AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #1 Skrevet 20. august 2024 Uten at sur kone skal blande seg inn? Jeg har en hobby som koster endel, men får ikke lov til å kjøpe det jeg behøver/trenger (vil ha) til denne hobbyen. Anonymkode: 98578...217 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #2 Skrevet 20. august 2024 Kona mi bestemmer ikke hva jeg «får lov til» eller ikke. Har aldri opplevd at min kone er et hinder for meg når det gjelder å pleie interesser. Da hadde hun ikke vært min kone 😊 Anonymkode: 45eef...b42 7 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #3 Skrevet 20. august 2024 Kanskje du kan foreslå at hun setter like mye inn på en konto som hun kan bruke til hva hun vil? Enten det blir sydentur med venninner eller industrisymaskin? Dere har felles økonomi, og da må du unne henne like mye som du unner deg selv. Anonymkode: 5cab5...471 8 8
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #4 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Uten at sur kone skal blande seg inn? Jeg har en hobby som koster endel, men får ikke lov til å kjøpe det jeg behøver/trenger (vil ha) til denne hobbyen. Anonymkode: 98578...217 Har en veldig økonomisk mann, så har han råd til noe så kjøper han det. Unner han såpass! Verre med de som spiller bort alle pengene og ikke deltar i økonomien! Anonymkode: 4b9ec...5cb 8
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #5 Skrevet 20. august 2024 Å ha en hobby er sunt (i de fleste tilfeller iallefall) og koster ofte penger, og det bør jo en ektefelle respektere så lenge det ikke går ut over regninger som skal betales. Så det spørs vel hvordan det går ut over økonomien i husholdningen, da? Min far har en dyr hobby, og det holdt på å gå helt over styr en periode. For når han brukte for mye penger på hobbyen sin, måtte mor betale ekstra av sine penger for å dekke mat, regninger og boliglån som det egentlig var meningen de skulle dele på. De ordnet det med at han opprettet en egen konto for å holde styr på hvor mye penger som kunne gå til hobbyen, uten at resten av økonomien i huset gikk i dass. Hva er grunnen til at hun stiller seg så negativ til at du bruker penger på hobbyen? Anonymkode: 7ab68...f87 12
imagineme Skrevet 20. august 2024 #6 Skrevet 20. august 2024 Såfremt hobbyen din ikke går ut over annet enn ditt personlige budsjett/forbrukskonto og alle andre regninger blir betalt ser jeg ikke problemet. Det skader dog ikke å ha penger til overs for å invitere fruen ut på en bedre middag i ny og ne 😉 6 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #7 Skrevet 20. august 2024 Jeg tenker dette kommer ann på det større bildet her… Dersom dere lever i minus, og hun må omtrent tigge forelderene sine etter penger til bleier, så skjønner jeg at hun ikke ønsker du skal bruke penger på en dyr hobby. Dersom dere derimot har grei økonomi, da må man unne hverandre litt hverdagsgleder, selv om man ikke alltid skjønner den andres interesser. Anonymkode: f4bf2...d69 16
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #8 Skrevet 20. august 2024 Har dere ikke egne penger? Jeg er singel og rent økonomisk sett mer misunnelig på par, hadde jeg hatt en mann å dele regningene med, så hadde jeg hatt mer penger til hobbyer Anonymkode: b0bb7...7e1 13 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #9 Skrevet 20. august 2024 Hehe, kanskje du må lure henne til å bli interessert i en kostbar hobby selv? Spøk til side, hvis dere har ca lik inntekt og felles økonomi, så foreslår jeg at dere blir enige om et fribeløp som kan brukes på det dere vil. Hvis du tjener mye mer enn henne og økonomien ellers er under kontroll, så kan jo hun ikke bestemme hva du skal bruke ditt «overskudd» til. Men når det er sagt, jeg hadde nok protestert jeg også hvis pengene gikk til bittesmå figurer i plast som du skulle male vs for eksempel ny sykkel. Anonymkode: 0a877...122 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #10 Skrevet 20. august 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Har dere ikke egne penger? Jeg er singel og rent økonomisk