AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #1 Skrevet 20. august 2024 Liker helst å kjøpe olivenolje i glassflaske, den er jo blitt svindyr, selv Eldorado sin. Tenkte da å kjøpe på plastflaske, men den har jo også blitt svindyr. Er det rimelig å kjøpe i innvandrerbutikker? Anonymkode: 0de11...f55
Brunello Skrevet 20. august 2024 #2 Skrevet 20. august 2024 Rimelig olivenolje er ofte av dårlig kvalitet. Men den billigste får man antakelig på Kiwi eller Rema. På min lokale innvandrerbutikk har de relativt dyr olivenolje. De selge imidlertid billig solsikkeolje. Den bruker mange innvandrere ekstreme mengder av. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #3 Skrevet 20. august 2024 Yarra sin ér billigst på kiwi Anonymkode: b0aa2...5a0 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #4 Skrevet 20. august 2024 Er ikke den sunneste oljen olivenolje da? Før brukte jeg kun rapsolje, men så leste jeg at den er betennelsesfremmende, og solsikkeolje har jeg aldri brukt Ts Anonymkode: 0de11...f55
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #5 Skrevet 20. august 2024 Ekte smør eller kokosolje (det finnes smaksnøytral) er like sunt, TS. Hold deg langt unna rapsolje. Anonymkode: c937e...7b8
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #6 Skrevet 20. august 2024 betennesefremmende??? hvor har du det fra? Bruker kun rapsolje og det har gått fint i årevis:) Anonymkode: 8eb04...ae2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #7 Skrevet 20. august 2024 Men hva skal du bruke den til? Forskjellige matfett og oljer brukes jo til forskjellige ting.. Anonymkode: 8b8d7...90c 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #8 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er ikke den sunneste oljen olivenolje da? Før brukte jeg kun rapsolje, men så leste jeg at den er betennelsesfremmende, og solsikkeolje har jeg aldri brukt Ts Anonymkode: 0de11...f55 Ja, men det er ulik kvalitet på olivenolje. De billigste versjonene er ikke noe særlig. Men på nett kan du kjøpe store flasker til en relativt "billig" penge, slik at du sparer penger over tid. https://www.rawfoodshop.no/olivenolje-kaldpresset-oko-1000-ml?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw_ZC2BhAQEiwAXSgClqlolvQyeGHaJFL7XNkjnOMvILFncS9k7oWjTHK-aeTLAt5gc_jM5xoCs4MQAvD_BwE "At de billigere olivenoljene kan være iblandet andre komponenter eller produsert av oliven med dårligere kvalitet, påvirker ikke bare smaken, men i stor grad også kvalitet og helsefordelene bruk av olivenolje potensielt gir. Det er mye å tjene, rent helsemessig, på å investere i en olje av ekte kvalitet." Anonymkode: 17595...b02
Veggdyret Skrevet 20. august 2024 #9 Skrevet 20. august 2024 Mannen min, som er storforbruker av olivenolje, bruker de fra Rema og Kiwi sin egen merkevare. Han sier de er nesten like gode som de dyrere merkene, og til halve prisen så er det ikke verdt forskjellen. Olivenolje på innvandrerbutikker er stort sett like dyr eller dyrere i små kvanta. Det blir billigere per liter dersom man kjøper dunker på 5-10 liter, men i vår husholdning (2 voksne, 3 barn) blir oljen da harsk innen vi rekker å bruke den opp. (Selv foretrekker jeg å bruke et godt smør til matlaging.) 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #10 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Men hva skal du bruke den til? Forskjellige matfett og oljer brukes jo til forskjellige ting.. Anonymkode: 8b8d7...90c Salater og steking Ts Anonymkode: 0de11...f55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå