Gå til innhold

Bevegelig kul som vokser og krymper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kul i brystet som er bevegelig og som vokser og krymper i størrelse. Har forstått det slik at sånne kuler er ufarlige, men så var det ei som sa til meg at alle kuler skal sjekkes uansett. Hva er riktig?

Anonymkode: aa2a0...8f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok en lymfe, men det er bedre å få det sjekket om du kan. Legen min sier kom alltid innom uansett

Anonymkode: c5785...3c4

Skrevet

Du trenger ikke svare, men tenk på: Hvor i brystet? Stor? Skriv ned det du merker (prøv å husk hvordan den varierer, og sammenlign med syklus), og bestill time til fastlegen. Hvor gammel er du? 

Er mye i brystet som er hormonsensitivt og som endrer seg gjennom syklus, utfordringen er at det kan også gjemme seg mer skumle forandringer i/rundt slike helt uskyldige kuler, og de finner man ikke uten en undersøkelse :)

Anonymkode: ab75a...5ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Du trenger ikke svare, men tenk på: Hvor i brystet? Stor? Skriv ned det du merker (prøv å husk hvordan den varierer, og sammenlign med syklus), og bestill time til fastlegen. Hvor gammel er du? 

Er mye i brystet som er hormonsensitivt og som endrer seg gjennom syklus, utfordringen er at det kan også gjemme seg mer skumle forandringer i/rundt slike helt uskyldige kuler, og de finner man ikke uten en undersøkelse :)

Den sitter ned mot aerolaen, på siden, litt mot oversiden av brystet om det gir mening. Er der hele tiden, men blir noen ganger veldig stor, så har tenkt det må være hormonelt. Er bare 35 så har tenkt at det er helt ufarlig. Får evt sjekke neste gang jeg er hos legen. Takk for svar. 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den sitter ned mot aerolaen, på siden, litt mot oversiden av brystet om det gir mening. Er der hele tiden, men blir noen ganger veldig stor, så har tenkt det må være hormonelt. Er bare 35 så har tenkt at det er helt ufarlig. Får evt sjekke neste gang jeg er hos legen. Takk for svar. 🙂

Ikke vent! Dra til legen så snart du kan!

Skrevet
Shopgirl2014 skrev (1 time siden):

Ikke vent! Dra til legen så snart du kan!

Å? hvorfor det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville bestilt en time for sjekk, og ikke ventet til du evt neste gang er hos legen.

Plutselig er det lenge til, eller så glemmer du det, eller så er legen så forsinket at du ikke rekker å ta det opp hvis det kommer i tillegg. Bestill deg en time, få det sjekket opp, og få det ut av verden :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har en kul i brystet som er bevegelig og som vokser og krymper i størrelse. Har forstått det slik at sånne kuler er ufarlige, men så var det ei som sa til meg at alle kuler skal sjekkes uansett. Hva er riktig?

Du blir snart forelder til et romvesen. Best å høre med legen om alt er som det skal med inkubasjonen.

Sjekk med legen for sikkerhets skyld. Det er greit å vite om du skal forberede deg på kaostilstander eller om du skal bekymre deg i det hele tatt.

Å poste slike ting i sosiale medier er ikke bra. Det bare øker risikoen for feildiagnostering og massepanikk.

Anonymkode: ede01...146

Skrevet

Sikkert ingenting å bry seg om

#ikkehelsepersonell

Anonymkode: b1dc4...b57

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du blir snart forelder til et romvesen. Best å høre med legen om alt er som det skal med inkubasjonen.

Sjekk med legen for sikkerhets skyld. Det er greit å vite om du skal forberede deg på kaostilstander eller om du skal bekymre deg i det hele tatt.

Å poste slike ting i sosiale medier er ikke bra. Det bare øker risikoen for feildiagnostering og massepanikk.

Anonymkode: ede01...146

Du gadd å skrive så mye bare for å være sarkastisk? 

Anonymkode: 5cddc...c9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...