sett mer misunnelig på par, hadde jeg hatt en mann å dele regningene med, så hadde jeg hatt mer penger til hobbyer Anonymkode: b0bb7...7e1 Jeg er mann. Men dette. Pokker så dyrt å måtte betale alt alene, ikke mye man da sitter til overs med til hobbyer og fritid. Anonymkode: 6044b...b7b 10 6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #11 Skrevet 20. august 2024 Så lenge det ikke går utover felleskostnader burde det gå bra? Min eks brukte penger i hytt og pine, samtidig som vi ikke klarte å betjene regningene våre. Da måtte jeg blande meg inn å sette ned foten fordi det gikk utover vår økonomi. Min nåværende samboer tjener greit, og vi setter inn visse summer til mat og regninger, så kan han gjøre hva han vil med resten av pengene sine. Han har en veldig dyr hobby, men setter ingen stopper for han hvis han vil bruke SINE penger på sin hobby. Jeg bruker mine penger etter mine interesser 👍 Anonymkode: f7153...cfe 6 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #12 Skrevet 20. august 2024 Tror det er viktig at en del mannfolk blir holdt litt i ørene av dama si. De har lavere impulskontroll. Anonymkode: 7de5e...ac1 3 3
Virrevirrevapp Skrevet 20. august 2024 #13 Skrevet 20. august 2024 Hva vil hun bruke penger på, da? 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #14 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Uten at sur kone skal blande seg inn? Jeg har en hobby som koster endel, men får ikke lov til å kjøpe det jeg behøver/trenger (vil ha) til denne hobbyen. Anonymkode: 98578...217 Hvordan i helvete havner man i denne situasjonen? Er det pga barn? Anonymkode: 2a30d...5bd
Virrevirrevapp Skrevet 20. august 2024 #15 Skrevet 20. august 2024 Har du en kjempedyr hobby du ikke egentlig har råd til? 5 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #16 Skrevet 20. august 2024 Hvilken hobby har fu? Drifting eller annen bilsport der du like gjerne kan sette dyr på pengene? Anonymkode: e7b69...c41 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #17 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Uten at sur kone skal blande seg inn? Jeg har en hobby som koster endel, men får ikke lov til å kjøpe det jeg behøver/trenger (vil ha) til denne hobbyen. Anonymkode: 98578...217 Nei, men det kan hende jeg misunner single kompiser fordi de har mer fritid Det varer ikke så lenge da, men det hender. Anonymkode: 41439...f87 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #18 Skrevet 20. august 2024 Misunner dei ofte for mindre ansvarskjensler, men har oppdaget at mange single har sine utfordringer. Det er ingen som sitter hjemme å venter på dem (kanskje hunden) når de kommer hjem fra jobb, ferie o.l. Også de single blir gamle, og syke ein dag, og da er de overlatt til seg selve. Ingen som gjør nødvendige innkjøp når de blir syke, og evntl kan kjøre dem på legekontoret. Dette er ikkje alle single som bor sentrumsnert, men mange single bor også i distriktnorge hvor kommunikasjonen er dårleg. Anonymkode: b4bd6...569 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #19 Skrevet 20. august 2024 Jeg skjønner at det kan by på problemer hvis man sliter for å få endene til å møtes. Da må man være fornuftig, og prioritere familien, og så heller unne seg noe når man kommer ovenpå. Men ellers, så ville jeg aldri ha nektet mannen min å bruke det han ønsket på interessene sine. Jeg tjener penger selv, har ikke behov for å holde kontroll over noen andre. Da forutsetter jeg det første jeg skrev, at man ikke bruker penger på hobbyer når man ikke har økonomi til det på grunn av familieforhold. Må jo bruke hodet. Med tanke på kommentaren om single, så er man da alene om alle utgifter, har ingen samboer eller ektefelle som deler på alt, og som gjør at du får bedre mulighet til å bruke penger på interesser... Anonymkode: 8eae2...a63 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #20 Skrevet 20. august 2024 Jeg kan betale dine hobbyer, så kan jeg låne kona di for selskap, sex, samvær og mor til mine barn? Anonymkode: 4230c...8f0 7 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå