oslo? Har aldri opplevd noe slikt her noensinne. 

Anonymkode: 74fe4...6bb

• Liker 2
Skrevet

Jeg husker at mitt barn var usikker og ville jeg skulle være sammen med ham til han var gått inn den første tiden. Det løste seg etter hvert, men vi måtte jobbe med det sammen med lærer.

Anonymkode: f69ce...42c

Skrevet

Jeg fulgte min eldste inn i skolegården ganske langt inn i 1. klasse. Jeg var uansett hjemme med yngste så det var en hyggelig start på dagen. Vi var mange foreldre som gjorde det samme, alle velutdannede norske foreldre uten hjemmesnekrede navn eller manglende evne til å kutte navnestrengen. Jeg er overrasket over kritikken i tråden. Kanskje dere har mindreverdighetskomplekser når dere ser at andre er mer tilstedeværende og engasjerte foreldre enn dere selv er? Sønnen min er for øvrig 19, har nettopp flyttet hjemmefra og startet på et prestisjestudie så jeg må jo bare le høyt når dere antyder at det å følge ham inn i skolegården et par måneder gjorde ham usikker eller mindre selvstendig. :ler: Det må seriøst være noe galt med dere i tråden her. 

Anonymkode: 9ff7c...783

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Aldri hørt om helikopterforeldrene som ødelegger fremtidige generasjoner?

Anonymkode: 20e20...0ec

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ofte får alle det selv om det gjelder noen få for å slippe å konfrontere enkelt personer 

Anonymkode: 2f673...03d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg fulgte min eldste inn i skolegården ganske langt inn i 1. klasse. Jeg var uansett hjemme med yngste så det var en hyggelig start på dagen. Vi var mange foreldre som gjorde det samme, alle velutdannede norske foreldre uten hjemmesnekrede navn eller manglende evne til å kutte navnestrengen. Jeg er overrasket over kritikken i tråden. Kanskje dere har mindreverdighetskomplekser når dere ser at andre er mer tilstedeværende og engasjerte foreldre enn dere selv er? Sønnen min er for øvrig 19, har nettopp flyttet hjemmefra og startet på et prestisjestudie så jeg må jo bare le høyt når dere antyder at det å følge ham inn i skolegården et par måneder gjorde ham usikker eller mindre selvstendig. :ler: Det må seriøst være noe galt med dere i tråden her. 

Dette er jo ikke snakk om å følge inn i skolegården. Les HI er du snill.

Anonymkode: 537f2...bb1

• Liker 7
Skrevet

Finnes 1000 ulike barn og like mange forklaringer på hvorfor det er slik. 
Ikke bry deg hvis dette ikke gjaldt deg. Vær glad du har et barn som er trygg 

Anonymkode: c78db...156

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Må si meg enig. 
å følge barnet sitt der eller her eller hva det måtte være er ikke lik at barnet blir utrygt og uselvstendig.. er nok helt andre årsaksforklaringer på det fenomenet

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Altså... foreldre som henger i skolegården hele dagen og venter på at ungen skal bli ferdig? I alle dager....

Anonymkode: 23554...33f

De kan jo ikke jobbe? 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har aldri hørt om noen foreldre som henger i skolegården hele dagen, men det er ganske vanlig å følge til skolen og bli til de stiller opp. Mange barn går ikke på morgen-SFO. 

Anonymkode: 3ef47...200

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...